• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Øget omtale i livsstilsmedier

Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.

Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har været PR-bureau for Samsung i 13 år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem techmedier, nationale medier og livsstilsmedier.

RelationsPeople har igennem årene oplevet stor succes med at sikre tests og gode anmeldelser af Samsungs mange produkter i tech-medierne på det danske marked. Der har dog før i tiden været en mindre grad af opmærksomhed fra livsstilsmedier, når det gjaldt Samsungs produkter. Derfor lagde RelationsPeople en strategisk plan for, hvordan Samsung kunne udkomme med mere produkt-PR i denne type medier.

RelationsPeople interviewede forskellige journalister fra livsstilsmedierne for at forstå hvilke emner og produkter, der havde interesse for dem. Vi forstod vigtigheden af at lade dem komme tættere på Samsung som brand og se produkterne i en kontekst, fremfor kun at fokusere på specifikationer om de enkelte produkter. Vi udviklede derfor lokale livsstilsevents for at imødekomme de emner og produkter, som vi havde fundet ud af, gav værdi for de livsstilsorienterede medier. Derudover begyndte vi at lave de samme 1:1 demonstrationer af nye produkter, som vi altid har gjort det for tech-medierne, men hvor vores talspersoner blev trænet i at tilpasse sig et mere livsstilsorienteret fokus. Efter 18 måneders fokuserede indsatser var Samsungs produkter repræsenteret 40% mere i livsstilsmedier i Danmark.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesPublic relationsKommunikationsstrategi
Artikel
Brug SoMe-ekspertens hemmelige våben, hvis du vil lykkes på de sociale medier
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiSociale medier
Mange virksomheder har ikke spurgt sig selv, hvad de vil opnå med deres tilstedeværelse på sociale medier, og hvordan de vil opnå det. Her får du en grundlæggende introduktion til det brugbare værktøj, der både kombinerer din virksomheds strategi for sociale medier og taktik for samme - en såkaldt playbook - hvad sådan en består af, og hvorfor den er så vigtig at have ved hånden, hvis du vil lykkes på sociale medier.
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Artikel
Matas tager pulsen på danske kvinders sundhed
by Nikoline Meincke Larsen
Kommunikationsstrategi
Klaus Fridorf, der er kommunikationschef hos Matas, har særligt fokus på, hvordan Matas kan opnå en troværdig positionering inden for sundhed, når de hos mange danskere er kendt for at være Danmarks førende beauty-destination. Klaus har været drivkraft på at udvikle et sundhedsbarometer, der løbende skal tage pulsen på danske kvinders mentale og fysiske sundhed, og som gennem målrettet kommunikation skal være med til at gøre Matas til en troværdig sundhedsaktør.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér