• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Job
  • Kontakt
  • Da
  • En
RelationsPeople

Morgenbriefing: Sådan opbygger du et stærkt ambassadørprogram

AFHOLDT - Kom til morgenbriefing torsdag den 7. april, når vi mødes i Pandahuset i ZOO til inspiration om ambassadørprogrammer.

Ambassadør- og influencer-programmer vinder mere og mere indpas for brands, og de kan være et effektivt redskab til at styrke relationen mellem et brand og de influenter eller kreatører, som brandet samarbejder med. Så længe de bliver bygget op med et strategisk sigte og ikke bliver sat i verden for at få mere content billigere.

Vi sætter fokus på emnet på vores morgenbriefing, hvor vi giver tre forskellige perspektiver på ambassadørprogrammer, og til sidst byder vi op til dialog, hvor deltagerne vil svare på spørgsmål og debattere.

Hvornår: Den 7. april 2022, let morgenmad og netværk fra kl. 8.30, vi starter kl. 09.00 -10.30
Hvor: ZOO, Roskildevej 32, 2000 Frederiksberg

På morgenbriefingen møder du:

  • Vita Clausen, der har været ansvarlig for PR og influencer-programmer hos Pandora, Nike og Carlsberg. Vita vil bl.a. fortælle om udviklingen og opbygningen af en international ambassadør og influencer strategi og et underliggende globalt program. Hun vil dele erfaringer om, hvordan man med den rigtige strategi kan arbejde med influencere på tværs af landegrænser i hele verden, og hvad det kræver. Vita vil give eksempler på de udfordringer, der kan opstå grundet kulturelle forskelle samt diverse medie- og sociale platforme i markederne. Vita vil ligeledes fortælle om de resultater, ambassadør-programmer kan skabe.
  • Emil Thorup, iværksætter og influent, som er ambassadør for Samsung, BMW og Philips HUE. Emil vil give et indblik i fordele og udfordringer som ambassadør fra influencer-perspektivet. Fx vil Emil fortælle om, hvor vigtigt det rette match er mellem brand og influent, og hvad hans egne erfaringer er.
  • Seniorrådgiver & partner Sofie Desmareth Riemann fra RelationsPeople, der giver et indblik i trenden omkring ambassadør-programmer samt de væsentligste råd til at komme i gang baseret på RelationsPeoples arbejde med ambassadørprogrammer for bl.a. Samsung, Nespresso og Plantorama.

Ses vi?

EventsInfluencer marketingTræning

Tilmelding

ZOO (Mødelokale Mao Sun i Pandaanlægget)
Roskildevej 32
2000 Frederiksberg

Artikel
Måler du værdien af din kommunikation?
by Sofie Desmareth Riemann
AnalysePublic relations
Selvom du måske har styr på begreber som share of search, PR-score og visibility score, så er du måske stadig grundlæggende i tvivl om, hvordan du måler værdien af din kommunikationsindsats for virksomheden? Vi har taget en snak med ekspert i kommunikationsmåling Jesper Andersen for at tage temperaturen på k-måling anno 2022.
Artikel
To tips til at undgå den sproglige ”metervarestil”
by Anita Østergaard Sørensen
KommunikationsstrategiPublic relations
Når du som kommunikationsrådgiver skriver klummer, taler eller fx debatindlæg på vegne af andre, så kan det være en udfordring at tilpasse teksten til afsenderens personlige stil. At kommunikere på vegne af andre er en faglighed med en høj grad af praktiske præmisser og overvejelser, der har stor betydning for personens samlede autenticitet og troværdighed. Her får du to tips til, hvordan du lettere kan finde frem til en autentisk og vedkommende stil og samtidig undgå sproglige ”metervarer”.
Artikel
Månedens profil: Pandora
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Vita Clausen, der er PR og Influencer Director hos smykkevirksomheden Pandora, har særligt fokus på troværdigheden i samarbejdet med influencere. Hun har lagt strategien for det, der i dag er et verdensomspændende ambassadørprogram, som ud over at forbedre salgstallene også giver øget tillid og loyalitet til smykkebrandet.
Artikel
Månedens profil: True Gum hitter på TikTok
Influencer marketingPublic relations
True Gum-rejsen startede i en lille lejlighed i København, og på bare fire år er virksomheden vokset til en succesfuld dansk producent af plastikfrit tyggegummi. Missionen er at positionere sig hos de unge klimabevidste forbrugere, og TikTok er blevet vejen dertil.
Artikel
Kreatør-økonomien er landet – og den buldrer derudad
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingPublic relations
Kreatør-hvafornoget? Det, vi tidligere beskrev som influencerøkonomien eller influencermarketing, er internationalt set udvidet som begreb til kreatør-økonomien. Flere og flere influencere foretrækker at identificere sig som kreative content-udviklere snarere end udelukkende influencere. En ny rapport kortlægger kreatør-økonomien.
Artikel
Hos Samsung er datadrevet influencer marketing nøglen til at nå den yngre målgruppe
by Nikoline Meincke Larsen
Influencer marketing
For Samsung har datadrevet influencer marketing vist sig at være nøglen til effektivt at nå den unge generation Z. I denne artikel giver vi et indblik i, hvilke redskaber vi bruger, og hvilke overvejelser, der ligger bag for at skabe de bedste resultater.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér