• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Strategisk rådgiver: Teori er ikke nok

by Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Sammen med K-forum har vi udviklet et intensivt forløb over to dage, hvor kursisterne bliver klædt på til at sætte sig igennem som strategiske rådgivere. Forløbet er en videreudvikling af den populære K-dag om kommunikationsstrategi, som har kørt i flere år. Her har vi dog oplevet, at en væsentlig barriere for at arbejde mere strategisk i praksis har været, at mange har haft svært ved at sætte sig igennem som rådgivere i hverdagen. Derfor et nyt forløb, der sætter fokus på netop rådgiverrollen.

Gennem en årrække har jeg haft fornøjelsen af at stå for K-forums en-dags-kursus om kommunikationsstrategi. Og det har virkelig været en fornøjelse. For jeg har hver gang oplevet kommunikatører, der er blevet tændt på at komme hjem i deres organisationer og arbejde mere strategisk med deres kommunikation. Dels fordi de har fået afmystificeret begrebet ’kommunikationsstrategi’ – og dels fordi de har fået konkrete modeller og starthjælp til at koble forretning og kommunikation.

Men det har også været tydeligt gennem årene, at det ikke kun er mangel på teori og modeller, der har været barrieren for at arbejde mere strategisk med kommunikation i mange virksomheder. For rigtigt mange kommunikatører handler det også om evnen til – og mulighederne for – at bringe sig selv i spil som rådgiver. Fordi man så kan få mandat til at drøfte forretningsmæssige muligheder og udfordringer med sin ledelse og med forretningen. Det kan handle om kommunikatørens eget mod og gennemslagskraft. Og det kan handle om organisationens forventninger til kommunikatørens rolle. Ofte er det en kombination af de to faktorer, der gør det svært.

Nyt: Hvordan sætter du dig selv i scene?

Derfor har vi i år sammen med K-forum udvidet kurset til et forløb på to dage, hvis vi sætter meget mere fokus på selve rådgiverrollen: Hvordan sætter man sig selv i scene, rykker tættere på forretningen og kommer med tidligere i beslutningsprocesserne?

Vores håb er, at endnu flere kommunikatører bliver i stand til at omsætte deres nye viden og værktøjer til reel handling, så vi får vist i praksis, at kommunikation kan have det strategiske impact, som vi snakker om i skåltalerne.

Læs mere om forløbet her og se, om det kunne være interessant for dig selv, en medarbejder, en kollega eller en i dit netværk.

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejArtiklerKommunikationsstrategi
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.
Artikel
5 gode råd til et vellykket webinar
by Nynne Munk
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Når Covid-19 fortsat afholder os fra at invitere til fysiske arrangementer for kunder og interessenter, må man ty til alternative metoder. Webinaret er et godt bud på, hvordan man kan formidle viden og nå bredt ud, selvom man ikke kan mødes i virkeligheden. Men hvor skal man starte, hvad skal man tage højde for, og hvordan griber man i det hele taget genren an? Her er vores bedste råd fra vores egne erfaringer med webinar-formatet.
Artikel
Kommunikationsrådgivning: Læring sker i et flow mellem teori og praksis
by Nina Faurby
KommunikationsstrategiThought Leadership
For en rådgiver opstår og styrkes kompetence i en vekselvirkning mellem teori og praksis – og det sker gennem hele arbejdslivet. Det er tilgangen til læring i RelationsPeople, og i denne artikel dykker vi ned i, hvordan vi omsætter det til… ja, praksis. Måske til inspiration for andre.
Artikel
Medarbejder-motivation: Kan vi kommunikere os ud af corona-matheden?
by Nina Faurby
ForandringskommunikationKommunikationsstrategi
Ensomhed bag skærmen på hjemmekontoret truer den enkelte medarbejders arbejdsglæde, trivsel og produktivitet og dermed i sidste ende virksomhedens resultater. Hvilke greb kan kommunikationsrådgiveren gøre brug af for at lette stemningen og styrke motivationen?
Artikel
3, 2, 1, ACTION: Skab kreative videofortællinger med din smartphone
by Monica Wass
Kommunikationsstrategi
Dit hemmelige videovåben ligger oftest og venter i baglommen. Med blot en smartphone kan du nemlig komme langt med at producere videofortællinger, der gør det nemmere at komme ud med dine budskaber. Men video-junglen er stor, og det kan virke uoverskueligt at komme i gang. Derfor får du en video-guide, som kan hjælpe dig i gang med din første video lige fra forberedelsen til optagelser, klipning og redigering.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
by Nina Faurby
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér