• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Nespresso: Involverende co-branding af kaffebrand

Kage
+ Tilmeld nyhedsbrev

Nespressos unikke koncept for kapselkaffe og brugervenlige kaffemaskiner har for længst vundet danskernes hjerter. Men Nespresso ønskede at skille sig ud fra konkurrenterne.

RelationsPeople og Nespresso samarbejdede derfor i efteråret 2015 om lanceringen af en kampagne, der havde Nespressos styrkeområder – kvalitet og kaffeekspertise – som omdrejningspunkt. Formålet med kampagnen var at positionere Nespresso som ekspert og eksponent for kvalitetsråvarer og understrege Nespresso som et brand, der leverer gode kaffeoplevelser.
Løsningen blev en tværmediel kampagne, hvor Nespresso indgik et co-branding samarbejde med det eksklusive Kokkedal Slot Copenhagen og slottets anerkendte dessertkok Torben Bang. Det konkrete omdrejningspunkt for kampagnen var en dessertkonkurrence med tæt involvering af 10 udvalgte gastrobloggere samt aktivering af Nespressos klubmedlemmer. Konkurrencen knyttede Nespressos kvalitetskaffer og kaffeekspertise med slottets ekspertise inden for dessertkøkkenet, og udfordringen for deltagerne bestod i at kreere den lækreste og smukkeste dessert med Nespresso-kaffe.
Kampagnen kulminerede med lanceringen af et opskriftshæfte med opskrifter fra Torben Bang, de ti bloggere og en heldig vinder blandt Nespressos klubmedlemmer. Opskriftshæftet blev distribueret via Nespressos butikker i Danmark samt på Kokkedal Slot Copenhagen.
Konkurrencen blev aktiveret via de sociale medier med hashtagget #vielskerdessert og #nespressodk på Instagram, et særligt spor målrettet klubmedlemmerne på Nespressos danske Facebook-side og via omtaler og konkurrencer på de deltagende blogs.

Udvalgte resultater

  • 5.000 opskriftshæfter blev uddelt fra de danske Nespresso Boutiques og Kokkedal Slot Copenhagen.
  • 16 blog-omtaler
  • 36 Instagram indlæg med en total reach på 154.585
  • 1.437 likes, 47 kommentarer og 52 delinger på Nespressos danske Facebook-side
Tilmeld nyhedsbrevCases
Uncategorized @da
Plakattjek: Mød RPs favoritter fra de kommunale kampagner
by Mai Steenbock Sørensen
Lad os tage et kig på, hvordan valgplakaterne virker fra et kommunikationsperspektiv.
Artikel
Nødhjælp i Ukraine frem for fest i København
by Kristian Eiberg
For 25 år siden startede RelationsPeople med en vision om at skabe et kommunikationsbureau med en stærk forretningsforståelse. Med et bureauseminar på Mallorca markerede vi fødselsdagen internt, men vi har ærlig talt været meget i tvivl om, hvordan vi ellers skulle fejre det. Det er endt med, at vi har doneret hele festbudgettet til Dansk Røde Kors’ hjælpearbejde i Ukraine ud fra en overvejelse om, at det kan gøre en større forskel hos ukrainske familier, der lever i frygt og usikkerhed om fremtiden, end hvis vi fejrer fødselsdagen med en fest i København.
Artikel
ESG er mere en hygiejnefaktor end trækplaster i employer branding
by Cecilie Wagner Tang
Employer BrandingESG
Flere virksomheder lægger vægt på ESG i deres employer brand. Men spørgsmålet er, om det også er noget, kandidaterne faktisk vælger arbejdsplads ud fra – eller om faktorer som kultur, udviklingsmuligheder og ledelse stadig spiller en større rolle. Og hvad betyder det egentlig for medarbejderne at arbejde i en virksomhed, der vægter ESG højt?
Event
Ny forskning: Hvilke AI-kompetencer kan du ikke klare dig uden som kommunikatør?
by Kristian Eiberg
Er du foran, bagud eller på linje med andre kommunikatører i en tid, hvor generativ AI påvirker kommunikationsfaget?
Artikel
Employer branding: Hvorfor taler vi så meget om Gen Z, og hvordan taler vi med dem?
gen z
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Generation Z er formet af en tid med kriser, sociale medier og et stærkt individualiseringspres. I denne Q&A forklarer forfatter og rådgiver, Alexandra Krautwald, hvorfor de unge stiller krav til arbejdspladsen, hvad der kendetegner deres tilgang til arbejdslivet, og hvordan du som leder kan skabe tillid og tilknytning – uden at drukne i strategimøder.
Artikel
Nyt akademi: Et kompetenceløft inden for bæredygtighed i kommunikation og markedsføring
by Amalie Nygaard Wibrand
Behovet for, at kommunikations- og marketingafdelinger integrerer bæredygtighed i indhold og praksis er højere end nogensinde. Men hvordan sikrer man, at man som kommunikatør og marketeer faktisk kan navigere i den komplekse dagsorden – og kommunikere ansvarligt og troværdigt om den? Det spørgsmål har RelationsPeople og Orchestra sat sig for at besvare med et nyt internt akademi.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin