• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople
Influencer marketing med Heidi Kørner Bjørn Plantorama

Månedens profil: Plantorama

Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Vi kickstarter vores nye månedsprofil med Heidi Kørner Bjørn, der er SoMe Manager hos havecenterkæden Plantorama. Vi har talt med Heidi om, hvad der bliver de vigtigste prioriteter for 2020, og hvor hun mener, at influencer marketing er på vej hen.

Den 18. februar 2020

Heidi Kørner Bjørn har sin daglige base i Aarhus, hvor hun er ansvarlig for Plantoramas Instagram, Facebook og nyhedsmails, så hvis du får nyhedsmailen fra Plantorama, så ’kender’ du måske allerede Heidi lidt. Heidi er også ansvarlig for oplæring og udvikling af de 11 SoMe-ansvarlige, som sidder i hvert af de 11 centre i Danmark, samt at sætte retningen for brandet på kanalerne.

Hvad bliver dine vigtigste prioriteter i 2020?
”Vi kommer til at fokusere endnu mere på influencer-samarbejder, og på at få Instagram mere i spil på websitet. Eksempelvis ved at implementere de Instagram billeder, hvor Plantorama er tagget, ind på websitet. Det har stor værdi for os at se vores produkter omtalt og stylet i kundens hjem, det skaber inspiration til potentielle kunder og giver samtidigt den bedste anmeldelse af produkterne.

Et andet fikspunkt for 2020 er at få flere nyhedsmailsmodtagere og få beriget de eksisterende profiler, så vi herved kan personificere vores budskaber. Alle kampagner er planlagt for året og målet er at skabe en rød tråd igennem det hele og få alle kanaler i spil.

F.eks. varmer vi op til vores kommende event Orkidémarked med en kampagne på de sociale medier, hvor man mod at afgive sin e-mailadresse kan skrabe sig til at vinde en orkidé, der afhentes i nærmeste center. Det er ret populært, og denne type gamifications kommer vi til at lave mere af, så vi får bundet en sløjfe på kampagnerne og får aktiveret flere kliks gennem kanalerne til produkterne.”

Hvorfor er influencer marketing interessant for Plantorama?
”Helt grundlæggende er det fordi, vi kan nå bredere ud, og det giver et andet resultat, når vi ’låner’ influencernes publikum. Vi kan også nå ud til nogle målgrupper, som kan være svære at nå på andre måder, og så er det mere uforpligtende indhold end fx en nyhedsmail. Det kræver mindre engagement fra målgruppen, og det kan være med til at skabe en interesse for vores brand.

Instagram er særligt god til at ’modne’ den del af målgruppen, som endnu ikke er flyttet i hus (som er vores kernemålgruppe) – du kan sige at få dem ind i den øverste del af marketing-tragten, så vi har det bedste fundament at bygge videre på og vokse sammen. Og så hjælper det, at vi har nogle produkter, der er efterspørgsel på, og som let matcher med indholdet hos mange influencere.”

Hvad vægter du højest, når du laver influencer-samarbejder?
”At arbejde med nogen, hvor der er et match, de skal være reelle kunder. Troværdigheden er altafgørende, og vores produkter skal passe ind i influencerens univers.”

Hvornår er det en succes for jeres forretning at bruge influencer marketing?
”Der er flere indikationer, men nogle af de vigtigste er, at influencerens content med vores produkter klarer sig bedre end andre brands. Det er en god retningsgiver. Og samtidig at de vil vores produkter, og at vi kan fornemme, at de synes opgaven er fed. Naturligvis også at vi når bredt ud og får højt engagement.”

Hvor mener du, at influencer marketing er på vej hen?
”Tilgangen har jo fået nogle hug, men uanset hvad der bliver sagt, så er det kommet for at blive. Disciplinen skal selvfølgelig finde sit naturlige leje.

For Plantorama er influencer marketing med til at give en troværdig oplevelse af brandet. Jeg er stadig meget begejstret for den personlige relation, som influenceren giver os og deres brugerinddragelse og dialog med målgruppen. De længerevarende relationer gør også, at vi sammen udvikler os fra gang til gang.”

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenSofie Desmareth RiemannArtiklerInfluencer marketingPublic relations
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér