• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Nordisk leadbureau for stor produktlancering

Nikoline Meincke Larsen

Rådgiver
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.

RelationsPeople blev valgt til at være leadbureau i Norden, da Samsung havde en stor flagship-lancering af deres foldbare telefoner, Samsung Galaxy Z Fold4 og Z Flip4, i august 2022. Opgaven var at lede de andre tre nordiske bureauer samt at sikre, at Samsungs målsætninger blev opfyldt.

Samsung havde et ønske om at skabe væsentlig mere presseomtale af de nye produkter på både nordisk og lokalt niveau sammenlignet med den seneste lancering, som var blevet kørt af et andet bureau. Vi skulle udkomme med væsentligt flere vinkler, som skulle være interessante for både tech-, nationale, regionale og livsstilsmedier.

For at nå de ambitiøse mål, udviklede vi et inspirationskatalog med alternative pressevinkler til de øvrige markeder, og vi udfordrede alle markeder til at afsøge muligheder i nye medier. Vi udviklede en omfattende nordisk PR-plan for lanceringen, så alle lande havde et samlet udgangspunkt. Og vi indarbejdede lokale idéer , så vi på tværs af landene kunne inspirere hinanden til at gå nye veje.

På nordisk niveau skabte vi 73% mere presseomtale end ved lanceringen i 2021 og landede 15% højere end den målsætning, som var sat på nordisk niveau.

På det danske marked alene, skabte vi et resultat, som var 52% højere end den målsætning vi havde for presseomtale i forbindelse med lanceringen.

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenCasesPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin