• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Forstå forretningskonteksten

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Vi har netop sammen med Københavns Universitet udgivet et white paper med titlen ’Navigating the business context’. Det er det tredje white paper fra forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’, som vi startede i 2018. Læs mere om, hvordan du kan downloade det.

I december sidste år udgav vi det første white paper om forskningsprojektet ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’, hvor vi sammen med København Universitet sætter fokus på de krav, som kommunikationsrådgivere af topledere i fremtiden skal leve op til. Nu har vi udgivet det tredje white paper med titlen ’Navigating the business context’. På baggrund af vores analyse af mange interviews med topledere og erfarne kommunikationsrådgivere af topledere foreslår vi, at vi taler om en forretningskontekst i to interne og to eksterne niveauer i stedet for forretningsforståelse.

Forretningsforståelse ser vi i stedet for en kompetence, og vores interviews peger på at det er en vigtig kompetence for at kunne rådgive en topleder om kommunikation. Hvilke kompetencer, som fremtidens kommunikationsrådgiver skal have for i praksis at navigere sikkert i forretningskonteksten, bliver temaet for fjerde white paper, som udkommer i første halvdel af 2020.

Du kan frit downloade det nye white paper og de tidligere white papers her. Hvis du har kommentarer eller gode idéer, så vil vi blive meget glade for at høre fra dig.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergArtiklerLederkommunikation
Artikel
Topledelse: Hvilke kompetencer er vigtigst, hvis du vil lykkes som kommunikationsdirektør?
by Nina Faurby
Lederkommunikation
Kompetence er ikke noget, man har. Det er noget, man udviser gennem handling. Fra det perspektiv har vi givet vores bud på i alt ni elementer af kompetence, der er vigtigst for fremtidens kommunikationsdirektører i en tid med hastig forandring.
Artikel
Toplederkommunikation: Tilbage til fremtiden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
I år fejrer RelationsPeople 20 års jubilæum. Det giver anledning til at reflektere over den udvikling, der er sket over årene og de erfaringer, vi har gjort os. For Kristian Eiberg er 20 års erfaring nyttig, men ikke en nødvendighed – i hvert fald ikke, hvis vi taler om, hvad der former den kompetente rådgiver. Selvom de 20 års erfaring uden tvivl ville have været rare at have, dengang han stod som ung rådgiver, afslører han også, at erfaring ikke alene gør dig til en dygtig rådgiver.
Event
Hvad er de vigtigste kompetencer for fremtidens kommunikationsdirektør?
Lederkommunikation
Hvad skal du kunne for at rådgive din topledelse om kommunikation i fremtiden? Hvilke konkrete kompetencer er vigtigst for at lykkes? Og hvad lægger toplederne vægt på i rekrutteringen af deres næste kommunikationsdirektør?
Workshop
Workshop: Sådan bliver du en bedre kommunikationsrådgiver for din topleder
ForandringskommunikationLederkommunikation
Der har aldrig tidligere været større krav til de øverste ledere om at kommunikere klart og engagerende både internt og eksternt. Det skaber nye muligheder for de kommunikationsafdelinger, der rådgiver toplederne, men det stiller også nye krav.
Artikel
Covid-19: Intern kommunikation har aldrig været vigtigere
by Anders Monrad Rendtorff
ForandringskommunikationIssues Management og krisekommunikationLederkommunikation
Der er mange iagttagelser, læringer og refleksioner i landets organisationer i denne corona-tid. Intern kommunikation har sjældent været vigtigere, og både små og store organisationer kan med fordel bruge denne periode til at få kommunikationen mellem medarbejdere og ledere i en retning, som på sigt kan være til stor gavn for både forretning og trivsel. Vi har samlet seks perspektiver om en forandret intern kommunikation
Artikel
Fire tips til kommunikatører i en Corona-tid
by Kenneth Grothe Toustrup og Anders Monrad Rendtorff
Issues Management og krisekommunikationLederkommunikation
Som de fleste andre faggrupper, er vi, der arbejder med kommunikation, også sprittet grundigt af og sendt hjem på ubestemt tid. Hvad er det for en kommunikationssituation, vi er havnet i, og hvilke redskaber kan vi trække på? Her kommer fire tips til dig, der arbejder med kommunikation.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér