En stærkere position blandt
erhvervskunder gennem
thought leadership
Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.
De mindre virksomheder udgør en vigtig kundegruppe hos Købstædernes Forsikring. I takt med at flere og flere virksomheder oplever cyberkriminalitet som fx hackerangreb, indbrud i netbank, ransomware med videre, ønskede forsikringsselskabet at gøre flere virksomheder opmærksomme på, at de kan tegne en forsikring, der dækker driftstab og udgifter forbundet med cyberkriminalitet.
Det var nemt at oplyse egne erhvervskunder om muligheden for at tegne en forsikring. Udfordringen var at komme i kontakt med potentielle kunder og overbevise dem om, at også mindre virksomheder rammes af cyberkriminalitet og kan få brug for en forsikring.
I samarbejde med marketing- og kommunikationsafdelingen i Købstædernes Forsikring udviklede RelationsPeople en thought leadership tilgang baseret på viden, holdning og handling på cyberområdet. RelationsPeople gennemførte i samarbejde med en analysevirksomhed analyser af 350 mindre virksomheders egne erfaringer med og beredskab inden for cyberkriminalitet og brugte disse indsigter som afsæt for kommunikationsaktiviteter i redaktionelle og sociale medier herunder særligt LinkedIn. En række ledere i selskabet stod frem i både branche- og landsdækkende medier med klare holdninger til cyberkriminalitet og til det ansvar, som forsikringsbranchen har for at hjælpe de mindre virksomheder. Disse aktiviteter viste både thought leadership og var direkte salgsunderstøttende, og de foregik parallelt med en digital markedsføringskampagne. Desuden viste Købstædernes Forsikring initiativ til konkret handling på området ved at arrangere og invitere lokale virksomheder til en event om cyberkriminalitet.