• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Lancering
+ Tilmeld nyhedsbrev

Lancering af ny produktportefølje med kreativt event

Monica RelationsPeople
Monica Wass

Seniorkonsulent
+45 28 57 83 96
monica@relationspeople.dk

Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.

Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har samarbejdet med Samsung i mange år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem tech-, livsstils- og nationale medier.

Til dette års lancering ønskede Samsung at opbygge tættere relationer særligt til de danske livsstilsmedier. Med de nyeste produkter havde Samsung fokus på innovation, nye former, kreativitet og modet til at prøve noget nyt. Derfor blev løsningen et kreativt smykkeevent, hvor udvalgte medier kunne opleve de nyeste produkter i anderledes omgivelser.

Eventet blev afholdt i et smykkeværksted med en dansk designer, som arbejder med innovativ formgivning. Her fik journalisterne selv lov til at prøve kræfter med at lave deres egne smykker sideløbende med, at de kunne stille spørgsmål til Samsungs nyeste produkter og landechef i Samsung Danmark, Claus Holm. Efterfølgende blev alle journalister tilbudt at teste de nye produkter.

Året forinden var ønsket at give livsstilsmedierne et særligt indblik i den innovation og teknik, der ligger bag Samsungs foldbare telefoner. Derfor blev journalisterne inviteret med på glaspusteri, hvor de på egen hånd kunne eksperimentere med formgivning, farve og teknik ved at blæse deres egne kreationer og opleve glasmaterialet blive bragt til live.

Til begge events var der fokus på relationsopbygning til journalisterne.

Tilmeld nyhedsbrevMonica WassCasesPublic relations
Artikel
Hvor svært kan det være at få en forsideartikel i Børsen?
by Vita Clausen
KampagnerMarkedsføringPublic relations
Hvorfor har journalisten ikke vinklet historien, som vi ønskede det? Og hvorfor endte hele vores social media kampagne i en shitstorm? Det er blot nogle af de spørgsmål, som virksomhedens marketingafdeling ofte står med, når kampagnen ruller – og man måske ikke lige har fået involveret PR-afdelingen i tide, eller måske ikke helt har styr på, hvad PR i grunden er for en disciplin.
Artikel
Disse tre spørgsmål skal du stille dig selv, hvis du vil lykkes med at lave effektive influencer kampagner
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
Influencer marketing er blevet et fast begreb i de danske marketing - og kommunikationsafdelinger, og ifølge Influencer Marketing Hub er den globale værdi af influencer marketing næsten tidoblet på syv år til 16,4 milliarder dollars i sin markedsstørrelse. Men for mange virksomheder kan det stadig være en jungle, hvordan man laver en influencer kampagne, der skaber effektive og målbare resultater.
Artikel
Influencer marketing artikelsamling
ArtikelsamlingInfluencer marketingPublic relations
Artikelsamlingen giver dig en indføring i, hvordan du anvender influencer marketing til at forstærke dine budskaber og bygge troværdighed om dit brand.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér