• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En
Influencer marketing med Heidi Kørner Bjørn Plantorama

Månedens profil: Plantorama

by Nikoline Meincke Larsen

Seniorkonsulent
+45 40 26 16 63
nikoline@relationspeople.dk

... og Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Vi kickstarter vores nye månedsprofil med Heidi Kørner Bjørn, der er SoMe Manager hos havecenterkæden Plantorama. Vi har talt med Heidi om, hvad der bliver de vigtigste prioriteter for 2020, og hvor hun mener, at influencer marketing er på vej hen.

Den 18. februar 2020

Heidi Kørner Bjørn har sin daglige base i Aarhus, hvor hun er ansvarlig for Plantoramas Instagram, Facebook og nyhedsmails, så hvis du får nyhedsmailen fra Plantorama, så ’kender’ du måske allerede Heidi lidt. Heidi er også ansvarlig for oplæring og udvikling af de 11 SoMe-ansvarlige, som sidder i hvert af de 11 centre i Danmark, samt at sætte retningen for brandet på kanalerne.

Hvad bliver dine vigtigste prioriteter i 2020?
”Vi kommer til at fokusere endnu mere på influencer-samarbejder, og på at få Instagram mere i spil på websitet. Eksempelvis ved at implementere de Instagram billeder, hvor Plantorama er tagget, ind på websitet. Det har stor værdi for os at se vores produkter omtalt og stylet i kundens hjem, det skaber inspiration til potentielle kunder og giver samtidigt den bedste anmeldelse af produkterne.

Et andet fikspunkt for 2020 er at få flere nyhedsmailsmodtagere og få beriget de eksisterende profiler, så vi herved kan personificere vores budskaber. Alle kampagner er planlagt for året og målet er at skabe en rød tråd igennem det hele og få alle kanaler i spil.

F.eks. varmer vi op til vores kommende event Orkidémarked med en kampagne på de sociale medier, hvor man mod at afgive sin e-mailadresse kan skrabe sig til at vinde en orkidé, der afhentes i nærmeste center. Det er ret populært, og denne type gamifications kommer vi til at lave mere af, så vi får bundet en sløjfe på kampagnerne og får aktiveret flere kliks gennem kanalerne til produkterne.”

Hvorfor er influencer marketing interessant for Plantorama?
”Helt grundlæggende er det fordi, vi kan nå bredere ud, og det giver et andet resultat, når vi ’låner’ influencernes publikum. Vi kan også nå ud til nogle målgrupper, som kan være svære at nå på andre måder, og så er det mere uforpligtende indhold end fx en nyhedsmail. Det kræver mindre engagement fra målgruppen, og det kan være med til at skabe en interesse for vores brand.

Instagram er særligt god til at ’modne’ den del af målgruppen, som endnu ikke er flyttet i hus (som er vores kernemålgruppe) – du kan sige at få dem ind i den øverste del af marketing-tragten, så vi har det bedste fundament at bygge videre på og vokse sammen. Og så hjælper det, at vi har nogle produkter, der er efterspørgsel på, og som let matcher med indholdet hos mange influencere.”

Hvad vægter du højest, når du laver influencer-samarbejder?
”At arbejde med nogen, hvor der er et match, de skal være reelle kunder. Troværdigheden er altafgørende, og vores produkter skal passe ind i influencerens univers.”

Hvornår er det en succes for jeres forretning at bruge influencer marketing?
”Der er flere indikationer, men nogle af de vigtigste er, at influencerens content med vores produkter klarer sig bedre end andre brands. Det er en god retningsgiver. Og samtidig at de vil vores produkter, og at vi kan fornemme, at de synes opgaven er fed. Naturligvis også at vi når bredt ud og får højt engagement.”

Hvor mener du, at influencer marketing er på vej hen?
”Tilgangen har jo fået nogle hug, men uanset hvad der bliver sagt, så er det kommet for at blive. Disciplinen skal selvfølgelig finde sit naturlige leje.

For Plantorama er influencer marketing med til at give en troværdig oplevelse af brandet. Jeg er stadig meget begejstret for den personlige relation, som influenceren giver os og deres brugerinddragelse og dialog med målgruppen. De længerevarende relationer gør også, at vi sammen udvikler os fra gang til gang.”

Tilmeld nyhedsbrevNikoline Meincke LarsenSofie Desmareth RiemannArtiklerInfluencer marketingPublic relations
ArtikelEvent
Tilmelding til webinar om TikTok og markedsføring
Influencer marketing
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Men kan du bruge den omdiskuterede app som markedsføringskanal? Tirsdag den 20. april fra kl. 10.00 - 10.45 inviterer vi til webinar om brugen af TikTok som kommunikationsværktøj. Vi gennemgår de vigtigste funktioner og de kommercielle muligheder. Derudover får vi besøg af det bæredygtige sportstøjsbrand, Planet Nusa, som vil dele viden om brugen af TikTok i deres markedsføring.
Artikel
Forstå psykologien bag influencer marketing, og skab et bedre resultat
by Michala Bro Poulsen
Influencer marketing
Influencer marketing spiller direkte ind i den måde, vores hjerne er skruet sammen på. Derfor har influencer marketing en unik mulighed for at påvirke forbrugere sammenlignet med andre markedsføringsdiscipliner. Når du forstår psykologien bag influencer marketing, kan du som virksomhed benytte drivkræfterne til at skabe den mest overbevisende kommunikation og opnå et bedre resultat. Her er videnskabens svar på, hvorfor influencer marketing virker.
Artikel
Planet Nusa: Samarbejde med influencers river varerne af hylderne
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketingPublic relations
For knap to år siden satte de to iværksættere Mille Skat og Kristine Esmer sig for at skabe det bæredygtige sportsbrand, Planet Nusa. Vi har talt med dem om deres digitale rejse fra at være en lille start-up med en god idé til en etableret iværksættervirksomhed i vækst.
Artikel
Corporate PR: 5 strategiske overvejelser før du kaster dig ud som thought leader
by Nina Faurby
Public relationsThought Leadership
De forretningsmæssige fordele ved at positionere sig som thought leader er mange. Men inden du overhovedet kan gå til tasterne eller stille dig op på scenen til en konference, ligger en del forarbejde. Her er fem indledende strategiske knæbøjninger, der skal til for at forberede en vellykket indsats som thought leader.
Case
Udvikling af datadrevet ambassadørprogram
Influencer marketing
Gennem et nyt ambassadørprogram fik EASIS struktureret deres arbejde med influencer marketing, hvorved de opnåede resultater.
Case
Influencer-kampagne med fokus på julemarked
Influencer marketing
I forbindelse med deres årlige julemarked, ønskede Plantorama at skabe større engagement og fysisk trafik gennem en influencerkampagne.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér