Udvikling af employer brand
for at styrke rekruttering
Kenneth Grothe Toustrup
Rådgiver
+45 26 56 29 96
kenneth@relationspeople.dk
Efter Evida flyttede hovedsæde fra København til Viborg, blev rekruttering af særligt specialister en udfordring. RelationsPeople udviklede et employer brand, som blandt andet omfattede strategi og kernefortælling.
Evida flyttede i 2019 sit hovedsæde fra København til Viborg, og det skabte en svær rekrutteringsopgave, da der lå en udfordring i at finde dygtige folk med kompetencer inden for kompleks gasdistribution. Viborg er med sin geografiske placering i direkte konkurrence med Aalborg og Århus om især de specialiserede kandidater.
Udfordringen var konkret at tiltrække 50 højtuddannede specialister til det nye Viborg-kontor. På ønskelisten var blandt andet controllere, digitale forretningsudviklere, markedsanalytikere og dataspecialister.
RelationsPeople fik derfor til opgave at udvikle et employer brand for Evida. Projektet bestod af en indledende analysefase og herunder en lang række interviews med medarbejdere og ledere, workshops og arbejdsmøder. Analysen dannede grundlag for strategi, udvikling af budskaber, kernefortælling og det endelige employer brand.
Sidste del af projektet var selve udrulningen, som blandt andet omfattede et nyt jobsite, film og et employee advocacy-forløb med en række LinkedIn-workshops for medarbejdere og ledere.
Et år efter projektets opstart var det lykkedes Evida at rekruttere 86 nye medarbejdere.