Øget kendskab
gennem photo walks
Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe
I forbindelse med lanceringen af en ny telefon i mid range-klassen ønskede Samsung at vise, at telefonen har et lige så imponerende kamera, som mange af tech-brandets high-end-modeller. For at vise kameraets funktioner satte RelationsPeople fotografen Kenneth Nguyen i stævne som vært for to byvandringer i København, hvor de inviterede blev udstyret med Samsungs telefoner og fik tips og tricks til at tage smukke billeder af byen.
Bloggere, instagrammere og fotografer deltog i de to photo walks rundt i København med stop på fotovenlige spots undervejs, blandt andet toppen af SAS-hotellet, Axelborg og drivhuset i Botanisk Have. Deltagerne fik tips til kameravinkler og belysning og kunne undervejs og efterfølgende dele billeder fra de to photo walks med det officielle hashtag #SamsungPhotoWalks og @samsungdanmark. Samtidig deltog de i en konkurrence om at vinde et eksemplar af telefonen.
Foruden iscenesættelse af de konkrete funktioner i telefonens kamera var aktiveringen et eksempel på, hvordan involvering af en ekspert som co-creator kan skabe ekstra værdi for modtagerne. Desuden fik Samsung mulighed for at øge kendskabet til tech-brandet hos de influencers, der ikke var bekendt med Samsungs telefoner på forhånd.
Udvalgte resultater
• 10 influencers deltog (med mellem 5.000-42.000 Instagramfølgere)
• 34 billeder blev delt med #SamsungPhotoWalk og @samsungdanmark
• De postede billeder opnåede en samlet reach på 142.936 følgere
• Der blev genereret mere end 10.000 kommentarer/engagements for de samlede posts på Instagram