• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Job
  • Kontakt
  • Da
  • En
RelationsPeople

Øget omtale i livsstilsmedier

by Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Samsung oplevede stor omtale i de danske tech-medier, men ønskede at øge deres tilstedeværelse i livsstilsmedierne.

Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har været PR-bureau for Samsung i 13 år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem techmedier, nationale medier og livsstilsmedier.

RelationsPeople har igennem årene oplevet stor succes med at sikre tests og gode anmeldelser af Samsungs mange produkter i tech-medierne på det danske marked. Der har dog før i tiden været en mindre grad af opmærksomhed fra livsstilsmedier, når det gjaldt Samsungs produkter. Derfor lagde RelationsPeople en strategisk plan for, hvordan Samsung kunne udkomme med mere produkt-PR i denne type medier.

RelationsPeople interviewede forskellige journalister fra livsstilsmedierne for at forstå hvilke emner og produkter, der havde interesse for dem. Vi forstod vigtigheden af at lade dem komme tættere på Samsung som brand og se produkterne i en kontekst, fremfor kun at fokusere på specifikationer om de enkelte produkter. Vi udviklede derfor lokale livsstilsevents for at imødekomme de emner og produkter, som vi havde fundet ud af, gav værdi for de livsstilsorienterede medier. Derudover begyndte vi at lave de samme 1:1 demonstrationer af nye produkter, som vi altid har gjort det for tech-medierne, men hvor vores talspersoner blev trænet i at tilpasse sig et mere livsstilsorienteret fokus. Efter 18 måneders fokuserede indsatser var Samsungs produkter repræsenteret 40% mere i livsstilsmedier i Danmark.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesKommunikationsstrategiPublic relations
Artikel
Markedsføring på Twitch
by Bjørn Andreassen
Kommunikationsstrategi
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Artikel
Budskabsplatformen: Skab rød tråd i din kommunikation
by Kristian Eiberg
KommunikationsstrategiLederkommunikation
Budskabsplatforme er muligvis old school, men de er nogle af de vigtigste kommunikationsværktøjer, hvis man vil arbejde struktureret med toplederkommunikation, corporate kommunikation, employer branding eller navigere sikkert gennem en krise. I RelationsPeople begyndte vi at bruge budskabsplatforme for 20 år siden, og i denne artikel har vi samlet nogle af vores erfaringer, der måske kan inspirere andre rådgivere.
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Artikel
10 tips: at skrive for andre
by Nina Faurby
Kommunikationsstrategi
Debatindlæg og klummer er helt essentielle redskaber i en strategisk kommunikationsindsats for en topleder, der udtaler sig om samfundsaktuelle emner. For rådgiveren er det en god mulighed for at komme helt tæt på sin topleder, når holdninger og personlige værdier skal foldes ud sort på hvidt. Her er 10 tips til, hvordan du skriver på vegne af andre.
Artikel
Undgå ’greenwashing’ i din markedsføring
by Oliver Toldbod Helgesen
Kommunikationsstrategi
At kommunikere om sit produkts bæredygtige fortræffeligheder kan være tillokkende i et marked med stigende grønt fokus. Men det er en disciplin, man som virksomhed skal arbejde både seriøst og varsomt med, så man ikke risikerer at vildlede forbrugerne. Det handler blandt andet om at kunne dokumentere det, man siger – kort sagt, walk the talk. Læs med i denne artikel, hvor vi stiller skarpt på Forbrugerombudsmandens nye guide til, hvordan man som virksomhed undgår greenwashing i sin eksterne kommunikation.
Artikel
Styrk kulturen og motivationen gennem meningsfuld kommunikation
by Mai Steenbock Nielsen
Employer BrandingKommunikationsstrategi
En god kultur og høj motivation blandt medarbejdere er noget, de fleste arbejdsgivere drømmer om. Alligevel kæmper mange arbejdspladser med medarbejdere, der skifter job netop grundet manglende motivation eller i jagten på en bedre arbejdskultur. Vi har dykket ned i motivations- og meningsskabelsesteori for at få svar på, hvordan vi gennem meningsfuld kommunikation kan vække motivationen hos medarbejderne og styrke kulturen på arbejdspladsen.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér