• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Da
  • En
RelationsPeople

Opbygning af thought leadership
på et komplekst område

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Den amerikanske it-virksomhed Aruba ønskede at positionere sig på det danske marked, og RelationsPeople omsatte komplekst, internationalt rettet materiale til lokalt indhold, som førte til en thought leadership-tilgang.

Den amerikanske it-virksomhed Aruba, der udvikler netværksløsninger, ønskede at positionere sig på det danske marked og sidenhen opbygge en thought leadership-position inden for netværksløsninger og teknologi generelt, målrettet både it-fagfolk og it-beslutningstagere.

Udfordringen var, at det skulle ske med afsæt i svært tilgængeligt og meget teknisk indhold. Netværksteknologi er et komplekst område, som har en begrænset målgruppe på det danske marked. Det gælder også fagpressen, hvor ganske få tech-journalister dækker området.

RelationsPeople fungerede som en del af Arubas internationale bureaunetværk og arbejdede tæt sammen med Arubas europæiske hovedkontor i Holland og leadbureauet i Storbritannien. Vi modtog på bureauet en stor mængde pressemeddelelser, blogindlæg, baggrundsdokumenter og eventoplæg, ofte komplekst, produktspecifikt og med et internationalt fokus, som vi omsatte til lokalt indhold, og blandt andet fik vi etableret en fast klumme på Computerworld om tekniske temaer.

Løsningen blev en thought leadership-tilgang. Vi bearbejdede produkthistorierne og udvalgte relevante pointer, der kunne bringe enten holdning eller nye indsigter til aktuelle debatter og temaer i pressen. Ved at vælge debatformatet og supplere det tekniske indhold med debatsporet kunne vi udvide målgruppen. Og ved at dele interessante pointer om fx it-sikkerhed, mulige gevinster ved 5G og digital omstilling kunne vi udover de få tech-medier også appellere til brede erhvervsmedier. Aruba fik dermed underbygget sin position førende netværksleverandør.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannCasesThought LeadershipCorporate Branding
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Tre råd til arbejdet med strategiske temaer
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
Strategiske temaer kan være et centralt værktøj i toplederkommunikationen. En topleder har sjældent held med at mene noget om hvad som helst. Temaer er praktiske, fordi de skaber fokus og sætter retning. Det lyder enkelt. Det er det ikke altid i praksis. I denne artikel giver vi nogle praktiske råd til at komme i gang.
Artikel
Toplederkommunikation: ”Remember to say good morning!”
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
På hjørnekontorerne i 10 af de 25 største danske virksomheder i det ledende C25-indeks på fondsbørsen i København sidder i dag en udenlandsk CEO. Det ligner en tendens, at danske virksomheder får udenlandske topchefer. Men hvad betyder det for de kommunikationsdirektører, der rådgiver de udenlandske topchefer?
Artikel
Purpose baner vejen for en mere aktivistisk CEO
by Kristian Eiberg
LederkommunikationThought Leadership
En virksomhed med et klart formål ved, hvorfor den er til og hvilken effekt, den har på omverdenen. Når formålet skal kommunikeres, spiller topchefen en hovedrolle. Men skal topchefen også blande sig i den offentlige debat om emner, der ikke er koblet til virksomhedens raison d’être? Svaret er ikke helt entydigt.
Artikel
Toplederkommunikation i praksis
by Kristian Eiberg
ForandringskommunikationLederkommunikationThought Leadership
I RelationsPeople arbejder vi med at forstå toplederes kommunikation bedre. Vi har de sidste fem år investeret tusindvis af timer i interviews med topledere og deres rådgivere, i udvikling og formidling af indsigter og i intern træning af konsulenter. Sideløbende bliver vi ofte spurgt af kommunikationsdirektører, forskere og studerende, hvordan vi selv som eksterne konsulenter arbejder med toplederkommunikation i praksis for vores kunder. Det spørgsmål giver vi nogle svar på her.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Gem & Acceptér