• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Revitalisering af
bryggeribrand

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Nørrebro Bryghus ønskede at revitalisere sit corporate brand og skabe fornyet interesse om sine produkter.

Nørrebro Bryghus blev etableret i 2003 i Ryesgade på Nørrebro som et af de første, danske specialølbryggerier og står bag anerkendte specialøl som blandt andet New York Lager, Ravnsborg Rød og Bombay Pale Ale.

RelationsPeople stod sammen med den grafiske designvirksomhed Punktum Design for at udvikle navn og brandingplatform i 2003. Nørrebro Bryghus voksede og fik en bredere distribution, men samtidig blev markedet for specialøl mere modent, og både små og store nye specialølsbryggerier opstod. Der var derfor behov for at revitalisere mærket Nørrebro Bryghus og skabe fornyet interesse om virksomhedens specialøl hos kunder – ikke mindst blandt yngre forbrugere.

Sammen med bryggeriets ledelse planlagde og eksekverede RelationsPeople en kampagne med navnet ’Smagen af 2200’, som iscenesatte tilknytningen til Nørrebro og satte fokus på, hvordan bryggeriet konstant eksperimenterer med at brygge nye, spændende økologiske øl af høj kvalitet.

Kampagnen blev primært afviklet på sociale medier, hvor bryggeriet samlede indtryk fra Nørrebro i form af historier, fotos og film. Herefter blev tre lokale ambassadører med stærke rødder i nutidens Nørrebro valgt til at omsætte indtrykkene til tre nye øl. De tre færdige varianter af øllen blev tappet på flaske og sendt ud på caféer og restauranter på Nørrebro samt serveret i bryghusets restaurant i Ryesgade.

Københavnerne blev på Facebook inviteret til at vælge den øl af de tre, som de bedst kunne lide.

Som afslutning på kampagnen blev der afholdt en kåringsfest i Ryesgade, hvor den vindende øl blev udpeget. Ambassadører og bloggere blev inviteret med til festen og opfordret til at dele eventet i deres eget netværk. Den vindende øl blev efterfølgende markedsført under navnet ’Nørrebro’.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesCorporate BrandingMarketing PR
Artikel
Planet Nusa: Samarbejde med influencers river varerne af hylderne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingMarketing PR
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Case
Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
Corporate Branding
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Markedsføring af et rotérbart TV
Influencer marketingMarketing PR
Samsung lancerede The Sero - et rotérbart TV, som ikke var set lignende på markedet.
Case
Opbygning af thought leadership på et komplekst område
Corporate BrandingThought Leadership
Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.
Case
Pressedækning for et godt formål
Marketing PR
Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér