Workshop:
Styrk brandet gennem
ledelsens LinkedIn-profiler
Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.
LinkedIn er en kommunikationskanal, som er meget svær at komme udenom, hvis man som virksomhed ønsker at positionere sig, tiltrække kunder eller nye kollegaer. Det er verdens største faglige netværk og rummer et stort potentiale, som workshoppen kan hjælpe med at indfri. Efter to timer kommer deltagerne ud med ny viden om mediets muligheder, afklaring om, hvilken rolle LinkedIn kan spille i den overordnede kommunikation, og praktiske råd til, hvordan man udkommer og realiserer målene. Workshoppen indeholder to dele:
Del 1: Derfor er LinkedIn et vigtigt medie
I workshoppens første del ser vi på, hvorfor LinkedIn er et vigtigt medie, og hvorfor de personlige profiler er så vigtige:
- Viden og inspiration om rækkevidde og målgrupper på LinkedIn
- Indblik i muligheden for at styrke brand, salg og rekruttering
- Hvad gør de bedste? Du får viden og inspiration fra gennemgang af eksempler
Del 2: Sådan udkommer du
Hvilken type indhold, vil LinkedIn og følgerne reagere på? Hvornår og hvor ofte skal man poste, dele, kommentere og reagere? Hvilke temaer og indholdstyper kan den enkelte leder positionere sig med? Og hvordan arbejder man bedst med mentions, hashtags, grupper og sponsoreret indhold? Det er nogle af de spørgsmål, vi afklarer i den anden del, hvor formålet er at hjælpe deltagerne i gang med at udkomme:
- Få en skarpere personlig profil – vi gennemgår alt fra billede til profiltekst
- Udvid dit netværk på få minutter
- Skab synlighed og kendskab – enkle råd, der hjælper dig med at udkomme
- Tips til godt indhold – hvad kan du skrive om og hvordan?
- Hvordan kan du få hjælp af andre til at vedligeholde din profil?
Tilpas din LinkedIn-workshop
Det er vores erfaring, at to-tre timer med en ledergruppe er passende til at nå omkring de forskellige temaer og hjælpe deltagerne godt i gang med indsatsen. Men vi kan også tilpasse længde og indhold til de konkrete behov, ligesom vi kan målrette workshoppen til andre medarbejdergrupper i virksomheden. Fx hvis det er mere relevant at hjælpe en enkelt topleder, afdelings- eller teamlederne, en gruppe specialister eller en gruppe sælgere.
Yderligere information
Tilpasset workshop med egne eksempler og faciliteret diskussion: Pris efter aftale.
Skriv til Kristoffer Kej, hvis du er interesseret i at høre mere om vores LinkedIn-workshop.