Influencerkampagne med
fokus på julemarked
Nikoline Meincke Larsen
Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk
I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.
Plantorama, som er et have-, bolig- og dyrecenter placeret 13 steder i landet, afholder hvert år et julemarked i alle deres centre. Plantorama har de seneste to år ønsket hjælp til at sætte fokus på julemarkedet gennem RelationsPeoples datadrevne tilgang til influencer marketing og derved skabe synlighed omkring de mange muligheder, julemarkederne tilbyder.
Plantorama bad RelationsPeople udarbejde en influencerkampagne på baggrund af influencernes data inden for målgruppe (især demografi), reach og engagement. Influencernes primære opgave var at skabe fysisk trafik til Plantoramas julemarked ved at dele content derfra og opfordre til, at deres følgere besøgte markedet. Samtidig skulle de inspirere til en lang række dekorationer, der kunne laves ud fra de materialer, der var at finde på julemarkedet, så flere kunne få lyst til at besøge julemarkedet.
RelationsPeople har de sidste to år udviklet en influencerkampagne med 12-15 influencers for at sætte fokus på julemarkedet. Her skulle influencerne vælge, om de ville lave adventskranse, juledekoration eller et nisselandskab for at belyse, hvilke muligheder Plantoramas julemarked tilbød de besøgende. Alle influencerne blev bedt om at levere det færdige resultat samt opskriften til, hvordan man gjorde, så Plantorama kunne lægge det op på deres egen hjemmeside og inspirere kunderne. Derudover skulle alle influencere lave indhold til deres personlige Instagram fra besøget på julemarkedet, den kreative proces samt det færdige resultat.
Julemarkedskampagnen skabte et reach i 2020 på 325.596 og engagerede 12.459 unikke brugere. Derudover leverede alle involverede influencere et reach tal på deres IG-post for Plantorama, som var højere end deres gennemsnitlige reach for Instagram posts.