• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

Pressedækning for et godt formål

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.

I mange år har landsindsamlinger generelt været udfordret af dalende interesse og opbakning. Der kæmpes om de frivillige, bidragsydere og ikke mindst donationerne. Derfor er PR-indsatsen en hjørnesten i forhold til at sprede budskabet, opnå opbakning og sikre donationer. Målet er naturligvis at rejse flest mulige midler til de vigtige projekter ude omkring i verden, men det er også helt afgørende at skabe sammenhold på tværs af Danmark, hvor danskerne går sammen og løfter i flok.

I starten af samarbejdet fokuserede RelationsPeople især på at kortlægge og optimere organiseringen og prioriteringen af PR-indsatsen, da der var alt for mange små og spredte indsatser, som ikke udnyttede ressourcerne optimalt. Dette skete konkret gennem stakeholder management og sammensætningen af PR-pakker til nøglepersoner, som spredte dem videre ud gennem deres netværk. Overskriften har været ’mere impact med de samme midler’, og målsætningen var, at hver enkelt bidragsyder kunne blive mere selvhjulpen til at kontakte presse og bruge sociale medier. Denne indsats fortsatte i år to, og i år tre har vi primært kunne bruge kræfterne på at få de gode historier endnu længere ud i alle afkroge af Danmark godt hjulpet på vej af den omfattende presseplan, som vi hvert år udvikler og eksekverer.

I arbejdet med PR for Danmarks Indsamling koordinerer RelationsPeople desuden på tværs af DR-redaktionerne, produktionsselskabet, sekretariatet bag Danmarks Indsamling og de mange, mange ildsjæle, der hvert år finder på konkrete indsamlingsaktiviteter.

Allerede efter det første år så vi positive resultater i antallet af presseomtaler sammenlignet med året forinden, og siden er Danmarks Indsamling hvert år vokset i antallet af omtaler.

Læs mere om Danmarks Indsamling her.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér