• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Opbygning af thought leadership
på et komplekst område

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.

Den amerikanske it-virksomhed Aruba, der udvikler netværksløsninger, ønskede at positionere sig på det danske marked og sidenhen opbygge en thought leadership-position inden for netværksløsninger og teknologi generelt, målrettet både it-fagfolk og it-beslutningstagere.

Udfordringen var, at det skulle ske med afsæt i svært tilgængeligt og meget teknisk indhold. Netværksteknologi er et komplekst område, som har en begrænset målgruppe på det danske marked. Det gælder også fagpressen, hvor ganske få tech-journalister dækker området.

RelationsPeople fungerede som en del af Arubas internationale bureaunetværk og arbejdede tæt sammen med Arubas europæiske hovedkontor i Holland og leadbureauet i Storbritannien. Vi modtog på bureauet en stor mængde pressemeddelelser, blogindlæg, baggrundsdokumenter og eventoplæg, ofte komplekst, produktspecifikt og med et internationalt fokus, som vi omsatte til lokalt indhold, og blandt andet fik vi etableret en fast klumme på Computerworld om tekniske temaer.

Løsningen blev en thought leadership-tilgang. Vi bearbejdede produkthistorierne og udvalgte relevante pointer, der kunne bringe enten holdning eller nye indsigter til aktuelle debatter og temaer i pressen. Ved at vælge debatformatet og supplere det tekniske indhold med debatsporet kunne vi udvide målgruppen. Og ved at dele interessante pointer om fx it-sikkerhed, mulige gevinster ved 5G og digital omstilling kunne vi udover de få tech-medier også appellere til brede erhvervsmedier. Aruba fik dermed underbygget sin position førende netværksleverandør.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesCorporate BrandingThought Leadership
Artikel
Landechef hos Samsung: Derfor blander jeg mig i samfundsdebatten
by Nikoline Meincke Larsen og Monica Wass
Thought Leadership
Vi har talt med Claus Holm, landechef hos Samsung Danmark, om hvorfor det er vigtigt som stor, global teknologivirksomhed at blande sig i debatten om emner som miljø og bæredygtighed, der ved første øjekast er langt fra produkterne.
Artikel
Corporate PR: 5 strategiske overvejelser før du kaster dig ud som thought leader
by Nina Faurby
Corporate PRThought Leadership
De forretningsmæssige fordele ved at positionere sig som thought leader er mange. Men inden du overhovedet kan gå til tasterne eller stille dig op på scenen til en konference, ligger en del forarbejde. Her er fem indledende strategiske knæbøjninger, der skal til for at forberede en vellykket indsats som thought leader.
Case
Positionering af verdens største kemivirksomhed gennem sociale medier
Corporate Branding
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at styrke sin position i Norden over for både beslutningstagere, samarbejdspartnere, potentielle kandidater og medarbejdere.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Case
Udvikling af koncept for Museerne Helsingør
Corporate Branding
Helsingør Kommune ønskede større sammenhæng i kulturlivet for at løfte turismen i byen, og RelationsPeople udviklede derfor et koncept for Museerne Helsingør.
Artikel
5 gode råd til et vellykket webinar
by Nynne Munk
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Når Covid-19 fortsat afholder os fra at invitere til fysiske arrangementer for kunder og interessenter, må man ty til alternative metoder. Webinaret er et godt bud på, hvordan man kan formidle viden og nå bredt ud, selvom man ikke kan mødes i virkeligheden. Men hvor skal man starte, hvad skal man tage højde for, og hvordan griber man i det hele taget genren an? Her er vores bedste råd fra vores egne erfaringer med webinar-formatet.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér