• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Pressedækning for et godt formål

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Hvert år går hele Danmark, DR og de 12 største NGO’er sammen for at samle penge ind til projekter i tredjeverdenslande under Danmarks Indsamling. Det store indsamlingsshow løber af stablen den første lørdag i februar på DR1, men forud for showet er gået mange måneders arbejde med indsamlingsaktiviteter. RelationsPeople har siden 2019 været PR-partner for Danmarks Indsamling.

I mange år har landsindsamlinger generelt været udfordret af dalende interesse og opbakning. Der kæmpes om de frivillige, bidragsydere og ikke mindst donationerne. Derfor er PR-indsatsen en hjørnesten i forhold til at sprede budskabet, opnå opbakning og sikre donationer. Målet er naturligvis at rejse flest mulige midler til de vigtige projekter ude omkring i verden, men det er også helt afgørende at skabe sammenhold på tværs af Danmark, hvor danskerne går sammen og løfter i flok.

I starten af samarbejdet fokuserede RelationsPeople især på at kortlægge og optimere organiseringen og prioriteringen af PR-indsatsen, da der var alt for mange små og spredte indsatser, som ikke udnyttede ressourcerne optimalt. Dette skete konkret gennem stakeholder management og sammensætningen af PR-pakker til nøglepersoner, som spredte dem videre ud gennem deres netværk. Overskriften har været ’mere impact med de samme midler’, og målsætningen var, at hver enkelt bidragsyder kunne blive mere selvhjulpen til at kontakte presse og bruge sociale medier. Denne indsats fortsatte i år to, og i år tre har vi primært kunne bruge kræfterne på at få de gode historier endnu længere ud i alle afkroge af Danmark godt hjulpet på vej af den omfattende presseplan, som vi hvert år udvikler og eksekverer.

I arbejdet med PR for Danmarks Indsamling koordinerer RelationsPeople desuden på tværs af DR-redaktionerne, produktionsselskabet, sekretariatet bag Danmarks Indsamling og de mange, mange ildsjæle, der hvert år finder på konkrete indsamlingsaktiviteter.

Allerede efter det første år så vi positive resultater i antallet af presseomtaler sammenlignet med året forinden, og siden er Danmarks Indsamling hvert år vokset i antallet af omtaler.

Læs mere om Danmarks Indsamling her.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesMarketing PR
Artikel
Planet Nusa: Samarbejde med influencers river varerne af hylderne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingMarketing PR
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Case
Markedsføring af et rotérbart TV
Influencer marketingMarketing PR
Samsung lancerede The Sero - et rotérbart TV, som ikke var set lignende på markedet.
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Virtuelle influencers har vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
TikTok TakTik
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Den kinesiske app deler vandene, og der er efterhånden mange aspekter af den, man kan have en mening om. Ikke desto mindre er der stort potentiale i den omdiskuterede app. Men kan man overhovedet bruge TikTok kommercielt? Her er vores bud på, hvordan man kan bruge den populære videoplatform som kommunikationsværktøj.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér