• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

RelationsPeople finalist
til en SABRE Award

Med det unikke undervisningsinitiativ KvanteKarina på YouTube, udviklet for CP3-Origins på Syddansk Universitet, er vi sammen med We Love People udvalgt som finalist til dette års SABRE Awards i kategorien 'Educational and Cultural Institutions'.

Den 8. maj 2018

For at få flere børn og unge til at interessere sig for kvantefysik var vi, sammen med We Love People, i efteråret med til at lancere undervisningsinitiativet KvanteKarina for CP3-Origins på Syddansk Universitet.

KvanteKarina er en videbegærlig og virtuel YouTube-stjerne, der er sat i verden for at lære børn og unge om kvantefysik på en ny og sjov måde. Foruden hende er en del af undervisningsinitiativet fra CP3-Origins også en undervisningsportal, hvor folkeskolens ældste elever kan gå på opdagelse i kvantefysikkens verden.

Nu har indsatsen fået os nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien ’Educational and Cultural Institutions’, hvor vi er blandt de fem finalister til at vinde en pris, når den officielle prisoverrækkelse løber af stablen d. 23. maj i Amsterdam.

”KvanteKarina er finurlig og charmerende, og så formidler hun komplicerede emner gennem YouTube, der er mange unges foretrukne kanal. Det har været et virkelig spændende og nyskabende projekt at få til at leve på tværs af landsdækkende tv, regionale- og lokale medier. Derfor er det også kronen på værket, at indsatsen nu er nomineret til en pris”, siger Sofie Desmareth Riemann, kommunikationsrådgiver og partner hos RelationsPeople.

Læs mere om vores case her: Lancering af virtuel YouTube-stjerne og ny undervisningsplatform

Platform oversat til 11 sprog
Det er We Love People, der står bag den ambitiøse og kreative udvikling af undervisningsportalen, YouTube-figuren KvanteKarina og hendes videoer. Mange vil måske også genkende animationsstilen, da det er skaberne fra Terkel i Knibe, der står bag.

RelationsPeople har stået for at skabe national og regional omtale i forbindelse med lanceringen af undervisningsplatformen. Her er det lykkes os at skabe omtale i TV, radio, fagmedier og regionale medier, så endnu flere lærere og elever kan blive nysgerrige på kvantefysikkens forunderlige verden fremadrettet.

Siden lanceringen af KvanteKarina i efteråret har over 300 skoler downloadet undervisningsmateriale på platformen, og KvanteKarinas YouTube-videoer er blevet set af over 200.000 besøgende. Med den positive modtagelse fra de mange besøgende har CP3-Origins besluttet at lancere KvanteKarina internationalt.

Derfor er undervisningsplatformen nu oversat til i alt 11 forskellige sprog for at give børn og unge i udlandet samme chance for at få øjnene op for den forunderlige verden, som kvantefysikken repræsenterer.

Se undervisningsplatformen her.

Tilmeld nyhedsbrevArtiklerKampagner
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Markedsføring på Twitch
by Bjørn Andreassen
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Hvis du er på udkig efter gode kanaler til at ramme den yngre målgruppe, så kan den sociale livestreaming-platform Twitch være det, du leder efter. I denne artikel giver vi et overblik over platformen, så du kan beslutte, om den er vejen frem for din virksomhed.
Artikel
Undgå ’greenwashing’ i din markedsføring
KampagnerPublic relations
At kommunikere om sit produkts bæredygtige fortræffeligheder kan være tillokkende i et marked med stigende grønt fokus. Men det er en disciplin, man som virksomhed skal arbejde både seriøst og varsomt med, så man ikke risikerer at vildlede forbrugerne. Det handler blandt andet om at kunne dokumentere det, man siger – kort sagt, walk the talk. Læs med i denne artikel, hvor vi stiller skarpt på Forbrugerombudsmandens nye guide til, hvordan man som virksomhed undgår greenwashing i sin eksterne kommunikation.
Artikel
Månedens profil: Video-kreatør Sonja Lovdal
by Michala Bro Poulsen
Kampagner
Et billede siger mere end tusind ord, holder det stadig? Ved et hurtigt kig på sociale medier er det tvivlsomt, da det er tydeligt, at brugerne i stigende grad tyer til video frem for billeder. Ifølge Sonja Lovdal, content creator og strateg, er det ikke tilfældigt, at videoformatet har taget brugerne med storm. De vil nemlig have underholdning, musik og storytelling – og det kan kun gå for langsomt.
Artikel
Kampagnearbejde i den gode sags tjeneste
by Sofie Desmareth Riemann
KampagnerKommunikationsstrategi
Det er en svær disciplin at fange hele landets opmærksomhed og få danskerne til lommerne. Også selvom sagen er god. I denne artikel giver Mulle Juul Korsholm, forperson for Danmarks Indsamling, et kig i maskinrummet.
TræningWebinar
Webinar: Markedsføring på TikTok
Influencer marketingKampagnerPublic relations
Vi oplever en stigende interesse for markedsføring på TikTok. Platformen giver mulighed for stort reach og engagement, hvis du lærer de rigtige greb at kende. Tjek vores webinar ud, hvor vi giver en masse tips.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér