• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Da
  • En
RelationsPeople

Tre skarpe til vores nye direktør

Kenneth Grothe Toustrup

Rådgiver
+45 26 56 29 96
kenneth@relationspeople.dk

En af årets gode nyheder er, at vi har fået ny direktør. Sofie Desmareth Riemann har efter seks år på bureauet fået titlen og vil fremover være en del af ledelsen sammen med Kristian Eiberg og Kristoffer Kej. Vi har udfordret Sofie med tre skarpe spørgsmål om fremtiden.

Hvad arbejder du med lige nu?

Lige nu lægger jeg mig i selen for, at vi på bureauet får afsluttet alle december-opgaver for vores kunder, inden vi går på ferie om et øjeblik. December er altid lidt hektisk på den konto. Og så bruger jeg en del tid på udvikling af vores nye website og ditto grafisk identitet. Det bliver lidt et skifte visuelt, så jeg er ret spændt på, hvordan folk tager imod det i det nye år.

Hvad kommer til at præge 2020 på kommunikationsfronten?

Forandring og omskiftelighed er blevet et vilkår i kommunikationsbranchen både hvad angår vores ydelser, men også den måde som arbejdet er organiseret på ude hos vores kunder. Det sætter store krav til, at vi kan omstille os og udfordre på de rette områder, så vi kan skabe værdi. Samtidig oplever vi, at strategiske kerneprodukter som udvikling af budskaber og strategiske kommunikationsplatforme fortsætter med at være relevante, når der skal et bureau ind over – de går ikke rigtig af mode. Dette vil også komme til at præge 2020.

På den mere konkrete side, så optager det mig at skabe relevant kommunikation for modtagerne på platforme som LinkedIn, gennem influencer marketing og via medierne. Min oplevelse er, at i stedet for at bruge disse nye kanaler for det, de er stærke til, så falder mange virksomheder i fælden med kvantitet frem for kvalitet. Det kommer til at hævne sig i sidste ende. Dette vil klart være et område, vi som bureau kommer til at holde fanen højt på i 2020.

Hvad glæder du dig mest til i 2020?

Vi er inde i en rigtig god udvikling hos RelationsPeople med mange stærke kompetencer på bureauet, som både er med til at udfordre og dermed forbedre vores tilbud til kunderne. Dette fundament glæder jeg mig til at bygge videre på i 2020, hvor vi også fortsat vil skabe inspirerende arrangementer, indsigter og holdninger inden for emner som toplederkommunikation, employer branding og marketing PR.

 

Tilmeld nyhedsbrevKenneth Grothe ToustrupArtikler
Artikel
Et stærkt employer brand kan ikke bygges på kommunikation alene
by Kristoffer Kej
Employer Branding
En fire dages arbejdsuge, mulighed for at vælge sin egen leder eller hjemmearbejde ad libitum. Der er hos mange virksomheder et stort pres for at udvikle sig som arbejdsplads for både at tiltrække medarbejdere og for at styrke tilknytningen hos de gode folk, der allerede er ansat. Arbejdspladsen skal i sig selv være attraktiv, og her kommer vi som kommunikatører til kort. Vi kan hjælpe med at formidle styrkerne til potentielle kandidater, men kan ikke alene forandre arbejdspladser og organisationer. Derfor skabes gode employer brands oftest i et samspil mellem kommunikation, HR og den øverste ledelse.
Artikel
Brug SoMe-ekspertens hemmelige våben, hvis du vil lykkes på de sociale medier
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiSociale medier
Mange virksomheder har ikke spurgt sig selv, hvad de vil opnå med deres tilstedeværelse på sociale medier, og hvordan de vil opnå det. Her får du en grundlæggende introduktion til det brugbare værktøj, der både kombinerer din virksomheds strategi for sociale medier og taktik for samme - en såkaldt playbook - hvad sådan en består af, og hvorfor den er så vigtig at have ved hånden, hvis du vil lykkes på sociale medier.
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Artikel
Matas tager pulsen på danske kvinders sundhed
by Nikoline Meincke Larsen
Kommunikationsstrategi
Klaus Fridorf, der er kommunikationschef hos Matas, har særligt fokus på, hvordan Matas kan opnå en troværdig positionering inden for sundhed, når de hos mange danskere er kendt for at være Danmarks førende beauty-destination. Klaus har været drivkraft på at udvikle et sundhedsbarometer, der løbende skal tage pulsen på danske kvinders mentale og fysiske sundhed, og som gennem målrettet kommunikation skal være med til at gøre Matas til en troværdig sundhedsaktør.
Artikel
Jingle books: Det skal vi læse i juleferien
Julen er lige om hjørnet, og vi har traditionen tro samlet vores egen julelæsning til din inspiration. Nogle kaster sig over tung faglitteratur, mens andre vil nyde julen med både klassisk og nyere skønlitteratur. Glædelig jul og god læsning!
Artikel
Ny survey sætter spot på rådgiverkompetence
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Krisetider og store forandringer sætter topledere under pres, og det smitter af på kravene til de rådgivere, der skal rådgive toplederne. Det mærker rådgiverne, og i en ny survey efterspørger to ud af tre kompetenceudvikling.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Gem & Acceptér