Samsung: Øget omtale i livsstilsmedier
Nikoline Meincke Larsen
Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk
Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.
Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har været PR-bureau for Samsung i 13 år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem techmedier, nationale medier og livsstilsmedier.
RelationsPeople har igennem årene oplevet stor succes med at sikre tests og gode anmeldelser af Samsungs mange produkter i tech-medierne på det danske marked. Der har dog før i tiden været en mindre grad af opmærksomhed fra livsstilsmedier, når det gjaldt Samsungs produkter. Derfor lagde RelationsPeople en strategisk plan for, hvordan Samsung kunne udkomme med mere produkt-PR i denne type medier.
RelationsPeople interviewede forskellige journalister fra livsstilsmedierne for at forstå hvilke emner og produkter, der havde interesse for dem. Vi forstod vigtigheden af at lade dem komme tættere på Samsung som brand og se produkterne i en kontekst, fremfor kun at fokusere på specifikationer om de enkelte produkter. Vi udviklede derfor lokale livsstilsevents for at imødekomme de emner og produkter, som vi havde fundet ud af, gav værdi for de livsstilsorienterede medier. Derudover begyndte vi at lave de samme 1:1 demonstrationer af nye produkter, som vi altid har gjort det for tech-medierne, men hvor vores talspersoner blev trænet i at tilpasse sig et mere livsstilsorienteret fokus. Efter 18 måneders fokuserede indsatser var Samsungs produkter repræsenteret 40% mere i livsstilsmedier i Danmark.