RelationsPeople nomineret til SABRE Awards
Med kampagnen ’Smagen af 2200’ for Nørrebro Bryghus blev RelationsPeople udvalgt som finalist til 2017 SABRE Awards. Kampagnen blev nomineret i kategorien ’community relations’ og var udvalgt blandt de 2.400 indsendte kampagner.
28. april 2017
Kampagnen ’Smagen af 2200’ kørte i efteråret 2015 og er den første større kampagne, som Nørrebro Bryghus har igangsat, siden bryggeriet åbnede i 2003 med RelationsPeople og Punktum Design som rådgivere. Kampagnen blev nomineret til en SABRE Award EMEA i kategorien community engagement og var dermed én af fem finalister til at vinde en pris, da den officielle prisoverrækkelse løber af stablen den 23. maj i London.
”Vi er stolte over at være nomineret til en af verdens største PR-priser. ’Smagen af 2200’ er et godt eksempel på, at en kunde har haft modet til at tænke stort med et lille budget og afprøve nye veje i kommunikationen. Så selvom vi har udviklet og gennemført kampagnen, tilfalder den virkelige hæder Nørrebro Bryghus,” siger Kristian Eiberg, administrerende direktør i RelationsPeople.
Lokal influencer-aktivering som drivkraft
Specialølsbryggeriet startede i Ryesgade i en nedlagt metalvarefabrik, men øllet fandt hurtigt vej til restauranter, cafeer og detailhandelen i store dele af landet. Med kampagnen ønskede RelationsPeople at genfinde de københavnske rødder i brandet men samtidig afspejle den kreativitet og nytænkning, som driver bryggerne, når de udvikler nye øl. Kampagnen blev derfor en åben invitation til københavnerne om at give deres bud på, hvad Nørrebro smager af.
Som en del af kampagnen lancerede bryghuset tre forskellige specialøl i samarbejde med tre kendte ansigter i lokalmiljøet; smykkedesigneren, Trine Tuxen, Masterchef-vinder og ejer af grillbaren Grisen, Umut Ra Sakarya, og bybonden, Mads Lauritsen, der står bag det grønne fællesskab TagTomat. Herefter var det op til københavnerne at afgøre hvilken øl, der skulle kåres som ’Smagen af 2200’ via bryghusets Facebook-side og vinderøllen blev lanceret i handelen under mærket ’Nørrebro’.
RelationsPeople inddrog også anmelder-appen Yelp som strategisk partner i kampagnen for at aktivere københavnerne og skabe positiv omtale af bydelen. Kampagnen kulminerede i en kæmpe lokal gadefest, hvor der deltog knap 400 borgere fra Nørrebro.