• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020

Kristian RelationsPeople
Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

For sjette år i træk har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale.

Prisen er stiftet i 2015 af RelationsPeople og Copenhagen Business School for at anerkende talentet og den høje kvalitet i specialerne, der de tidligere år har budt på stor faglig variation, alt fra det empiriske og praksisorienterede til det mere teoretiske og reflekterende.

”Efter fem år med RelationsPeople Prisen er vi glade for den store interesse og opbakning, vi stadig oplever fra både studerende og vejledere. Med et fag i konstant udvikling får vi med de bedste specialer en unik indsigt i de studerendes refleksioner over de tendenser, som udspiller sig nu og som har et fremtidigt potentiale. Med prisen belønner vi det speciale, der gør os særligt kloge på fremtiden samt de udfordringer og muligheder, som faget står overfor.” siger Kristian Eiberg, som er administrerende direktør i RelationsPeople og ekstern lektor på CBS ved Department of Management, Society and Communication, der står bag cand.merc.(kom.) uddannelsen.

Det er specialevejlederne, der senest den 7. februar 2020 skal indstille specialer til prisen. For at vinde skal et speciale være innovativt og på bedste vis leve op til studiets læringsmål. Derudover skal specialet være bedømt til en karakter på minimum 10. Prisoverrækkelsen vil finde sted i foråret 2020, og med prisen følger 10.000 kroner til vinderen.

I 2019 blev 10 specialer indstillet til prisen, hvor Rasmus Grosen Olesen vandt prisen for sit speciale ”Det strategiske kommunikative potentiale for DGNB-certificering af fast ejendom”. Resultatet af undersøgelsen i specialet har belyst nye strategiske muligheder for, hvordan en ejendomsinvestor som PensionDanmark kan anvende Green Building Council Denmark som et strategisk brand community.

Juryen fremhæver, at specialet er innovativt ved at koble bæredygtighedscertificering af bygninger og branding. Specialets resultater kan være en inspiration til en ny praksis i strategisk CSR-kommunikation for investorer i byggesektoren med udgangspunkt i deres ejendomsportefølje.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergArtiklerRelationsPeople-prisenPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin