• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Udvikling af datadrevet
ambassadørprogram

Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.

EASIS producerer fødevarer og søde sager uden tilsat sukker og har i en årrække arbejdet med influencer marketing. EASIS ønskede inspiration til, hvordan de kunne strukturere og skabe bedre resultater med deres nuværende ambassadører (influencere primært på Instagram). Derudover ville de gerne have RelationsPeoples hjælp til at udvide med nye ambassadører. Her var data et vigtigt element for at nå ud til de helt rigtige målgrupper.

Hver anden måned fik EASIS’ nuværende ambassadører et bestemt beløb at handle for på EASIS’ webshop – uden nogen aftale om mængden af content. EASIS oplevede manglende engagement fra flere ambassadører og ønskede at få en vurdering af, hvordan de bedre kunne motivere og strukturere deres ambassadørprogram, både deres nuværende ambassadører og dem RelationsPeople tilføjede.

RelationsPeople udviklede et nyt ambassadørprogram med 24 influencere, som alle havde data, der matchede EASIS’ mål om højt reach og engagement, samt ramte de rigtige målgrupper. Derudover strukturerede RelationsPeople ambassadørerne i fire forskellige kategorier, som passede til EASIS’ målgrupper, for derved at skabe mere struktur og sammenhæng i det content, der blev skabt.

RelationsPeople hjalp systematisk, tog kontakt til influencerne og hjalp dem med inspiration til, hvordan de kunne bruge EASIS’ produkter i udviklingen af content. I det nye ambassadørprogram blev der også aftalt et minimum antal content-bidder med hver enkel influencer. De 24 influencere skabte på fire måneder 319 Instagram-posts med et reach på 738.705, 962 sekvenser på Instagram-story og et unikt reach på 1.838.705.

Efterfølgende har RelationsPeople udviklet et influencer dashboard til EASIS, som bruges til at få overblikket over alle indsatserne. Dashboardet giver mulighed for bedre at sætte ind på de områder, som ikke performer som planlagt.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesInfluencer marketing
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Artikel
Markedsføring på Twitch
by Bjørn Andreassen
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Event
Morgenbriefing: Sådan opbygger du et stærkt ambassadørprogram
Influencer marketing
AFHOLDT - Kom til morgenbriefing torsdag den 7. april, når vi mødes i Pandahuset i ZOO til inspiration om ambassadørprogrammer.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Månedens profil: True Gum hitter på TikTok
Influencer marketingPublic relations
True Gum-rejsen startede i en lille lejlighed i København, og på bare fire år er virksomheden vokset til en succesfuld dansk producent af plastikfrit tyggegummi. Missionen er at positionere sig hos de unge klimabevidste forbrugere, og TikTok er blevet vejen dertil.
Artikel
Kreatør-økonomien er landet – og den buldrer derudad
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Kreatør-hvafornoget? Det, vi tidligere beskrev som influencerøkonomien eller influencermarketing, er internationalt set udvidet som begreb til kreatør-økonomien. Flere og flere influencere foretrækker at identificere sig som kreative content-udviklere snarere end udelukkende influencere. En ny rapport kortlægger kreatør-økonomien.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér