• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Her er de nominerede til
RelationsPeople Prisen
for bedste
cand.merc.(kom.)­speciale
2019

by Kristian Eiberg

Administrerende direktør og partner
+45 22 65 52 51
kristian@relationspeople.dk

Tre specialer er nomineret til prisen for bedste cand.merc.(kom).-speciale, som RelationsPeople og Copenhagen Business School i år uddeler for femte år i træk. Som optakt til prisuddelingen, der finder sted torsdag den 16. maj, har vi taget en snak med de nominerede om deres specialer.

Rasmus Grosen Olsen er nomineret med specialet “Det strategiske kommunikative potentiale for DGNB-certificering af fast ejendom”. Specialet undersøger hvordan DGNB-bæredygtighedscertificering af bygninger kan skabe værdi ved en strategisk kommunikativ inddragelse af interessenter.

Hvad er du kommet frem til med specialet?

Resultatet af undersøgelsen i specialet har belyst nye strategiske muligheder for, hvordan en ejendomsinvestor som PensionDanmark kan anvende Green Building Council Denmark som et strategisk brand community til at inddrage stakeholders som rådgivende ingeniører, entreprenører, arkitekter og erhvervs- og boliglejere i et transformativt CSR-koncept, som generelt kan styrke PensionsDanmarks ESG-arbejde med deres ejendomsportefølje.

Hvordan kan denne viden bruges i praksis?

Specialets resultater kan være en inspiration til en ny praksis i strategisk CSR-kommunikation for investorer i byggesektoreren med udgangspunk i deres ejendomsportefølje. Én ting er, at bæredygtighedscertificeringerne finder sted, men hvis man ikke italesætter dem over for relevante interessenter og anvender certificeringen til at engagere dem i en co-branding dialog udnytter man ikke bæredygtighedscertificeringens fulde kommercielelle potentiale.

Caroline Asmus (venstre) og Christine Matthesen (højre) er nomineret med specialet “Stoler du stadig på mig?”. Specialet handler om troværdighed i influencer marketing og udmærker sig ved at identificere og analysere de faktorer, der skaber, påvirker og fastholder troværdigheden i influencer marketing gennem et 360 graders perspektiv, hvor alle aktører inden for influencer marketing er repræsenteret.

Hvad er I kommet frem til med specialet?

Troværdighedsopfattelsen er helt essentiel i influencer marketing. Når markedsføringen bliver lagt over i enkeltpersoner, er det afgørende, at influenten og budskabet er troværdigt. Gennem casestudier har vi blandt andet fundet frem til, at troværdigheden stiger, når målgruppen kan identificere influenten med budskabet, når influenten har en personlig relation til kampagnen, og når samarbejdet mellem influent og virksomhed bliver opbygget over længere tid. Følgerne evaluerer især troværdigheden i forhold til influentens ekspertise og indholdsområde. Influentens størrelse (mikro, makro eller mega) har betydning for troværdigheden, og hvornår følgerne kan relatere til influenten og kampagnen. På samme måde har kampagnetypen (produkt-, branding- eller adfærdskampagne) betydning for, hvornår følgerne opfatter influencer marketing som troværdigt, og hvilke krav de stiller til troværdigheden.

Hvordan kan denne viden bruges i praksis?

Med specialet er vi kommet frem til en række faktorer, der henholdsvis styrker og svækker troværdigheden i influencer marketing. Disse faktorer er brugbare i prakis, hvis man vil sikre et godt match mellem virksomhed og influent.

Anders Busch (venstre) og Mike Bärthel (højre) er nomineret med specialet “Fætter BR i et omnichannel-perspektiv”. Specialet skaber en stærk forståelse af omnichannel og hvilke udfordringer, der er i forbindelse med implementeringen af en omnichannelstrategi.

Hvad er I kommet frem til med specialet?

Der er betydelige udfordringer i forbindelse med en omnichannelstrategi. Det er vigtigt at være opmærksom på, fordi det er enormt værdiskabende for kunder og forretningen, at man kan se og genkende virksomheden på tværs af kanaler. Det er blandt andet vigtigt, at de motivationsfaktorer, virksomheden opstiller for deres strategi, er alignede, så medarbejdere og ledelse spiller sammen, og derigennem skaber den loyalitet, der er afgørende for kunderne.

Hvordan kan denne viden bruges i praksis?

Med specialet har vi været med til at udbygge teorien inden for omnichannel og problematiseret et emne, mange virksomheder har svært ved at håndtere. At TOP-TOY gik konkurs understreger, hvor relevant en problemstilling det her er for alle retailers, der har en fysisk butik og også er til stede online. Med specialet kan vi give den enkelte virksomhed (Fætter BR) et indblik i, hvordan dens forskellige kanaler spiller sammen, og hvor vigtigt det er, at kunder, medarbejdere og ledelse alle er alignede. Dette kan forhåbentlig være til inspiration for andre retailers, ligesom selve metodikken i specialet er genanvendelig.

Tilmeld nyhedsbrevKristian EibergArtiklerRelationsPeople-prisen
Artikel
RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2021
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
I 2021 har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste speciale inden for kommunikation. Det er nu muligt at blive indstillet til prisen for det bedste cand.merc.(kom.) speciale.
Artikel
Vinderen af RelationsPeople Prisen 2020 er kåret
by Nynne Munk
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk afholdt RelationsPeople i samarbejde med Copenhagen Business School overrækkelsen af RelationsPeople Prisen. Prisen uddeles hvert år til det bedste cand.merc.(kom.) speciale, der udmærker sig ved at tænke innovativt og i særlig grad leve op til studiets læringsmål.
Artikel
Mød finalisterne til RelationsPeople Prisen 2020
by Nynne Munk
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk afholder RelationsPeople prisoverrækkelse for det bedste cand.merc.(kom.) speciale. Inden prisoverrækkelsen finder sted d. 16. september, kan du møde finalisterne her og få indblik i deres specialer samt lidt om deres proces igennem specialeskrivningen.
Artikel
RelationsPeople prisen for bedste cand.merc.(kom.) speciale 2020
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
For sjette år i træk har dimittender fra cand.merc.(kom.) på Copenhagen Business School mulighed for at vinde RelationsPeople Prisen for det bedste kommunikationsspeciale.
Artikel
Vinderspeciale: ”Et bæredygtigt byggeri kan styrke dit brand”
by Kristian Eiberg
RelationsPeople-prisen
Bygninger står for ca. 40% af det samlede energi- og materialeforbrug i Europa. En bygning med et lavt energiforbrug reducerer ikke blot bygningens CO2-aftryk. Hvis ejeren af bygningen kan kommunikere, at bygningen er bæredygtig, skaber det værdi for både ejer og lejer. Det er en af konklusionerne i det speciale fra Copenhagen Business School, der i år vandt RelationsPeople Prisen for bedste cand.merc.(kom)-speciale.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér