• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Job
  • Kontakt
  • Da
  • En
RelationsPeople
Marketing: The marketing book to rule them all

The marketing book to rule them all

by Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

En ny grundbog i marketing har set dagens lys, og vores rådgiver og partner Sofie har skrevet kapitlet om influencer marketing. Overskriften er måske lidt vel kæk, men hvis du trænger til at få genopfrisket nogle marketing-discipliner, eller du kender et ungt menneske, der har dette behov, så læs med her og få en smagsprøve.

29. april 2020

I fredags udkom den nye grundbog ’Markedsføring – teori og praksis’ på forlaget Samfundslitteratur. Det er en grundlæggende indføring i begreber, teorier og modeller inden for markedsføring. Vi har stillet Sofie tre hurtige spørgsmål om hendes kapitel, der sætter fokus på influencer marketing.

Hvad får man indsigt i i kapitlet om influencer marketing?

”Kapitlet er en overordnet indføring til at arbejde med influencer marketing, hvor der er beskrivelser af processerne i et samarbejde, gode råd og modeller over, hvordan de bedste samarbejder udvikles, og hvilke redskaber man med fordel kan anvende. Dertil er der en simpel indflyvning til, hvor vigtigt det er at gå datadrevet til værks. Netop den sidste del er det, vi arbejder mest med, når the basics er på plads, fordi det er her, vi kan gøre en forskel i forhold til de endelige resultater og opbygningen af gode, effektive langvarige relationer.”

Få en forsmag på den samlede bog med det introducerende kapitel i bogen.

 

Marketing: Markedsføring i teori og praksis

Hvorfor er der brug for endnu en grundbog i markedsføring?

”Ligesom de fleste andre discipliner, så udvikler markedsføring sig hele tiden. Specifikt i forhold til influencer marketing, der mærker jeg et ret stort behov for mere litteratur på området. Jeg bliver ofte kontaktet af specialestuderende med spørgsmål og henvisninger til litteratur, fordi det er så svært at støve op.”

Læs mere om, hvordan du arbejder datadrevet med influencer marketing.

 

Hvad er den største udfordring i forhold til influencer marketing-disciplinen?

”Influencer marketing er nok et af de første marketing-redskaber, som befinder sig i spændingsfeltet mellem traditionel PR og annoncørbetalt indhold, fordi influencerne på den ene side skal have mad på bordet og betale huslejen, men på den anden side også lever af deres troværdighed. Så samarbejder med kommercielle virksomheder skal vælges med hjertet og ikke pengepungen. Det sætter pres på både virksomheder og influencere, fordi indholdet skal samskabes med respekt for influencerens brand og platform. Og der vil være svipsere fra tid til anden fra begge lejre, men min erfaring siger mig, at de influencere og virksomheder, der ikke kan balancere i dette felt, de får automatisk betaling ved kasse 1 i form af færre følgere og dårligere resultater – men det sker ikke fra den ene dag til den anden.”

Køb bogen her.

Tilmeld nyhedsbrevSofie Desmareth RiemannArtiklerInfluencer marketingPublic relations
Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiPublic relations
Når du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.
Artikel
Månedens profil: Video-kreatør Sonja Lovdal
by Michala Bro Poulsen
Kampagner
Et billede siger mere end tusind ord, holder det stadig? Ved et hurtigt kig på sociale medier er det tvivlsomt, da det er tydeligt, at brugerne i stigende grad tyer til video frem for billeder. Ifølge Sonja Lovdal, content creator og strateg, er det ikke tilfældigt, at videoformatet har taget brugerne med storm. De vil nemlig have underholdning, musik og storytelling – og det kan kun gå for langsomt.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Månedens profil: True Gum hitter på TikTok
Influencer marketingPublic relations
True Gum-rejsen startede i en lille lejlighed i København, og på bare fire år er virksomheden vokset til en succesfuld dansk producent af plastikfrit tyggegummi. Missionen er at positionere sig hos de unge klimabevidste forbrugere, og TikTok er blevet vejen dertil.
Artikel
Kampagnearbejde i den gode sags tjeneste
by Sofie Desmareth Riemann
KampagnerKommunikationsstrategi
Det er en svær disciplin at fange hele landets opmærksomhed og få danskerne til lommerne. Også selvom sagen er god. I denne artikel giver Mulle Juul Korsholm, forperson for Danmarks Indsamling, et kig i maskinrummet.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér