• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeople nomineret til SABRE Awards

Med kampagnen ’Smagen af 2200’ for Nørrebro Bryghus blev RelationsPeople udvalgt som finalist til 2017 SABRE Awards. Kampagnen blev nomineret i kategorien ’community relations’ og var udvalgt blandt de 2.400 indsendte kampagner.

28. april 2017

Kampagnen ’Smagen af 2200’ kørte i efteråret 2015 og er den første større kampagne, som Nørrebro Bryghus har igangsat, siden bryggeriet åbnede i 2003 med RelationsPeople og Punktum Design som rådgivere. Kampagnen blev nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien community engagement og var dermed én af fem finalister til at vinde en pris, da den officielle prisoverrækkelse løber af stablen den 23. maj i London.

”Vi er stolte over at være nomineret til en af verdens største PR-priser. ’Smagen af 2200’ er et godt eksempel på, at en kunde har haft modet til at tænke stort med et lille budget og afprøve nye veje i kommunikationen. Så selvom vi har udviklet og gennemført kampagnen, tilfalder den virkelige hæder Nørrebro Bryghus,” siger Kristian Eiberg, administrerende direktør i RelationsPeople.

Lokal influencer-aktivering som drivkraft
Specialølsbryggeriet startede i Ryesgade i en nedlagt metalvarefabrik, men øllet fandt hurtigt vej til restauranter, cafeer og detailhandelen i store dele af landet. Med kampagnen ønskede RelationsPeople at genfinde de københavnske rødder i brandet men samtidig afspejle den kreativitet og nytænkning, som driver bryggerne, når de udvikler nye øl. Kampagnen blev derfor en åben invitation til københavnerne om at give deres bud på, hvad Nørrebro smager af.

Som en del af kampagnen lancerede bryghuset tre forskellige specialøl i samarbejde med tre kendte ansigter i lokalmiljøet; smykkedesigneren, Trine Tuxen, Masterchef-vinder og ejer af grillbaren Grisen, Umut Ra Sakarya, og bybonden, Mads Lauritsen, der står bag det grønne fællesskab TagTomat. Herefter var det op til københavnerne at afgøre hvilken øl, der skulle kåres som ’Smagen af 2200’ via bryghusets Facebook-side og vinderøllen blev lanceret i handelen under mærket ’Nørrebro’.

RelationsPeople inddrog også anmelder-appen Yelp som strategisk partner i kampagnen for at aktivere københavnerne og skabe positiv omtale af bydelen. Kampagnen kulminerede i en kæmpe lokal gadefest, hvor der deltog knap 400 borgere fra Nørrebro.

Tilmeld nyhedsbrevArtiklerCorporate BrandingPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Alfa Laval: Udvikling af en ny kernefortælling
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Corporate BrandingEmployer BrandingESG
Alfa Laval er en global industrivirksomhed med hovedkontor i Lund og beskæftiger mere end 20.000 medarbejdere over hele verden. Virksomheden oplever stor vækst og møder derfor nye kunder og partnere, der ikke i forvejen kendte til virksomheden eller dens produkter og løsninger. Væksten skabte også et behov for et stærkere employer brand for at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Derfor ønskede Alfa Laval at udvikle en ny kernefortælling.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin