• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Formidling
+ Tilmeld nyhedsbrev

Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand

Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.

NFT er et bud på, hvordan en af fremtidens teknologier vil kunne se ud – og særligt hvis metaverset bliver en større del af flere menneskers liv, bliver det endnu mere relevant. Da RelationsPeople skulle i gang med formidlingen af NFT i samarbejde med Samsung, havde Samsung allerede et udbredt engagement med NFT-teknologien på andre globale markeder. Det var derfor målsætningen at skabe et rum for samtalen om NFT i Danmark.

Udfordringen var, at NFT var en umoden teknologi. Der findes endnu ikke mange lokale NFT-eksperter, og målgruppen af interessenter er stadig smal. Af samme grund blev der lagt grundigt fodarbejde i at undersøge, hvem der taler om NFT, og hvordan vi bruger det i Danmark.

I tæt samarbejde med Samsung udarbejdede RelationsPeople pressemeddelelser, surveys og rapporter, og med afsæt i de lokale data udviklede RelationsPeople en masterclass for journalister og interessenter. Der blev også inviteret danske eksperter fra forskellige industrier til at fortælle om, hvordan de bruger NFT i deres brancher for at vise diversiteten i NFT’er. Gæsterne havde mulighed for at lære mere om Samsungs engagement med NFT og se, hvordan Samsungs produkter kan bruges som værktøj til at handle med og skabe NFT’er.

Masterclassen resulterede i omtale i både nationale tech- og livsstilsmedier, der belyste NFT-teknologien fra forskellige vinkler og som nævnte Samsung i sammenhæng med teknologien. Medieomtalerne gav et samlet reach på knap 3,4 millioner.

Parallelt med kommunikationsindsatserne blev Samsungs lokale talsperson budskabstrænet, og der blev igangsat en presseindsats, som resulterede i klummer i Computerworld og ITwatch. Samsungs talsperson har fået bred spalteplads, hvor han har kunnet udtale sig om teknologierne og er sidenhen blevet interviewet til diverse artikler inden for innovation og teknologi.

Alle kommunikationsindsatserne har været med til at styrke Samsungs positionering som NFT-partner i Danmark. Derudover bliver Samsungs engagement med NFT og metaverse anerkendt og anvendt som case til konferencer.


Hvad er NFT?
En NFT (Non-Fungible Token) er en unik enhed af data, som knytter sig til en genstand fx et stykke musik eller et digitalt kunstværk. NFT’er er med andre ord tokens, som vi kan bruge til at repræsentere ejerskab af unikke varer, lidt a la en unik stregkode. En NFT er lagret på en blockchain.

Tilmeld nyhedsbrevCasesKampagnerPublic relations
Artikel
Tre greb fra PR-værktøjskassen til din produktlancering
by Nikoline Meincke Larsen
Kampagner
Hvis du arbejder med kommunikation og marketing, er du nok vant til, at produktlanceringer er en tilbagevendende opgave i årshjulet. Igen og igen handler det om at få nye produkter til at fange kundernes opmærksomhed — og her gør god kommunikation hele forskellen. Det er nemlig ikke nok at have skabt et stærkt produkt, hvis målgruppen aldrig opdager det. Presseomtale kan være en af de mest effektive veje til både synlighed og troværdighed. Men hvordan arbejder man strategisk med presse, så indsatsen ikke bare skaber støj, men reel værdi?
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin