• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Involverende co-branding af kaffebrand

Involverende
co-branding
af kaffebrand

Nespressos unikke koncept for kapselkaffe og brugervenlige kaffemaskiner har for længst vundet danskernes hjerter. Men Nespresso ønskede at skille sig ud fra konkurrenterne.

RelationsPeople og Nespresso samarbejdede derfor i efteråret 2015 om lanceringen af en kampagne, der havde Nespressos styrkeområder – kvalitet og kaffeekspertise – som omdrejningspunkt. Formålet med kampagnen var at positionere Nespresso som ekspert og eksponent for kvalitetsråvarer og understrege Nespresso som et brand, der leverer gode kaffeoplevelser.
Løsningen blev en tværmediel kampagne, hvor Nespresso indgik et co-branding samarbejde med det eksklusive Kokkedal Slot Copenhagen og slottets anerkendte dessertkok Torben Bang. Det konkrete omdrejningspunkt for kampagnen var en dessertkonkurrence med tæt involvering af 10 udvalgte gastrobloggere samt aktivering af Nespressos klubmedlemmer. Konkurrencen knyttede Nespressos kvalitetskaffer og kaffeekspertise med slottets ekspertise inden for dessertkøkkenet, og udfordringen for deltagerne bestod i at kreere den lækreste og smukkeste dessert med Nespresso-kaffe.
Kampagnen kulminerede med lanceringen af et opskriftshæfte med opskrifter fra Torben Bang, de ti bloggere og en heldig vinder blandt Nespressos klubmedlemmer. Opskriftshæftet blev distribueret via Nespressos butikker i Danmark samt på Kokkedal Slot Copenhagen.

Konkurrencen blev aktiveret via de sociale medier med hashtagget #vielskerdessert og #nespressodk på Instagram, et særligt spor målrettet klubmedlemmerne på Nespressos danske Facebook-side og via omtaler og konkurrencer på de deltagende blogs.

Udvalgte resultater

  • 5.000 opskriftshæfter blev uddelt fra de danske Nespresso Boutiques og Kokkedal Slot Copenhagen.
  • 16 blog-omtaler
  • 36 Instagram indlæg med en total reach på 154.585
  • 1.437 likes, 47 kommentarer og 52 delinger på Nespressos danske Facebook-side
Tilmeld nyhedsbrevCasesPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér