• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Revitalisering af
bryggeribrand

Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.

Nørrebro Bryghus blev etableret i 2003 i Ryesgade på Nørrebro som et af de første, danske specialølbryggerier og står bag anerkendte specialøl som blandt andet New York Lager, Ravnsborg Rød og Bombay Pale Ale.

RelationsPeople stod sammen med den grafiske designvirksomhed Punktum Design for at udvikle navn og brandingplatform i 2003. Nørrebro Bryghus voksede og fik en bredere distribution, men samtidig blev markedet for specialøl mere modent, og både små og store nye specialølsbryggerier opstod. Der var derfor behov for at revitalisere mærket Nørrebro Bryghus og skabe fornyet interesse om virksomhedens specialøl hos kunder – ikke mindst blandt yngre forbrugere.

Sammen med bryggeriets ledelse planlagde og eksekverede RelationsPeople en kampagne med navnet ’Smagen af 2200’, som iscenesatte tilknytningen til Nørrebro og satte fokus på, hvordan bryggeriet konstant eksperimenterer med at brygge nye, spændende økologiske øl af høj kvalitet.

Kampagnen blev primært afviklet på sociale medier, hvor bryggeriet samlede indtryk fra Nørrebro i form af historier, fotos og film. Herefter blev tre lokale ambassadører med stærke rødder i nutidens Nørrebro valgt til at omsætte indtrykkene til tre nye øl. De tre færdige varianter af øllen blev tappet på flaske og sendt ud på caféer og restauranter på Nørrebro samt serveret i bryghusets restaurant i Ryesgade.

Københavnerne blev på Facebook inviteret til at vælge den øl af de tre, som de bedst kunne lide.

Som afslutning på kampagnen blev der afholdt en kåringsfest i Ryesgade, hvor den vindende øl blev udpeget. Ambassadører og bloggere blev inviteret med til festen og opfordret til at dele eventet i deres eget netværk. Den vindende øl blev efterfølgende markedsført under navnet ’Nørrebro’.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesKampagnerPublic relationsCorporate Branding
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér