• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Lancering
+ Tilmeld nyhedsbrev

Lancering af ny produktportefølje med kreativt event

Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.

Samsung lancerer hvert år globalt en lang række produkter i deres forskellige produktkategorier. RelationsPeople har samarbejdet med Samsung i mange år og har blandt andet til opgave at skabe omtale og opmærksomhed om produkterne på det danske marked gennem tech-, livsstils- og nationale medier.

Til dette års lancering ønskede Samsung at opbygge tættere relationer særligt til de danske livsstilsmedier. Med de nyeste produkter havde Samsung fokus på innovation, nye former, kreativitet og modet til at prøve noget nyt. Derfor blev løsningen et kreativt smykkeevent, hvor udvalgte medier kunne opleve de nyeste produkter i anderledes omgivelser.

Eventet blev afholdt i et smykkeværksted med en dansk designer, som arbejder med innovativ formgivning. Her fik journalisterne selv lov til at prøve kræfter med at lave deres egne smykker sideløbende med, at de kunne stille spørgsmål til Samsungs nyeste produkter og landechef i Samsung Danmark, Claus Holm. Efterfølgende blev alle journalister tilbudt at teste de nye produkter.

Året forinden var ønsket at give livsstilsmedierne et særligt indblik i den innovation og teknik, der ligger bag Samsungs foldbare telefoner. Derfor blev journalisterne inviteret med på glaspusteri, hvor de på egen hånd kunne eksperimentere med formgivning, farve og teknik ved at blæse deres egne kreationer og opleve glasmaterialet blive bragt til live.

Til begge events var der fokus på relationsopbygning til journalisterne.

Tilmeld nyhedsbrevCasesPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin