Influencer-kampagne som skulle
skabe trafik til hjemmesiden
Nikoline Meincke Larsen
Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk
Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.
Plantorama, der er et have-, bolig- og dyrecenter med 13 centre fordelt ud over hele Danmark, lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion. Kunderne fik dermed mulighed for at klikke varer af på hjemmesiden og derefter hente dem færdigpakket i det nærmeste center i stedet for at skulle igennem butikken. Plantorama ønskede hjælp til at sprede budskabet og sætte fokus på den nye funktion gennem RelationsPeoples datadrevne tilgang til influencer marketing.
RelationsPeople udarbejdede en influencer-kampagne, der datamæssigt tog afsæt i målgruppe-demografi, reach og engagement. Influencernes primære opgave var at inspirere deres følgere til at se, hvornår Klik & Hent-funktionen giver værdi, og så skulle de drive trafik videre til Plantoramas egne kanaler.
Kampagnen aktiverede 15 influencers under overskriften ”Forårschallenge”. Her skulle influencerne dyste mod hinanden i forskellige kategorier, hvor det gjaldt om at lave den flotteste makeover for et forudbestemt beløb brugt hos Plantorama. Influencerne skulle alle producere indhold til deres Instagram-profil om købsprocessen, den kreative proces samt det færdige resultat.
Den færdige makeover blev lagt på Plantoramas hjemmeside til afstemning. Influencerne opfordrede derefter deres følgere til at stemme. Den influencer, som vandt, fik et gavekort på DKK 5.000 til Plantorama. Det skabte stor trafik til Plantoramas hjemmeside, da de brugere, der stemte, også var med i en lodtrækning om gavekort på DKK 2.000.
Afstemningen resulterede samtidig i mere end 3.000 nye tilmeldinger til Plantoramas nyhedsbrev, og både reach samt engagement viste mere end flotte resultater.