• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Aktivering af værdier i
international ledergruppe

Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Efter ekspansiv udvikling og tæt på en fordobling i antallet af medarbejdere, havde Inter IKEA Centre Group A/S brug for at få styrket den værdibaserede ledelse i virksomheden.

Inter IKEA Centre Group A/S udvikler, ejer og driver indkøbscentre i hele verden. Som et resultat af en ekspansiv strategi havde virksomheden på to år næsten fordoblet antallet af medarbejdere og var gået ind på nye geografiske markeder.

Topledelsen oplevede nu, at ikke alle lederne i praksis udlevede virksomhedens værdier og kontaktede derfor RelationsPeople for at få hjælp til at styrke den værdibaserede ledelse i virksomheden. Nogle år tidligere havde RelationsPeople hjulpet virksomheden med at udvikle et nyt ledelsesfundament med vision, mission og værdier, og det var derfor nærliggende at RelationsPeople også varetog denne udfordring.

Rådgivere fra RelationsPeople interviewede først lederne og fandt ud af, at de forstod virksomhedens værdier forskelligt, og at deres ledelsesadfærd derfor også var forskellig. Forskellene skyldtes både, at ikke alle lederne havde været med til at udvikle værdigrundlaget, og at værdierne på grund af kulturelle forskelle blev opfattet forskelligt fra land til land.

RelationsPeople udviklede herefter et lederudviklingsforløb, der bestod af en række heldagsworkshops for topledelsen og landedirektørerne, hvor de undersøgte værdierne og koblede dem til deres egen lederadfærd. Desuden gennemførte RelationsPeople et executive coaching forløb for de øverste ledere i hovedkvarteret i Danmark for at styrke deres individuelle værdibaserede lederskab. Efter seks måneder havde de 20 ledere opnået en fælles forståelse for værdierne og baggrunden for dem, og de kunne derfor udvikle og implementere leveregler, der understøttede en fælles, værdibaseret tilgang til ledelse med respekt for de kulturelle forskelle.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergCasesTræningLederkommunikation
Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.
Artikel
Kommunikationsrådgivere mangler kompetenceudvikling
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Det er ikke overraskende, at en kommunikationsrådgiver skal vide noget om kommunikation. Det giver rådgiveren ’license to operate’. Men hvad skal en kommunikationsrådgiver ellers kunne for få succes – eller blive klar til næste job?
Artikel
Er en dansk topchefs omdømme 150 mia. kroner værd?
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Knap halvdelen af en virksomheds markedsværdi skyldes topchefens omdømme, hvis man spørger lederne i en virksomhed. Det understreger behovet for at arbejde strategisk med topchefens positionering og kommunikation.
Artikel
To vigtige pointer om god kommunikationsrådgivning af topledere
by Anita Østergaard Sørensen
ArtikelsamlingLederkommunikation
Er du kommunikationsrådgiver? Og savner du fagligt input og inspiration fra andre erfarne kommunikationsrådgivere, der både kan styrke dit strategiske arbejde med kommunikation og din relation til din topleder? Så er vores artikelsamling ’Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for din topleder’ lige noget for dig (og så har vi en virkelig god nyhed til dig – længere nede i artiklen).
Artikel
Artikelsamling om toplederkommunikation
Lederkommunikation
I artikelsamlingen, 'Toplederkommunikation: Sådan bliver du en bedre rådgiver for toplederen', har vi plukket brugbar teori og vigtige, praktiske erfaringer om kommunikationsrådgivning af topledere, indsamlet hos RelationsPeople gennem mere end 20 år.
Artikel
Få en god relation til topchefen
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Kan man koge et stort forskningsprojekt ned til få, konkrete anbefalinger, som en rådgiver for en topchef kan bruge i praksis? Således lød udfordringen forud for et netværksmøde med en gruppe erfarne pressechefer, og svaret blev ni anbefalinger med afsæt i forskningsprojektets data.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér