• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Kampagner

Nå din målgruppe
med ét simpelt budskab

Vil du vide mere?
Kontakt:

Sofie
Sofie Desmareth Riemann

Direktør og partner
+45 22 65 51 34
sofie@relationspeople.dk

Kampagner er det stik, du skal sætte ind, når du har et vigtigt budskab, der skal ekstra fokus på til en specifik målgruppe. En kampagne kan dog sjældent stå alene og kræver opfølgende indsatser og løbende kommunikation og fokus for at opnå en effekt på sigt.

Sådan arbejder vi med kampagner

Kampagner er gennem en årrække blevet beskyldt for at have mangelfuld effekt, og at de derfor i mange sammenhænge er skønne spildte kræfter. Udfordringen er typisk, at en kampagne ikke kan stå alene, og en kampagne kan primært løse et kommunikationsproblem. Derfor er det vigtigt at afklare helt fra arbejdets begyndelse, om målsætningen for en kampagne overhovedet er den rigtige? Er det et kommunikationsproblem, som vi gerne vil løse? Eller handler det om en adfærd, der skal ændres? For så er det måske en række andre redskaber, vi skal have op af værktøjskassen eller kombinere med.

Derfor vil du også opleve, at vi hos RelationsPeople stiller spørgsmål og udfordrer afsættet, så vi sikrer, at vi er med til at løse den rigtige udfordring hos vores kunder, og at det faktisk er muligt at løse den pågældende udfordring med en kampagne.

Se eksempler på vores arbejde med kampagner: Repositionering af rådgivende ingeniørvirksomhed og Revitalisering af bryggeribrand.

Sofie Desmareth Riemann
Artikel
Målbare data eller mavefornemmelse? Her er hvad du bør overveje, når du vælger influencers til jeres kampagne
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Influencer marketing
I dag måler de fleste brands på deres influencer-indsatser vha. data. Og det bør man også gøre. Mange vægter derimod mavefornemmelsen, når der skal vælges influencers, for det er vigtigt, at influenceren passer til brandet. Men hvilke parametre skal du egentlig prioritere, når du skal vælge den rigtige influencer til et betalt samarbejde? Her følger vores bud.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Artikel
Kender du værdien af influencer indsatser?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketing
Brands og virksomheder rykker i stigende omfang deres annoncebudgetter fra traditionel annoncering til influencer-aktivering. Men få kender de korrekte data på rækkevidde og resultater af samarbejderne. RelationsPeople er dykket ned i området og har fået en række svar fra influencer-dataeksperten Zeth Edwardsen.
Artikel
Samarbejder med influencers. Undgå skjult-reklame
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Influencer marketing
Sender du gaver, giver procenter eller inviterer influencers til events i håb om at få lidt omtale af dit brand? Så er der nu opdaterede pejlemærker fra Forbrugerombudsmanden for, hvordan og hvornår influencers skal markere indlæg som reklame.
Artikel
Hvorfor klarer Ryanair sig så godt på TikTok? Og kan du også?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Mai Steenbock Sørensen
Sociale medier
På trods af kundeklager og et til tider lidt blakket ry har lavprisflyselskabet Ryanair stor succes med sit indhold på det sociale medie TikTok. Ida Juul Hansen og Anna Gerner Sjalin besluttede sig for at undersøge denne succes og skrev deres afsluttende speciale på Copenhagen Business School om emnet. Vi har taget en snak med Ida og Anna om, hvad der gør, at Ryanair lykkes på platformen, og hvad andre virksomheder kan lære af flyselskabets utraditionelle tilgang.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin