• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Ambassadør program
+ Tilmeld nyhedsbrev

Udvikling af datadrevet
ambassadørprogram

Nikoline
Nikoline Meincke Larsen

Rådgiver
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.

EASIS producerer fødevarer og søde sager uden tilsat sukker og har i en årrække arbejdet med influencer marketing. EASIS ønskede inspiration til, hvordan de kunne strukturere og skabe bedre resultater med deres nuværende ambassadører (influencere primært på Instagram). Derudover ville de gerne have RelationsPeoples hjælp til at udvide med nye ambassadører. Her var data et vigtigt element for at nå ud til de helt rigtige målgrupper.

Hver anden måned fik EASIS’ nuværende ambassadører et bestemt beløb at handle for på EASIS’ webshop – uden nogen aftale om mængden af content. EASIS oplevede manglende engagement fra flere ambassadører og ønskede at få en vurdering af, hvordan de bedre kunne motivere og strukturere deres ambassadørprogram, både deres nuværende ambassadører og dem RelationsPeople tilføjede.

RelationsPeople udviklede et nyt ambassadørprogram med 24 influencere, som alle havde data, der matchede EASIS’ mål om højt reach og engagement, samt ramte de rigtige målgrupper. Derudover strukturerede RelationsPeople ambassadørerne i fire forskellige kategorier, som passede til EASIS’ målgrupper, for derved at skabe mere struktur og sammenhæng i det content, der blev skabt.

RelationsPeople hjalp systematisk, tog kontakt til influencerne og hjalp dem med inspiration til, hvordan de kunne bruge EASIS’ produkter i udviklingen af content. I det nye ambassadørprogram blev der også aftalt et minimum antal content-bidder med hver enkel influencer. De 24 influencere skabte på fire måneder 319 Instagram-posts med et reach på 738.705, 962 sekvenser på Instagram-story og et unikt reach på 1.838.705.

Efterfølgende har RelationsPeople udviklet et influencer dashboard til EASIS, som bruges til at få overblikket over alle indsatserne. Dashboardet giver mulighed for bedre at sætte ind på de områder, som ikke performer som planlagt.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesInfluencer marketing
Artikel
Målbare data eller mavefornemmelse? Her er hvad du bør overveje, når du vælger influencers til jeres kampagne
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Influencer marketing
I dag måler de fleste brands på deres influencer-indsatser vha. data. Og det bør man også gøre. Mange vægter derimod mavefornemmelsen, når der skal vælges influencers, for det er vigtigt, at influenceren passer til brandet. Men hvilke parametre skal du egentlig prioritere, når du skal vælge den rigtige influencer til et betalt samarbejde? Her følger vores bud.
Artikel
Kender du værdien af influencer indsatser?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketing
Brands og virksomheder rykker i stigende omfang deres annoncebudgetter fra traditionel annoncering til influencer-aktivering. Men få kender de korrekte data på rækkevidde og resultater af samarbejderne. RelationsPeople er dykket ned i området og har fået en række svar fra influencer-dataeksperten Zeth Edwardsen.
Artikel
Samarbejder med influencers. Undgå skjult-reklame
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Influencer marketing
Sender du gaver, giver procenter eller inviterer influencers til events i håb om at få lidt omtale af dit brand? Så er der nu opdaterede pejlemærker fra Forbrugerombudsmanden for, hvordan og hvornår influencers skal markere indlæg som reklame.
Artikel
Disse tre spørgsmål skal du stille dig selv, hvis du vil lykkes med at lave effektive influencer kampagner
Influencer strategi
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing er blevet et fast begreb i de danske marketing - og kommunikationsafdelinger, og ifølge Influencer Marketing Hub er den globale værdi af influencer marketing næsten tidoblet på syv år til 16,4 milliarder dollars i sin markedsstørrelse. Men for mange virksomheder kan det stadig være en jungle, hvordan man laver en influencer kampagne, der skaber effektive og målbare resultater.
ArtikelArtikelsamling
Influencer marketing artikelsamling
Influencer marketing artikelsamling
Influencer marketingPublic relations
Artikelsamlingen giver dig en indføring i, hvordan du anvender influencer marketing til at forstærke dine budskaber og bygge troværdighed om dit brand.
Artikel
Markedsføring på Twitch
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin