• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Aktivering af værdier i
international ledergruppe

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.

Inter IKEA Centre Group A/S udvikler, ejer og driver indkøbscentre i hele verden. Som et resultat af en ekspansiv strategi havde virksomheden på to år næsten fordoblet antallet af medarbejdere og var gået ind på nye geografiske markeder.

Topledelsen oplevede nu, at ikke alle lederne i praksis udlevede virksomhedens værdier og kontaktede derfor RelationsPeople for at få hjælp til at styrke den værdibaserede ledelse i virksomheden. Nogle år tidligere havde RelationsPeople hjulpet virksomheden med at udvikle et nyt ledelsesfundament med vision, mission og værdier, og det var derfor nærliggende at RelationsPeople også varetog denne udfordring.

Rådgivere fra RelationsPeople interviewede først lederne og fandt ud af, at de forstod virksomhedens værdier forskelligt, og at deres ledelsesadfærd derfor også var forskellig. Forskellene skyldtes både, at ikke alle lederne havde været med til at udvikle værdigrundlaget, og at værdierne på grund af kulturelle forskelle blev opfattet forskelligt fra land til land.

RelationsPeople udviklede herefter et lederudviklingsforløb, der bestod af en række heldagsworkshops for topledelsen og landedirektørerne, hvor de undersøgte værdierne og koblede dem til deres egen lederadfærd. Desuden gennemførte RelationsPeople et executive coaching forløb for de øverste ledere i hovedkvarteret i Danmark for at styrke deres individuelle værdibaserede lederskab. Efter seks måneder havde de 20 ledere opnået en fælles forståelse for værdierne og baggrunden for dem, og de kunne derfor udvikle og implementere leveregler, der understøttede en fælles, værdibaseret tilgang til ledelse med respekt for de kulturelle forskelle.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesLederkommunikationTræning
Artikel
CEO-aktivisme: Når topchefen taber tålmodigheden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Når Joe Biden i sin indsættelsestale talte om heling af det amerikanske folk som en af sine hovedopgaver som ny præsident, satte det retning for et præsidentskab. Omvendt er det med hans forgænger som undtagelsen også det, man håber på at høre fra en statsleder, der står over for en splittet nation og et spinkelt parlamentarisk grundlag. Men når topchefer i erhvervslivet som Henrik Poulsen, Jeff Gravenhorst eller Jim Hagemann Snabe udtaler sig om deres bekymring ved en stigende polarisering i samfundet og i verden, stopper vi op, fordi det er usædvanligt. For hvorfor udtaler de sig om noget, der ikke direkte har relation til deres virksomheder?
Artikel
Topledelse: Hvilke kompetencer er vigtigst, hvis du vil lykkes som kommunikationsdirektør?
by Nina Faurby
Lederkommunikation
Kompetence er ikke noget, man har. Det er noget, man udviser gennem handling. Fra det perspektiv har vi givet vores bud på i alt ni elementer af kompetence, der er vigtigst for fremtidens kommunikationsdirektører i en tid med hastig forandring.
Artikel
Toplederkommunikation: Tilbage til fremtiden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
I år fejrer RelationsPeople 20 års jubilæum. Det giver anledning til at reflektere over den udvikling, der er sket over årene og de erfaringer, vi har gjort os. For Kristian Eiberg er 20 års erfaring nyttig, men ikke en nødvendighed – i hvert fald ikke, hvis vi taler om, hvad der former den kompetente rådgiver. Selvom de 20 års erfaring uden tvivl ville have været rare at have, dengang han stod som ung rådgiver, afslører han også, at erfaring ikke alene gør dig til en dygtig rådgiver.
Event
Sådan arbejder du med integreret influencer marketing
Influencer marketingMarketing PRTræning
Hvordan kan du få mere ud af dine influencer-kampagner? Kom og hør, hvordan Plantorama bruger influencersamarbejder på tværs af deres platforme, og hvordan de sikrer, at en kampagne ikke bliver en enlig svale men i stedet en skattekiste af content med lang levetid.
Event
Hvad er de vigtigste kompetencer for fremtidens kommunikationsdirektør?
Lederkommunikation
Hvad skal du kunne for at rådgive din topledelse om kommunikation i fremtiden? Hvilke konkrete kompetencer er vigtigst for at lykkes? Og hvad lægger toplederne vægt på i rekrutteringen af deres næste kommunikationsdirektør?
Event
Masterclass i employer branding
Employer BrandingTræning
Er du ansvarlig for employer branding i din organisation, og savner du inspiration og konkrete værktøjer til at løfte arbejdet til et strategisk niveau? Så tilmeld dig vores masterclass i employer branding, hvor vi deler ud af vores erfaringer med udvikling af employer brands fra de sidste 15 år.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér