• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En
Marketing: The marketing book to rule them all

The marketing book to rule them all

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

En ny grundbog i marketing har set dagens lys, og vores rådgiver og partner Sofie har skrevet kapitlet om influencer marketing. Overskriften er måske lidt vel kæk, men hvis du trænger til at få genopfrisket nogle marketing-discipliner, eller du kender et ungt menneske, der har dette behov, så læs med her og få en smagsprøve.

29. april 2020

I fredags udkom den nye grundbog ’Markedsføring – teori og praksis’ på forlaget Samfundslitteratur. Det er en grundlæggende indføring i begreber, teorier og modeller inden for markedsføring. Vi har stillet Sofie tre hurtige spørgsmål om hendes kapitel, der sætter fokus på influencer marketing.

Hvad får man indsigt i i kapitlet om influencer marketing?

”Kapitlet er en overordnet indføring til at arbejde med influencer marketing, hvor der er beskrivelser af processerne i et samarbejde, gode råd og modeller over, hvordan de bedste samarbejder udvikles, og hvilke redskaber man med fordel kan anvende. Dertil er der en simpel indflyvning til, hvor vigtigt det er at gå datadrevet til værks. Netop den sidste del er det, vi arbejder mest med, når the basics er på plads, fordi det er her, vi kan gøre en forskel i forhold til de endelige resultater og opbygningen af gode, effektive langvarige relationer.”

Få en forsmag på den samlede bog med det introducerende kapitel i bogen.

 

Marketing: Markedsføring i teori og praksis

Hvorfor er der brug for endnu en grundbog i markedsføring?

”Ligesom de fleste andre discipliner, så udvikler markedsføring sig hele tiden. Specifikt i forhold til influencer marketing, der mærker jeg et ret stort behov for mere litteratur på området. Jeg bliver ofte kontaktet af specialestuderende med spørgsmål og henvisninger til litteratur, fordi det er så svært at støve op.”

Læs mere om, hvordan du arbejder datadrevet med influencer marketing.

 

Hvad er den største udfordring i forhold til influencer marketing-disciplinen?

”Influencer marketing er nok et af de første marketing-redskaber, som befinder sig i spændingsfeltet mellem traditionel PR og annoncørbetalt indhold, fordi influencerne på den ene side skal have mad på bordet og betale huslejen, men på den anden side også lever af deres troværdighed. Så samarbejder med kommercielle virksomheder skal vælges med hjertet og ikke pengepungen. Det sætter pres på både virksomheder og influencere, fordi indholdet skal samskabes med respekt for influencerens brand og platform. Og der vil være svipsere fra tid til anden fra begge lejre, men min erfaring siger mig, at de influencere og virksomheder, der ikke kan balancere i dette felt, de får automatisk betaling ved kasse 1 i form af færre følgere og dårligere resultater – men det sker ikke fra den ene dag til den anden.”

Køb bogen her.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannArtiklerInfluencer marketingPublic relations
ArtikelEvent
Tilmelding til webinar om TikTok og markedsføring
Influencer marketing
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Men kan du bruge den omdiskuterede app som markedsføringskanal? Tirsdag den 20. april fra kl. 10.00 - 10.45 inviterer vi til webinar om brugen af TikTok som kommunikationsværktøj. Vi gennemgår de vigtigste funktioner og de kommercielle muligheder. Derudover får vi besøg af det bæredygtige sportstøjsbrand, Planet Nusa, som vil dele viden om brugen af TikTok i deres markedsføring.
Artikel
Forstå psykologien bag influencer marketing, og skab et bedre resultat
by Michala Bro Poulsen
Influencer marketing
Influencer marketing spiller direkte ind i den måde, vores hjerne er skruet sammen på. Derfor har influencer marketing en unik mulighed for at påvirke forbrugere sammenlignet med andre markedsføringsdiscipliner. Når du forstår psykologien bag influencer marketing, kan du som virksomhed benytte drivkræfterne til at skabe den mest overbevisende kommunikation og opnå et bedre resultat. Her er videnskabens svar på, hvorfor influencer marketing virker.
Artikel
Planet Nusa: Samarbejde med influencers river varerne af hylderne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Artikel
Corporate PR: 5 strategiske overvejelser før du kaster dig ud som thought leader
by Nina Faurby
Public relationsThought Leadership
De forretningsmæssige fordele ved at positionere sig som thought leader er mange. Men inden du overhovedet kan gå til tasterne eller stille dig op på scenen til en konference, ligger en del forarbejde. Her er fem indledende strategiske knæbøjninger, der skal til for at forberede en vellykket indsats som thought leader.
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingPublic relations
Virtuelle influencers har vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér