Digital gimmick skræddersyet
til målgruppen
En ny digital platform var omdrejningspunkt for en målrettet PR-indsats og influencer-kampagne, der taler til serie- og filmelskere.
Samsung ønskede at sætte fokus på deres QLED TV, og de mange muligheder for at få adgang til et bredt udvalg af film og serier via Samsungs Smart TV-platform. I den forbindelse valgte forbrugerelektronikbrandet at knytte an til et af tidens mest populære tidsfordriv – bingewatching. Eller nærmere bestemt drømmen om at få mulighed for at gense hele ens yndlingsserie som var det første gang.
Samsungs svenske PR-leadbureau, Wenderfalck, udviklede derfor i fællesskab med to anerkendte hypnotisører en digital hypnosetjeneste, Unspoil Me, som giver film- og serieelskere mulighed for at glemme hele eller dele af deres yndlingsserie eller -film for at kunne se den igen, som var det første gang.
Relationspeople drev PR-indsatsen for kampagnen i Danmark og strategien bag blev til på baggrund af data fra en YouGov-undersøgelse af TV-og serievaner i Sverige og Danmark, der blandt andet viste, at hver femte dansker (18 pct.) i gennemsnit bruger 6-10 timer om ugen på at se serier, og at 65 pct. bingewatcher serier. Samtidig har 42 pct. af danskerne været udsat for såkaldte spoilers, der afslører hele eller dele af handlingen i den serie, man ser.
Relationspeople aktiverede kampagnen i Danmark gennem en traditionel PR-indsats og via influencer-samarbejder med bloggeren Mette Marie Lei Lange fra Twinpeaks.dk og Instagrammeren Mads Emil Grove Møller @madsdamind.
Den digitale hypnosetjeneste vakte massiv interesse hos de traditionelle medier – både online, på TV og i radio – og skabte samtidig positiv engagement på sociale medier gennem samarbejdet med de to influencers.
Udvalgte resultater
- Massiv omtale online, i radio og på tv
- Total reach via traditionelle medier: 7,5 millioner
- Total reach via influencersamarbejder: 232,800
- 9,772 prøvede den digitale hypnose