• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Job
  • Kontakt
  • Da
  • En
RelationsPeople

Vinderspeciale: ”Et bæredygtigt byggeri kan styrke dit brand”

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Bygninger står for ca. 40% af det samlede energi- og materialeforbrug i Europa. En bygning med et lavt energiforbrug reducerer ikke blot bygningens CO2-aftryk. Hvis ejeren af bygningen kan kommunikere, at bygningen er bæredygtig, skaber det værdi for både ejer og lejer. Det er en af konklusionerne i det speciale fra Copenhagen Business School, der i år vandt RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom)-speciale.

Rasmus Grosen Olsen er forfatteren til vinderspecialet, der har belyst nye strategiske muligheder for, hvordan en ejendomsinvestor som PensionDanmark kan anvende Green Building Council Denmark som et strategisk brand community til at inddrage stakeholders. Og specialet kan ifølge forfatteren bruges i praksis.

”Specialets resultater kan være en inspiration til en ny praksis i strategisk CSR-kommunikation for investorer i byggesektoren med udgangspunkt i deres ejendomsportefølje. Én ting er, at bæredygtighedscertificeringerne finder sted, men hvis man ikke italesætter dem over for relevante interessenter og anvender certificeringen til at engagere dem i en co-branding dialog, udnytter man ikke bæredygtighedscertificeringens fulde kommercielle potentiale”, siger Rasmus Grosen Olsen.

Bygger bro mellem teori og praksis

Det er femte år i træk, at RelationsPeople og Copenhagen Business School (CBS) kårer det bedste cand.merc.(kom) speciale. Vejlederne på CBS nominerer specialerne, og i år var 10 specialer indstillet til prisen. En dommerkomite med repræsentanter fra både CBS og erhvervslivet valgte årets speciale.

Prisen er blot en af de aktiviteter, som RelationsPeople er involveret i for at bygge bro mellem teori og praksis. Bureauets konsulenter deltager aktivt i forskning, udvikling af uddannelser, undervisning, opgavevejledning og har praktikanter fra videregående uddannelser. RelationsPeople har desuden tre rådgivere, der er eksterne lektorer på CBS.

Juryen fremhæver, at specialet er innovativt ved at koble bæredygtighedscertificering af bygninger og branding.

”Risiko er en vigtig faktor i forbindelse med investeringer og derfor er det interessant at diskutere certificering som noget, der kan medvirke til at gøre ’bløde’ bæredygtighedsemner målbare,” siger Kristian Eiberg, adm. direktør, RelationsPeople.

Om prisen

Bag prisen står CBS og RelationsPeople. Men prisen følger 10.000 kr. til vinderen. Prisen blev overrakt for første gang i 2015 for at markere tiåret for, at den første dimittend fra cand.merc.(kom) blev uddannet.

I 2019 bestod dommerkomitéen af:

– Lektor og studieleder Anne Vestergaard, Institute for Management, Society and Communication, CBS

– Lektor Karl-Heinz Pogner, Institute for Management, Society and Communication, CBS

– Kommunikationsdirektør Marion Hannerup, DI

– Direktør Peter Mejlby, Onboarding Group

– Formand for cand.merc.(kom.) alumni-foreningen Mai-Britt Petersen

– Adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergArtiklerRelationsPeople-prisen
Artikel
Vi har kåret vinderen af RelationsPeople Prisen 2021
by Michala Bro Poulsen
RelationsPeople-prisen
Hvem kigger med, når du besøger offentlige hjemmesider? Det spørgsmål svarer René Meier og Teis Lebeck på i deres speciale ved at kortlægge overvågning i den danske digitale offentlige sektor. En problemstilling, der bliver mere relevant for hver dag der går – og netop derfor lykkedes det dem at løbe med sejren.
Artikel
RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2022
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School har nu mulighed for at blive indstillet til prisen for det bedste cand.merc.(kom.) speciale.
Artikel
Mød dommerpanelet bag RelationsPeople Prisen
RelationsPeople-prisen
En gang om året mødes en helt særlig sammensætning af mennesker for at vurdere en række specialer indstillet af vejlederne på cand.merc.(kom.) på CBS. Mød dem her – dommerpanelet bag RelationsPeople Prisen – og bliv klogere på, hvad de hver især lægger vægt på i deres bedømmelser.
Artikel
Mød finalisterne til RelationsPeople Prisen 2021
by Michala Bro Poulsen
RelationsPeople-prisen
Den 22. september skal vinderen af RelationsPeople Prisen 2021 kåres. Som optakt til prisoverrækkelsen har vi taget en snak med dette års finalister om deres specialer og den proces, de har været igennem med specialeskrivningen.
Event
Tilmelding til overrækkelse af RelationsPeople Prisen
RelationsPeople-prisen
Onsdag den 22. september kl. 16-17.30 byder vi indenfor til overrækkelse af RelationsPeople Prisen 2021. Overrækkelsen finder sted i kantinen i Ørstedhus, Vester Farimagsgade 41, 1606 København V. Tilmeld dig overrækkelsen via formularen herunder.
Artikel
Vinderen af RelationsPeople Prisen 2020 er kåret
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk afholdt RelationsPeople i samarbejde med Copenhagen Business School overrækkelsen af RelationsPeople Prisen. Prisen uddeles hvert år til det bedste cand.merc.(kom.) speciale, der udmærker sig ved at tænke innovativt og i særlig grad leve op til studiets læringsmål.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér