• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Branding
+ Tilmeld nyhedsbrev

Revitalisering af
bryggeribrand

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.

Nørrebro Bryghus blev etableret i 2003 i Ryesgade på Nørrebro som et af de første, danske specialølbryggerier og står bag anerkendte specialøl som blandt andet New York Lager, Ravnsborg Rød og Bombay Pale Ale.

RelationsPeople stod sammen med den grafiske designvirksomhed Punktum Design for at udvikle navn og brandingplatform i 2003. Nørrebro Bryghus voksede og fik en bredere distribution, men samtidig blev markedet for specialøl mere modent, og både små og store nye specialølsbryggerier opstod. Der var derfor behov for at revitalisere mærket Nørrebro Bryghus og skabe fornyet interesse om virksomhedens specialøl hos kunder – ikke mindst blandt yngre forbrugere.

Sammen med bryggeriets ledelse planlagde og eksekverede RelationsPeople en kampagne med navnet ’Smagen af 2200’, som iscenesatte tilknytningen til Nørrebro og satte fokus på, hvordan bryggeriet konstant eksperimenterer med at brygge nye, spændende økologiske øl af høj kvalitet.

Kampagnen blev primært afviklet på sociale medier, hvor bryggeriet samlede indtryk fra Nørrebro i form af historier, fotos og film. Herefter blev tre lokale ambassadører med stærke rødder i nutidens Nørrebro valgt til at omsætte indtrykkene til tre nye øl. De tre færdige varianter af øllen blev tappet på flaske og sendt ud på caféer og restauranter på Nørrebro samt serveret i bryghusets restaurant i Ryesgade.

Københavnerne blev på Facebook inviteret til at vælge den øl af de tre, som de bedst kunne lide.

Som afslutning på kampagnen blev der afholdt en kåringsfest i Ryesgade, hvor den vindende øl blev udpeget. Ambassadører og bloggere blev inviteret med til festen og opfordret til at dele eventet i deres eget netværk. Den vindende øl blev efterfølgende markedsført under navnet ’Nørrebro’.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesCorporate BrandingKampagnerPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Alfa Laval: Udvikling af en ny kernefortælling
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Corporate BrandingEmployer BrandingESG
Alfa Laval er en global industrivirksomhed med hovedkontor i Lund og beskæftiger mere end 20.000 medarbejdere over hele verden. Virksomheden oplever stor vækst og møder derfor nye kunder og partnere, der ikke i forvejen kendte til virksomheden eller dens produkter og løsninger. Væksten skabte også et behov for et stærkere employer brand for at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Derfor ønskede Alfa Laval at udvikle en ny kernefortælling.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin