• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Planet Nusa:
Influencer marketing er
hjørnesten i strategien

Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.

24. februar 2021

For godt to år siden lød startskuddet til Mille Skat og Kristine Esmers rejse med sportsbrandet Planet Nusa. Ud fra ideen om at skabe et sportsbrand med bæredygtighed i højsædet startede de to iværksættere et sportsbrand til kvinder i alle aldre. Fra starten af har det været deres målsætning udelukkende at markedsføre sig og drive forretningen digitalt, og derfor foregår marketingaktiviteterne også primært på sociale medier. Her har især influencer marketing vist sig at være et effektivt værktøj til at skabe øget salg og vækst.

For at blive klogere på, hvordan Planet Nusas brug af digital markedsføring har resulteret i en vækst på mere end 100 % fra 2019-2020, har vi taget en snak med Kristine Esmer, der er co-founder og ansvarlig for digital marketing hos Planet Nusa.

Hvorfor er digital marketing værdifuldt for Planet Nusa?

Digital markedsføring har været helt essentielt i vores rejse med at skabe Planet Nusa. Vi har hele tiden haft et mål om, at vores brand skulle være digitalt og kun sælges fra vores egen webshop. Derfor har vi arbejdet med influencer-samarbejder som et redskab til at finde nogle brand ambassadører, der kunne fungere som vores forlængede arm til at fortælle de gode brandhistorier.

Vi har skabt et ambassadørkorps med loyale og troværdige influencere, som formår at fortælle vores historier på en fin og kreativ måde. Følgerne spejler sig i ambassadørerne, og derfor var det særligt vigtigt at finde frem til de helt rigtige ambassadører. Det var igennem ambassadørerne, at vi havde mulighed for at komme ud og leve i mange forskellige målgrupper, og det gav os samtidig mulighed for at teste og finde frem til, hvem vores kernemålgruppe er. På den måde har digital markedsføring og særligt influencer marketing vist sig at være den helt rigtige vej for os at gå for at skabe netop det sportsbrand, som vi brændte for at udvikle.

Planet Nusa har flere gange lavet større designsamarbejder med udvalgte brandambassadører. Hvad får I ud af at inddrage dem i designprocessen?

Vi har haft to store designsamarbejder med Emilie Briting og Tina Maria samt flere nye på vej. Ved at udvælge nogle særligt engagerede ambassadører til også at lave designsamarbejder, så bringer vi dem endnu tættere på Planet Nusa som brand. På den måde er de både med til at udvikle os som brand, og på samme tid får ambassadørerne en følelse af medejerskab på en kollektion, som ofte gør dem ekstra engagerede i at dele resultatet med deres følgere. Derudover har de nogle ufatteligt loyale følgere, som identificerer sig med de ting, de laver. Det giver både ambassadørerne og Planet Nusa troværdighed, og det har vi indtil videre haft stor succes med.

Vi valgte at lave vores første designsamarbejde med Emilie Briting, blandt andet fordi hun udviste stor loyalitet og glæde ved vores brand. Når vi indgår i designsamarbejder, kigger vi meget på engagement, og der passede Emilie rigtig godt til os med sin høje engagementsrate på sociale medier – det viste sig også, at hun havde stor succes med at engagere sine følgere og skabe relevante samtaler omkring det indhold, der handlede om Planet Nusa. I sidste ende drev det en masse trafik til vores kanaler.

Hvilke specifikke mål havde I til designsamarbejdet med Emilie Briting?

Målet var og er helt klart salg. Med sin høje engagementsrate er Emilie i stand til at konvertere til salg. En af Emilies styles blev udsolgt på under 30 minutter, hvilket i sig selv er imponerende. Derudover har vi oplevet en meget høj genbesøgsprocent fra de kunder, som er kommet gennem Emilie. Det har vist sig, at de posts, hvor Planet Nusa re-postede Emilies indhold eller lagde indhold ud med hende på, har performet allerbedst på vores egne kanaler. 

Hvordan integrerer I jeres ambassadører på andre kanaler?

Vi bruger vores ambassadørers indhold på vores sociale medier og hjemmeside, enten ved at lægge det ud til inspiration for andre eller bruge dem som modeller til deres egen kollektion for at skabe genkendelighed hos kunden. Derudover bruger vi deres indhold til sponsorerede posts, så det kan komme længere ud og nå flere potentielle kunder, og så gør vi brug af ambassadører i vores nyhedsbrev, når vi f.eks. annoncerer et nyt designsamarbejde. Vi prøver at skabe synergi og integrere vores samarbejder på forskellige platforme, så det ikke kun er på ambassadørens egen side, at indholdet lever.

Hvordan ser jeres influencer marketing-strategi ud for 2021?

Vi har grobund for at tænke endnu større i 2021, da vi har haft et rigtig godt år i 2020 og formået at opbygge et genkendeligt brand – blandt andet gennem influencer marketing og ambassadørerne. Så nu skal vi tænke endnu større og tilføje flere ambassadører til vores ambassadørkorps her i Danmark. Og så skal vi ud og undersøge interessen for Planet Nusa uden for landets grænser gennem samarbejde med internationale influencers. Vi har netop i starten af året lanceret det første internationale designsamarbejde med den amerikanske influencer Bianca Valle – og det har givet rigtig gode resultater for den internationale trafik på vores hjemmeside, så indtil videre ser det lovende ud, og vi glæder os til at se, hvad 2021 har at byde på.

Læs også: Kan virtuelle influencers være troværdige?

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenArtiklerInfluencer marketingPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér