Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har samarbejdet med Samsung i mange år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem tech-, livsstils- og nationale medier.
Til dette års lancering ønskede Samsung at opbygge tættere relationer særligt til de danske livsstilsmedier. Med de nyeste produkter havde Samsung fokus på innovation, nye former, kreativitet og modet til at prøve noget nyt. Derfor blev løsningen et kreativt smykkeevent, hvor udvalgte medier kunne opleve de nyeste produkter i anderledes omgivelser.
Eventet blev afholdt i et smykkeværksted med en dansk designer, som arbejder med innovativ formgivning. Her fik journalisterne selv lov til at prøve kræfter med at lave deres egne smykker sideløbende med, at de kunne stille spørgsmål til Samsungs nyeste produkter og landechef i Samsung Danmark, Claus Holm. Efterfølgende blev alle journalister tilbudt at teste de nye produkter.
Året forinden var ønsket at give livsstilsmedierne et særligt indblik i den innovation og teknik, der ligger bag Samsungs foldbare telefoner. Derfor blev journalisterne inviteret med på glaspusteri, hvor de på egen hånd kunne eksperimentere med formgivning, farve og teknik ved at blæse deres egne kreationer og opleve glasmaterialet blive bragt til live.
Til begge events var der fokus på relationsopbygning til journalisterne.