• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Træning
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Complex
+ Tilmeld nyhedsbrev

Opbygning af thought leadership
på et komplekst område

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.

Den amerikanske it-virksomhed Aruba, der udvikler netværksløsninger, ønskede at positionere sig på det danske marked og sidenhen opbygge en thought leadership-position inden for netværksløsninger og teknologi generelt, målrettet både it-fagfolk og it-beslutningstagere.

Udfordringen var, at det skulle ske med afsæt i svært tilgængeligt og meget teknisk indhold. Netværksteknologi er et komplekst område, som har en begrænset målgruppe på det danske marked. Det gælder også fagpressen, hvor ganske få tech-journalister dækker området.

RelationsPeople fungerede som en del af Arubas internationale bureaunetværk og arbejdede tæt sammen med Arubas europæiske hovedkontor i Holland og leadbureauet i Storbritannien. Vi modtog på bureauet en stor mængde pressemeddelelser, blogindlæg, baggrundsdokumenter og eventoplæg, ofte komplekst, produktspecifikt og med et internationalt fokus, som vi omsatte til lokalt indhold, og blandt andet fik vi etableret en fast klumme på Computerworld om tekniske temaer.

Løsningen blev en thought leadership-tilgang. Vi bearbejdede produkthistorierne og udvalgte relevante pointer, der kunne bringe enten holdning eller nye indsigter til aktuelle debatter og temaer i pressen. Ved at vælge debatformatet og supplere det tekniske indhold med debatsporet kunne vi udvide målgruppen. Og ved at dele interessante pointer om fx it-sikkerhed, mulige gevinster ved 5G og digital omstilling kunne vi udover de få tech-medier også appellere til brede erhvervsmedier. Aruba fik dermed underbygget sin position førende netværksleverandør.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesPublic relationsThought Leadership
Case
BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper
Thought leadership
Thought Leadership
Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
Case
Samsung: Nordisk thought leadership program for verdens største elektronikproducent
Thought Leadership Program Samsung Brand Voices
Thought Leadership
RelationsPeople har udviklet et thought leadership program - Samsung Brand Voices - for at styrke Samsungs brand som en pioner inden for fremtidsteknologi i de nordiske lande.
Case
BASF: Medietræning hjælper verdens største kemivirksomhed med at formidle komplekse budskaber
Budskaber
MedietræningThought Leadership
Uanset hvor rutineret en leder eller talsperson man er, kræver det øvelse og en masse træning at kunne levere budskaber i øjenhøjde til en journalist. Det ved verdens største kemivirksomhed, og derfor bliver deres talspersoner medietrænet løbende.
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin