• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

En stærkere position blandt
erhvervskunder gennem
thought leadership

Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.

De mindre virksomheder udgør en vigtig kundegruppe hos Købstædernes Forsikring. I takt med at flere og flere virksomheder oplever cyberkriminalitet som fx hackerangreb, indbrud i netbank, ransomware med videre, ønskede forsikringsselskabet at gøre flere virksomheder opmærksomme på, at de kan tegne en forsikring, der dækker driftstab og udgifter forbundet med cyberkriminalitet.

Det var nemt at oplyse egne erhvervskunder om muligheden for at tegne en forsikring. Udfordringen var at komme i kontakt med potentielle kunder og overbevise dem om, at også mindre virksomheder rammes af cyberkriminalitet og kan få brug for en forsikring.

I samarbejde med marketing- og kommunikationsafdelingen i Købstædernes Forsikring udviklede RelationsPeople en thought leadership tilgang baseret på viden, holdning og handling på cyberområdet. RelationsPeople gennemførte i samarbejde med en analysevirksomhed analyser af 350 mindre virksomheders egne erfaringer med og beredskab inden for cyberkriminalitet og brugte disse indsigter som afsæt for kommunikationsaktiviteter i redaktionelle og sociale medier herunder særligt LinkedIn. En række ledere i selskabet stod frem i både branche- og landsdækkende medier med klare holdninger til cyberkriminalitet og til det ansvar, som forsikringsbranchen har for at hjælpe de mindre virksomheder. Disse aktiviteter viste både thought leadership og var direkte salgsunderstøttende, og de foregik parallelt med en digital markedsføringskampagne. Desuden viste Købstædernes Forsikring initiativ til konkret handling på området ved at arrangere og invitere lokale virksomheder til en event om cyberkriminalitet.

Tilmeld nyhedsbrevCasesLederkommunikationThought Leadership
Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.
Artikel
Kommunikationsrådgivere mangler kompetenceudvikling
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Det er ikke overraskende, at en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation. Det giver rådgiveren ’license to operate’. Men hvad skal en kommunikationsrådgiver ellers kunne for få succes – eller blive klar til næste job?
Artikel
Er en dansk topchefs omdømme 150 mia. kroner værd?
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Knap halvdelen af en virksomheds markedsværdi skyldes topchefens omdømme, hvis man spørger lederne i en virksomhed. Det understreger behovet for at arbejde strategisk med topchefens positionering og kommunikation.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere
by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingLederkommunikation
Er du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
Artikelsamling om toplederkommunikation
Lederkommunikation
I artikelsamlingen, 'Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for toplederen', har vi plukket brugbar teori og vigtige, praktiske erfaringer om kommunikationsrådgivning af topledere, indsamlet hos RelationsPeople gennem mere end 20 år.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér