• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Øget kendskab
gennem photo walks

Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Et samarbejde med en anerkendt fotograf skabte kendskab for Samsungs nye telefon hos den helt rette målgruppe

I forbindelse med lanceringen af en ny telefon i mid range-klassen ønskede Samsung at vise, at telefonen har et lige så imponerende kamera, som mange af tech-brandets high-end-modeller. For at vise kameraets funktioner satte RelationsPeople fotografen Kenneth Nguyen i stævne som vært for to byvandringer i København, hvor de inviterede blev udstyret med Samsungs telefoner og fik tips og tricks til at tage smukke billeder af byen.

Bloggere, instagrammere og fotografer deltog i de to photo walks rundt i København med stop på fotovenlige spots undervejs, blandt andet toppen af SAS-hotellet, Axelborg og drivhuset i Botanisk Have. Deltagerne fik tips til kameravinkler og belysning og kunne undervejs og efterfølgende dele billeder fra de to photo walks med det officielle hashtag #SamsungPhotoWalks og @samsungdanmark. Samtidig deltog de i en konkurrence om at vinde et eksemplar af telefonen.

Foruden iscenesættelse af de konkrete funktioner i telefonens kamera var aktiveringen et eksempel på, hvordan involvering af en ekspert som co-creator kan skabe ekstra værdi for modtagerne. Desuden fik Samsung mulighed for at øge kendskabet til tech-brandet hos de influencers, der ikke var bekendt med Samsungs telefoner på forhånd.

Udvalgte resultater
•    10 influencers deltog (med mellem 5.000-42.000 Instagramfølgere)
•    34 billeder blev delt med #SamsungPhotoWalk og @samsungdanmark
•    De postede billeder opnåede en samlet reach på 142.936 følgere
•    Der blev genereret mere end 10.000 kommentarer/engagements for de samlede posts på Instagram

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejCasesPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin