• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Complex
+ Tilmeld nyhedsbrev

Opbygning af thought leadership
på et komplekst område

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.

Den amerikanske it-virksomhed Aruba, der udvikler netværksløsninger, ønskede at positionere sig på det danske marked og sidenhen opbygge en thought leadership-position inden for netværksløsninger og teknologi generelt, målrettet både it-fagfolk og it-beslutningstagere.

Udfordringen var, at det skulle ske med afsæt i svært tilgængeligt og meget teknisk indhold. Netværksteknologi er et komplekst område, som har en begrænset målgruppe på det danske marked. Det gælder også fagpressen, hvor ganske få tech-journalister dækker området.

RelationsPeople fungerede som en del af Arubas internationale bureaunetværk og arbejdede tæt sammen med Arubas europæiske hovedkontor i Holland og leadbureauet i Storbritannien. Vi modtog på bureauet en stor mængde pressemeddelelser, blogindlæg, baggrundsdokumenter og eventoplæg, ofte komplekst, produktspecifikt og med et internationalt fokus, som vi omsatte til lokalt indhold, og blandt andet fik vi etableret en fast klumme på Computerworld om tekniske temaer.

Løsningen blev en thought leadership-tilgang. Vi bearbejdede produkthistorierne og udvalgte relevante pointer, der kunne bringe enten holdning eller nye indsigter til aktuelle debatter og temaer i pressen. Ved at vælge debatformatet og supplere det tekniske indhold med debatsporet kunne vi udvide målgruppen. Og ved at dele interessante pointer om fx it-sikkerhed, mulige gevinster ved 5G og digital omstilling kunne vi udover de få tech-medier også appellere til brede erhvervsmedier. Aruba fik dermed underbygget sin position førende netværksleverandør.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesThought LeadershipCorporate Branding
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.
Artikel
Matas tager pulsen på danske kvinders sundhed
by Nikoline Meincke Larsen
Public relationsThought Leadership
Klaus Fridorf, der er kommunikationschef hos Matas, har særligt fokus på, hvordan Matas kan opnå en troværdig positionering inden for sundhed, når de hos mange danskere er kendt for at være Danmarks førende beauty-destination. Klaus har været drivkraft på at udvikle et sundhedsbarometer, der løbende skal tage pulsen på danske kvinders mentale og fysiske sundhed, og som gennem målrettet kommunikation skal være med til at gøre Matas til en troværdig sundhedsaktør.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
10 tips: at skrive for andre
Public relationsThought Leadership
Debatindlæg og klummer er helt essentielle redskaber i en strategisk kommunikationsindsats for en topleder, der udtaler sig om samfundsaktuelle emner. For rådgiveren er det en god mulighed for at komme helt tæt på sin topleder, når holdninger og personlige værdier skal foldes ud sort på hvidt. Her er 10 tips til, hvordan du skriver på vegne af andre.
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
Når du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér