• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Influencer-kampagne som skulle
skabe trafik til hjemmesiden

Nikoline
Nikoline Meincke Larsen

Rådgiver
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Have-, bolig- og dyrecenteret Plantorama lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion, som de ønskede at skabe opmærksomhed omkring gennem en influencer-aktivering.

Plantorama, der er et have-, bolig- og dyrecenter med 13 centre fordelt ud over hele Danmark, lancerede i foråret 2020 deres nye Klik og Hent-funktion. Kunderne fik dermed mulighed for at klikke varer af på hjemmesiden og derefter hente dem færdigpakket i det nærmeste center i stedet for at skulle igennem butikken. Plantorama ønskede hjælp til at sprede budskabet og sætte fokus på den nye funktion gennem RelationsPeoples datadrevne tilgang til influencer marketing.

RelationsPeople udarbejdede en influencer-kampagne, der datamæssigt tog afsæt i målgruppe-demografi, reach og engagement. Influencernes primære opgave var at inspirere deres følgere til at se, hvornår Klik & Hent-funktionen giver værdi, og så skulle de drive trafik videre til Plantoramas egne kanaler.

Kampagnen aktiverede 15 influencers under overskriften ”Forårschallenge”. Her skulle influencerne dyste mod hinanden i forskellige kategorier, hvor det gjaldt om at lave den flotteste makeover for et forudbestemt beløb brugt hos Plantorama. Influencerne skulle alle producere indhold til deres Instagram-profil om købsprocessen, den kreative proces samt det færdige resultat.

Den færdige makeover blev lagt på Plantoramas hjemmeside til afstemning. Influencerne opfordrede derefter deres følgere til at stemme. Den influencer, som vandt, fik et gavekort på DKK 5.000 til Plantorama. Det skabte stor trafik til Plantoramas hjemmeside, da de brugere, der stemte, også var med i en lodtrækning om gavekort på DKK 2.000.

Afstemningen resulterede samtidig i mere end 3.000 nye tilmeldinger til Plantoramas nyhedsbrev, og både reach samt engagement viste mere end flotte resultater.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesInfluencer marketing
Artikel
Målbare data eller mavefornemmelse? Her er hvad du bør overveje, når du vælger influencers til jeres kampagne
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Influencer marketing
I dag måler de fleste brands på deres influencer-indsatser vha. data. Og det bør man også gøre. Mange vægter derimod mavefornemmelsen, når der skal vælges influencers, for det er vigtigt, at influenceren passer til brandet. Men hvilke parametre skal du egentlig prioritere, når du skal vælge den rigtige influencer til et betalt samarbejde? Her følger vores bud.
Artikel
Kender du værdien af influencer indsatser?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketing
Brands og virksomheder rykker i stigende omfang deres annoncebudgetter fra traditionel annoncering til influencer-aktivering. Men få kender de korrekte data på rækkevidde og resultater af samarbejderne. RelationsPeople er dykket ned i området og har fået en række svar fra influencer-dataeksperten Zeth Edwardsen.
Artikel
Samarbejder med influencers. Undgå skjult-reklame
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Influencer marketing
Sender du gaver, giver procenter eller inviterer influencers til events i håb om at få lidt omtale af dit brand? Så er der nu opdaterede pejlemærker fra Forbrugerombudsmanden for, hvordan og hvornår influencers skal markere indlæg som reklame.
Artikel
Disse tre spørgsmål skal du stille dig selv, hvis du vil lykkes med at lave effektive influencer kampagner
Influencer strategi
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing er blevet et fast begreb i de danske marketing - og kommunikationsafdelinger, og ifølge Influencer Marketing Hub er den globale værdi af influencer marketing næsten tidoblet på syv år til 16,4 milliarder dollars i sin markedsstørrelse. Men for mange virksomheder kan det stadig være en jungle, hvordan man laver en influencer kampagne, der skaber effektive og målbare resultater.
ArtikelArtikelsamling
Influencer marketing artikelsamling
Influencer marketing artikelsamling
Influencer marketingPublic relations
Artikelsamlingen giver dig en indføring i, hvordan du anvender influencer marketing til at forstærke dine budskaber og bygge troværdighed om dit brand.
Artikel
Markedsføring på Twitch
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin