Introduktion til det
danske marked
Den London-baserede tegnestue Upton-Hansen Architects ønskede at gå ind på det danske marked.
To millioner kvadratmeter tårnhuse på verdensplan. Det er resultatet af arkitekt Upton-Hansen Architects arbejde i de blot seks år, den Londonbaserede tegnestue Upton-Hansen Architects har eksisteret. Virksomheden har i gennemsnit gang i konstruktionen af ikke mindre end 10 tårnhusprojekter rundt omkring i verden – tårnhusene er nemlig deres ekspertise.
Upton-Hansen Architects henvendte sig til RelationsPeople, da de ønskede at gå ind på det skandinaviske marked, hvor tårnhuse også vinder mere og mere frem. RelationsPeople hjalp arkitektfirmaet med at opbygge en tilstedeværelse i de danske fagmedier samt lagde en digital strategi for lanceringen på det danske marked. Det inkluderede blandt andet content-udvikling og -planer primært til LinkedIn og et nyhedsbrev, hvor mulighederne for virksomheden er størst.
Resultatet af markedsføringsindsatsen har været medvirkende til, at Upton-Hansen Architects nu ikke er et ukendt firma ved deltagelse i arkitekt-konkurrencer og -samarbejder. Jorden er dermed gødet for kommende samarbejder i Skandinavien, hvilket tegnestuen har taget hul på.