• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

RelationsPeople finalist
til en SABRE Award

Med det unikke undervisningsinitiativ KvanteKarina på YouTube, udviklet for CP3-Origins på Syddansk Universitet, er vi sammen med We Love People udvalgt som finalist til dette års SABRE Awards i kategorien 'Educational and Cultural Institutions'.

8. maj 2018

For at få flere børn og unge til at interessere sig for kvantefysik var vi, sammen med We Love People, i efteråret med til at lancere undervisningsinitiativet KvanteKarina for CP3-Origins på Syddansk Universitet.

KvanteKarina er en videbegærlig og virtuel YouTube-stjerne, der er sat i verden for at lære børn og unge om kvantefysik på en ny og sjov måde. Foruden hende er en del af undervisningsinitiativet fra CP3-Origins også en undervisningsportal, hvor folkeskolens ældste elever kan gå på opdagelse i kvantefysikkens verden.

Nu har indsatsen fået os nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien ’Educational and Cultural Institutions’, hvor vi er blandt de fem finalister til at vinde en pris, når den officielle prisoverrækkelse løber af stablen d. 23. maj i Amsterdam.

”KvanteKarina er finurlig og charmerende, og så formidler hun komplicerede emner gennem YouTube, der er mange unges foretrukne kanal. Det har været et virkelig spændende og nyskabende projekt at få til at leve på tværs af landsdækkende tv, regionale- og lokale medier. Derfor er det også kronen på værket, at indsatsen nu er nomineret til en pris”, siger Sofie Desmareth Riemann, kommunikationsrådgiver og partner hos RelationsPeople.

Læs mere om vores case her: Lancering af virtuel YouTube-stjerne og ny undervisningsplatform

Platform oversat til 11 sprog
Det er We Love People, der står bag den ambitiøse og kreative udvikling af undervisningsportalen, YouTube-figuren KvanteKarina og hendes videoer. Mange vil måske også genkende animationsstilen, da det er skaberne fra Terkel i Knibe, der står bag.

RelationsPeople har stået for at skabe national og regional omtale i forbindelse med lanceringen af undervisningsplatformen. Her er det lykkes os at skabe omtale i TV, radio, fagmedier og regionale medier, så endnu flere lærere og elever kan blive nysgerrige på kvantefysikkens forunderlige verden fremadrettet.

Siden lanceringen af KvanteKarina i efteråret har over 300 skoler downloadet undervisningsmateriale på platformen, og KvanteKarinas YouTube-videoer er blevet set af over 200.000 besøgende. Med den positive modtagelse fra de mange besøgende har CP3-Origins besluttet at lancere KvanteKarina internationalt.

Derfor er undervisningsplatformen nu oversat til i alt 11 forskellige sprog for at give børn og unge i udlandet samme chance for at få øjnene op for den forunderlige verden, som kvantefysikken repræsenterer.

Se undervisningsplatformen her.

Tilmeld nyhedsbrevArtikler
Artikel
CEO-aktivisme: Når topchefen taber tålmodigheden
by Kristian Eiberg
Lederkommunikation
Når Joe Biden i sin indsættelsestale talte om heling af det amerikanske folk som en af sine hovedopgaver som ny præsident, satte det retning for et præsidentskab. Omvendt er det med hans forgænger som undtagelsen også det, man håber på at høre fra en statsleder, der står over for en splittet nation og et spinkelt parlamentarisk grundlag. Men når topchefer i erhvervslivet som Henrik Poulsen, Jeff Gravenhorst eller Jim Hagemann Snabe udtaler sig om deres bekymring ved en stigende polarisering i samfundet og i verden, stopper vi op, fordi det er usædvanligt. For hvorfor udtaler de sig om noget, der ikke direkte har relation til deres virksomheder?
Artikel
Kan virtuelle influencers være troværdige?
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Virtuelle influencers vundet indpas inden for de sidste par år, og de fiktive personligheder oplever stor succes som reklamesøjler for nogle af de største fashion brands som Prada, Supreme og Nike. Men hvordan bliver opdigtede karakterer troværdige, og hvilke fordele kan der være ved at benytte sig af dem?
Artikel
Tre erfaringer fra et virtuelt employer branding projekt
by Kristoffer Kej
Employer Branding
Kan man gennemføre et stort analyse- og udviklingsprojekt (næsten) uden at mødes fysisk? Ja, det kan man faktisk. I løbet af 2020 hjalp vi en kunde med at udvikle et helt nyt employer brand gennem en proces, hvor der kun var to fysiske møder. Her er, hvad vi lærte af det projekt.
Artikel
5 gode råd til et vellykket webinar
by Nynne Munk
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Når Covid-19 fortsat afholder os fra at invitere til fysiske arrangementer for kunder og interessenter, må man ty til alternative metoder. Webinaret er et godt bud på, hvordan man kan formidle viden og nå bredt ud, selvom man ikke kan mødes i virkeligheden. Men hvor skal man starte, hvad skal man tage højde for, og hvordan griber man i det hele taget genren an? Her er vores bedste råd fra vores egne erfaringer med webinar-formatet.
Artikel
Kommunikationsrådgivning: Læring sker i et flow mellem teori og praksis
by Nina Faurby
KommunikationsstrategiThought Leadership
For en rådgiver opstår og styrkes kompetence i en vekselvirkning mellem teori og praksis – og det sker gennem hele arbejdslivet. Det er tilgangen til læring i RelationsPeople, og i denne artikel dykker vi ned i, hvordan vi omsætter det til… ja, praksis. Måske til inspiration for andre.
Artikel
Employer branding: Sig det klart, og sig det med mennesker
by Kenneth Grothe Toustrup
Employer Branding
Hvordan rekrutterer man på kort tid 50 højtuddannede specialister til et nyetableret hovedkontor i Kronjylland? Stærke budskaber og hjælp fra ledelse og medarbejdere virker, lyder det fra HR-teamet hos Evida, der er godt på vej i mål med opgaven.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér