• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

Employer branding
Stå stærkt i kampen om de
bedste medarbejdere

by Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Vi har 15 års erfaring med rådgivning om employer branding. Vi har udviklet employer brands for en række danske og internationale virksomheder og organisationer, og vi har hjulpet dem med at få et employer brand ud over rampen i form af kampagner, jobannoncer, video, indhold på sociale medier, jobsites, ambassadørprogrammer, messestande, med videre.

Hvordan RelationsPeople arbejder med employer branding
Et employer brand skal være autentisk og hænge tæt sammen med virksomhedens øvrige positionering. Derfor arbejder vi altid med en solid analyse og strategi som afsæt. Vi er nødt til at kende udfordringerne i dybden, og vi skal have indsigter fra både ledere og medarbejdere om, hvad der kendetegner arbejdspladsen.

Vi tror på, at fængende budskaber, en distinkt kreativ platform og smart brug af digitale medier er nøglen til et godt employer brand. Derfor arbejder vi sammen med kreative og digitale kompetencer fra den øverste hylde, når vi udvikler employer brand platforme og kampagner.
Vi har gennem mange år udviklet metoder og koncepter, men vores rådgivning og processer er altid tilpasset kundens unikke problemstilling og ressourcer. Nogen har blot behov for rådgivning eller en analyse. Andre har selv analysen på plads men skal have den omsat til strategi eller en employer branding platform – eller måske have orkestreret udrulningen af et nyt employer brand på tværs af flere markeder.

Hvad er employer branding?
Jeres employer brand er den opfattelse, nuværende og potentielle medarbejdere har af jeres organisation som arbejdsplads. Det bliver skabt af mange faktorer, som for eksempel jeres medieomtale, hvordan jeres ledere og specialister kommunikerer på sociale medier, jeres jobsite, om jeres medarbejdere er gode ambassadører på sociale medier og meget andet.

Selvfølgelig betyder det allermest, hvordan det rent faktisk er at være medarbejder. Om der er interessante jobs. Hvilke udviklingsmuligheder og karriereveje der er. Og en dårlig arbejdsplads kan ikke få et godt employer brand.

Hvad er formålet med employer branding?
Et stærkt employer brand hjælper jer med at tiltrække de rigtige medarbejdere – og med at holde på dem, I helst ikke vil miste. Det kan have stor værdi, for omkostningerne ved et ubesat job eller ved at miste de dygtige folk kan være store – særligt når det gælder ledere og specialister – og det kan koste konkurrencekraft ikke at have de bedste folk på vigtige poster.

Employer brandet sikrer, at I fortæller den samme historie på tværs af organisationen. Og det forpligter både den øverste ledelse, linjeledere og HR til at leve op til, at fortællingen rent faktisk holder, når nye medarbejdere møder virkeligheden i hverdagen.

Hvem er employer branding for?
Employer branding er ikke kun for store virksomheder med mange rekrutteringer. De fleste virksomheder kan have gavn af at fortælle en appellerende og sammenhængende historie om, hvad de gerne vil stå for som arbejdsplads. Det skaber klarhed og sammenhæng fra jobannoncer over onboarding til den daglige ledelse, at både potentielle og nuværende medarbejdere ved, hvad de kan forvente af arbejdspladsen.

Tilmeld nyhedsbrevKristoffer KejKompetenceside
Artikel
Tre erfaringer fra et virtuelt employer branding projekt
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Kan man gennemføre et stort analyse- og udviklingsprojekt (næsten) uden at mødes fysisk? Ja, det kan man faktisk. I løbet af 2020 hjalp vi en kunde med at udvikle et helt nyt employer brand gennem en proces, hvor der kun var to fysiske møder. Her er, hvad vi lærte af det projekt.
Artikel
Employer branding: Sig det klart, og sig det med mennesker
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hvordan rekrutterer man på kort tid 50 højtuddannede specialister til et nyetableret hovedkontor i Kronjylland? Stærke budskaber og hjælp fra ledelse og medarbejdere virker, lyder det fra HR-teamet hos Evida, der er godt på vej i mål med opgaven.
Artikel
Employer branding: Seks tips til det gode stillingsopslag
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hvordan sætter du ord på din virksomhed og arbejdsplads, når du skal skrive en stillingsannonce? Vi har samlet seks tips.
Artikel
Artikelsamling om employer branding
Employer Branding
Udfyld nedenstående formular, og modtag link til artikelsamlingen
Artikel
Employer branding fra CEO’ens perspektiv: Sådan skaber du den gode arbejdsplads
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Der er grundlæggende to knapper at skrue på, når du skal skabe et godt employer brand. Den ene knap er kommunikationen om arbejdspladsen både internt og eksternt. Den anden knap handler om selve ”produktet”: Hvad er det rent faktisk for en arbejdsplads, man kan tilbyde sine medarbejdere? De to elementer kan ikke skilles ad, for så bliver kommunikationen hul og utroværdig. Så hvad gør man, hvis man har behov for at udvikle ”produktet” for at styrke employer brandet?
Artikel
Employer branding: Sådan undgår du flosklerne
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Employer branding er groft sagt et fagligt gadekryds med aner i kommunikation, HR og marketing. Disciplinen involverer research, interview, analyse, strategi, idéudvikling og kreativ eksekvering. Midt i det hele ligger sproget, som er helt afgørende i arbejdet med at indfange og beskrive det samlede indtryk af en arbejdsplads.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér