Udvikling af datadrevet
ambassadørprogram
Nikoline Meincke Larsen
Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk
Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
EASIS producerer fødevarer og søde sager uden tilsat sukker og har i en årrække arbejdet med influencer marketing. EASIS ønskede inspiration til, hvordan de kunne strukturere og skabe bedre resultater med deres nuværende ambassadører (influencere primært på Instagram). Derudover ville de gerne have RelationsPeoples hjælp til at udvide med nye ambassadører. Her var data et vigtigt element for at nå ud til de helt rigtige målgrupper.
Hver anden måned fik EASIS’ nuværende ambassadører et bestemt beløb at handle for på EASIS’ webshop – uden nogen aftale om mængden af content. EASIS oplevede manglende engagement fra flere ambassadører og ønskede at få en vurdering af, hvordan de bedre kunne motivere og strukturere deres ambassadørprogram, både deres nuværende ambassadører og dem RelationsPeople tilføjede.
RelationsPeople udviklede et nyt ambassadørprogram med 24 influencere, som alle havde data, der matchede EASIS’ mål om højt reach og engagement, samt ramte de rigtige målgrupper. Derudover strukturerede RelationsPeople ambassadørerne i fire forskellige kategorier, som passede til EASIS’ målgrupper, for derved at skabe mere struktur og sammenhæng i det content, der blev skabt.
RelationsPeople hjalp systematisk, tog kontakt til influencerne og hjalp dem med inspiration til, hvordan de kunne bruge EASIS’ produkter i udviklingen af content. I det nye ambassadørprogram blev der også aftalt et minimum antal content-bidder med hver enkel influencer. De 24 influencere skabte på fire måneder 319 Instagram-posts med et reach på 738.705, 962 sekvenser på Instagram-story og et unikt reach på 1.838.705.
Efterfølgende har RelationsPeople udviklet et influencer dashboard til EASIS, som bruges til at få overblikket over alle indsatserne. Dashboardet giver mulighed for bedre at sætte ind på de områder, som ikke performer som planlagt.