• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople

RelationsPeople nomineret til SABRE Awards

Med kampagnen ’Smagen af 2200’ for Nørrebro Bryghus blev RelationsPeople udvalgt som finalist til 2017 SABRE Awards. Kampagnen blev nomineret i kategorien ’community relations’ og var udvalgt blandt de 2.400 indsendte kampagner.

28. april 2017

Kampagnen ’Smagen af 2200’ kørte i efteråret 2015 og er den første større kampagne, som Nørrebro Bryghus har igangsat, siden bryggeriet åbnede i 2003 med RelationsPeople og Punktum Design som rådgivere. Kampagnen blev nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien community engagement og var dermed én af fem finalister til at vinde en pris, da den officielle prisoverrækkelse løber af stablen den 23. maj i London.

”Vi er stolte over at være nomineret til en af verdens største PR-priser. ’Smagen af 2200’ er et godt eksempel på, at en kunde har haft modet til at tænke stort med et lille budget og afprøve nye veje i kommunikationen. Så selvom vi har udviklet og gennemført kampagnen, tilfalder den virkelige hæder Nørrebro Bryghus,” siger Kristian Eiberg, administrerende direktør i RelationsPeople.

Lokal influencer-aktivering som drivkraft
Specialølsbryggeriet startede i Ryesgade i en nedlagt metalvarefabrik, men øllet fandt hurtigt vej til restauranter, cafeer og detailhandelen i store dele af landet. Med kampagnen ønskede RelationsPeople at genfinde de københavnske rødder i brandet men samtidig afspejle den kreativitet og nytænkning, som driver bryggerne, når de udvikler nye øl. Kampagnen blev derfor en åben invitation til københavnerne om at give deres bud på, hvad Nørrebro smager af.

Som en del af kampagnen lancerede bryghuset tre forskellige specialøl i samarbejde med tre kendte ansigter i lokalmiljøet; smykkedesigneren, Trine Tuxen, Masterchef-vinder og ejer af grillbaren Grisen, Umut Ra Sakarya, og bybonden, Mads Lauritsen, der står bag det grønne fællesskab TagTomat. Herefter var det op til københavnerne at afgøre hvilken øl, der skulle kåres som ’Smagen af 2200’ via bryghusets Facebook-side og vinderøllen blev lanceret i handelen under mærket ’Nørrebro’.

RelationsPeople inddrog også anmelder-appen Yelp som strategisk partner i kampagnen for at aktivere københavnerne og skabe positiv omtale af bydelen. Kampagnen kulminerede i en kæmpe lokal gadefest, hvor der deltog knap 400 borgere fra Nørrebro.

Tilmeld nyhedsbrevArtiklerPublic relationsCorporate Branding
Case
Lancering af ny produktportefølje med kreativt event
Public relations
Til lancering af de nyeste produkter på mobil og lyd ønskede Samsung at opbygge tættere relationer til danske livstilsmedier og sætte fokus på produkternes formgivning og muligheder for kreativitet.
Case
Nordisk leadbureau for stor produktlancering
Public relations
RelationsPeople blev valgt af Samsung til at være nordisk leadbureau for en stor produktlancering.
Artikel
Nu er Vita Clausen en del af RelationsPeople
by Mai Steenbock Nielsen og Vita Clausen
Influencer marketingPublic relations
Vores nye associerede partner og seniorrådgiver Vita Clausen har både udviklet globale PR-strategier og afviklet store presseevents for verdensomspændende brands. Det kræver et specielt overblik og en struktureret tilgang, som de færreste har. Men det har Vita, og hun er særligt stærk inden for brand PR og influencer marketing. Lær Vita bedre at kende her.
Case
Formidling af kompleks teknologi i samarbejde med globalt brand
Corporate BrandingKampagnerPublic relations
Den sydkoreanske tech-gigant, Samsung Electronics, havde et ønske om at udbrede kendskabet inden for NFT-teknologi i Danmark. RelationsPeople tog udfordringen op og konverterede en kompleks teknologi til et samtaleemne i øjenhøjde ved hjælp af flere kommunikationsdiscipliner.
Artikel
Tre råd til at udnytte globale data til lokal PR
by Bjørn Andreassen
Public relationsThought Leadership
Kan virksomheder kommunikere troværdigt på det danske marked, når deres data og budskaber bliver udviklet uden for Danmark? Mulighederne er gode, hvis du tager udgangspunkt i lokale talspersoner.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
Finansiel kommunikationPublic relations
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér