• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Lancering af koncernstrategi
for 140 ledere

Anders Monrad Rendtorff

Seniorrådgiver og associeret partner
+45 29 40 70 16
anders@relationspeople.dk

TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.

TV 2 Danmark skulle lancere en ny koncernstrategi for sine 1300 medarbejdere i København og Odense. Det skulle ske efter et kaskadeprincip, hvor strategien først skulle præsenteres mere indgående for de 140 ledere. Herefter fulgte en lancering for alle medarbejdere og en intern kampagne.

Præsentationen for lederne var først tilrettelagt som fysiske møder over flere dage, og RelationsPeoples opgave var i samarbejde med kommunikations- og marketingafdelingen at planlægge og facilitere de fysiske møder.

Myndighedernes skærpede restriktioner i forbindelse med COVID-19 pandemien betød, at lanceringen af den nye strategi undervejs måtte ændres til en virtuel lancering på MS Teams.

RelationsPeople udviklede i samarbejde med TV 2 Danmark et koncept og program for lanceringen, og en rådgiver fra RelationsPeople faciliterede ’live’ en effektiv og involverende afvikling af lanceringen fra nyhedsstudiet i Odense. Det var en central pointe, at afviklingen på samme tid levede op til et produktionsmæssigt højt niveau og var reelt involverende.

Trods det virtuelle format blev deltagerinvolvering prioriteret højt. Samtidig var det vigtigt, at ledelsen skulle få feedback på de strategiske elementer, hvorfor chatfunktionen i Teams blev udnyttet til fulde for at dokumentere de mange decentrale break-outs.

Programmet indeholdt korte præsentationer fra de øverste ledere, diskussion for afdelingerne i break-out rooms med opsamling af hovedpointer i chatfunktionen, og opsamling med den administrerende direktør.

Resultatet var en effektiv kick-off over for lederne, en reelt involverende proces og en invitation til lederne om at arbejde videre med strategien. Og en ny vished for at ambitiøse virtuelle formater kan være engagerende og dermed meget anvendelige i TV 2 Danmarks udviklingsprocesser. Endelig betød afviklingen digitalt, at virksomhedens egne produktionsfolk kunne demonstrere agilitet og kompetence i nye formater – hvilket er en af de centrale pointer i strategien.

Tilmeld nyhedsbrevAnders Monrad RendtorffCasesLederkommunikation
Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.
Artikel
Kommunikationsrådgivere mangler kompetenceudvikling
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Det er ikke overraskende, at en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation. Det giver rådgiveren ’license to operate’. Men hvad skal en kommunikationsrådgiver ellers kunne for få succes – eller blive klar til næste job?
Artikel
Er en dansk topchefs omdømme 150 mia. kroner værd?
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Knap halvdelen af en virksomheds markedsværdi skyldes topchefens omdømme, hvis man spørger lederne i en virksomhed. Det understreger behovet for at arbejde strategisk med topchefens positionering og kommunikation.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere
by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingLederkommunikation
Er du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
Artikelsamling om toplederkommunikation
Lederkommunikation
I artikelsamlingen, 'Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for toplederen', har vi plukket brugbar teori og vigtige, praktiske erfaringer om kommunikationsrådgivning af topledere, indsamlet hos RelationsPeople gennem mere end 20 år.
Artikel
Få en god relation til topchefen
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Kan man koge et stort forskningsprojekt ned til få, konkrete anbefalinger, som en rådgiver for en topchef kan bruge i praksis? Således lød udfordringen forud for et netværksmøde med en gruppe erfarne pressechefer, og svaret blev ni anbefalinger med afsæt i forskningsprojektets data.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér