• Om os
  • People
  • Kompetencer
  • Cases
  • Indsigter
  • Træning
  • Jobs
  • Kontakt
  • Da
  • En

RelationsPeople nomineret til SABRE Awards

Med kampagnen ’Smagen af 2200’ for Nørrebro Bryghus blev RelationsPeople udvalgt som finalist til 2017 SABRE Awards. Kampagnen blev nomineret i kategorien ’community relations’ og var udvalgt blandt de 2.400 indsendte kampagner.

28. april 2017

Kampagnen ’Smagen af 2200’ kørte i efteråret 2015 og er den første større kampagne, som Nørrebro Bryghus har igangsat, siden bryggeriet åbnede i 2003 med RelationsPeople og Punktum Design som rådgivere. Kampagnen blev nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien community engagement og var dermed én af fem finalister til at vinde en pris, da den officielle prisoverrækkelse løber af stablen den 23. maj i London.

”Vi er stolte over at være nomineret til en af verdens største PR-priser. ’Smagen af 2200’ er et godt eksempel på, at en kunde har haft modet til at tænke stort med et lille budget og afprøve nye veje i kommunikationen. Så selvom vi har udviklet og gennemført kampagnen, tilfalder den virkelige hæder Nørrebro Bryghus,” siger Kristian Eiberg, administrerende direktør i RelationsPeople.

Lokal influencer-aktivering som drivkraft
Specialølsbryggeriet startede i Ryesgade i en nedlagt metalvarefabrik, men øllet fandt hurtigt vej til restauranter, cafeer og detailhandelen i store dele af landet. Med kampagnen ønskede RelationsPeople at genfinde de københavnske rødder i brandet men samtidig afspejle den kreativitet og nytænkning, som driver bryggerne, når de udvikler nye øl. Kampagnen blev derfor en åben invitation til københavnerne om at give deres bud på, hvad Nørrebro smager af.

Som en del af kampagnen lancerede bryghuset tre forskellige specialøl i samarbejde med tre kendte ansigter i lokalmiljøet; smykkedesigneren, Trine Tuxen, Masterchef-vinder og ejer af grillbaren Grisen, Umut Ra Sakarya, og bybonden, Mads Lauritsen, der står bag det grønne fællesskab TagTomat. Herefter var det op til københavnerne at afgøre hvilken øl, der skulle kåres som ’Smagen af 2200’ via bryghusets Facebook-side og vinderøllen blev lanceret i handelen under mærket ’Nørrebro’.

RelationsPeople inddrog også anmelder-appen Yelp som strategisk partner i kampagnen for at aktivere københavnerne og skabe positiv omtale af bydelen. Kampagnen kulminerede i en kæmpe lokal gadefest, hvor der deltog knap 400 borgere fra Nørrebro.

Tilmeld nyhedsbrevArtiklerCorporate BrandingMarketing PR
Artikel
5 gode råd til et vellykket webinar
by Nynne Munk
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Når Covid-19 fortsat afholder os fra at invitere til fysiske arrangementer for kunder og interessenter, må man ty til alternative metoder. Webinaret er et godt bud på, hvordan man kan formidle viden og nå bredt ud, selvom man ikke kan mødes i virkeligheden. Men hvor skal man starte, hvad skal man tage højde for, og hvordan griber man i det hele taget genren an? Her er vores bedste råd fra vores egne erfaringer med webinar-formatet.
Artikel
De virtuelle influencere kommer
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
En ny tendens har set dagens lys – virtuelle influencere, eller avatar influencere. Og de er populære. Det rejser spørgsmålet: er det en afgørende kvalitet, at en influencer er et rigtigt menneske? Vi tager et kig på tendensen.
Artikel
Skal jeg bruge mit marketingbudget på influencer marketing?
by Sofie Desmareth Riemann
Influencer marketingMarketing PR
Nej, det skal du ikke. I hvert fald ikke, hvis du aldrig har overvejet pointerne i denne artikel. Influencer marketing er en kanal i dit samlede marketing-miks, behandler du den på lige vilkår?
Artikel
TikTok TakTik
by Gunilla Neergaard Freiesleben
Influencer marketingMarketing PR
Vi kan ikke længere komme uden om TikTok, når vi taler om sociale medier. Den kinesiske app deler vandene, og der er efterhånden mange aspekter af den, man kan have en mening om. Ikke desto mindre er der stort potentiale i den omdiskuterede app. Men kan man overhovedet bruge TikTok kommercielt? Her er vores bud på, hvordan man kan bruge den populære videoplatform som kommunikationsværktøj.
Artikel
Workshop: Styrk brandet gennem ledelsens LinkedIn-profiler
by Kristoffer Kej
Corporate BrandingEmployer Branding
Får dine ledere nok ud af mulighederne på LinkedIn? Vi tager ledergruppen gennem en praktisk orienteret workshop og viser på to-tre timer, hvilken værdi LinkedIn kan skabe for jeres virksomhed, hvordan den enkelte leder kan udkomme og positionere sig, og hvordan LinkedIn kan understøtte salg, branding og rekruttering.
Artikel
Prioritér den finansielle kommunikation i usikre tider
by Nina Faurby
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Mediernes dækning af en børsnoteret virksomhed har direkte indflydelse på aktiekursen. I usikre tider som nu har virksomhedens finansielle kommunikation derfor ekstra stor betydning og bør have enhver topleders bevågenhed. Vi har talt med en forsker på området for at finde svar på, hvordan finansiel kommunikation kan gribes an i en krisetid.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér