• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
Workshop: Sådan bliver du en bedre kommunikationsrådgiver for din topleder

Workshop: Sådan bliver du en bedre
kommunikationsrådgiver for din topleder

Der har aldrig tidligere været større krav til de øverste ledere om at kommunikere klart og engagerende både internt og eksternt. Det skaber nye muligheder for de kommunikationsafdelinger, der rådgiver toplederne, men det stiller også nye krav.

Vi har udviklet en halvdagsworkshop til kommunikationsteams eller afdelinger, der overvejer at styrke rådgivningen af topledere. Gennem faglige indlæg og diskussioner hjælper vi jer med at reflektere over, hvordan I kan gribe de øverste lederes kommunikation an, og hvilke muligheder I har for at styrke arbejdet i netop jeres organisation. Anders Monrad Rendtorff og Kristian Eiberg, der begge har mere end 20 års praktisk erfaring med at rådgive ledere om kommunikation, faciliterer deltagernes refleksioner på workshoppen.

RelationsPeople har gennem de sidste to år fået omfattende indsigt i dansk praksis på området gennem et forskningsprojekt med Københavns Universitet, ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’. Anders og Kristian har bl.a. interviewet 55 erfarne rådgivere af topledere og 18 topledere i den private og offentlige sektor, samt afprøvet vores konklusioner på en lang række danske og internationale kommunikationsteams. Forskningsprojektet løber som minimum til 2021. Du kan læse mere om toplederrådgivning samt vores whitepapers her.

Om workshoppen
Workshoppen er baseret på vores egne erfaringer som rådgivere, indsigter fra forskningsprojektet og internationale analyser.

Temaer
Alle organisationer har forskellige behov, som vi kan tilpasse oplæg og diskussioner til. Eksempler på emner kan være:

  • Hvordan kan du som rådgiver arbejde målrettet med at styrke din relation til dine ledere?
  • Relationen er ofte båret af anledninger, så hvordan arbejder I proaktivt med at udnytte dem og positionere jer i relationen?
  • Hvordan navigerer du i den interne og eksterne forretningskontekst? Hvordan kan I fx arbejde med ’peer management’ for at styrke interne relationer, der gør jer i stand til at se om hjørner?
  • Hvordan organiserer du/I og lederne arbejdet med lederkommunikation i praksis?
  • Hvad er fx værdien af at have en plan, og hvordan kan I tænke hele organisationens interne kommunikation som et integreret ’system’?
  • Hvad er gode, praktiske råd, der virker?

Eksempel på workshopprogram

  • 09.00-09.15 – Introduktion til dagens program
  • 09.15-09.30 – Diskussion: Hvor er vi i dag, og hvad overvejer vi at styrke?
  • 09.30-09.45 – Kort forskningsoplæg om relationen mellem rådgiver og topleder
  • 09.45-10.15 – Refleksion to-og-to og opsamling: Hvordan er det relevant for os?
  • 10.15-10.30 – Pause
  • 10.30-10.45 – Kort forskningsoplæg om forretningskonteksten
  • 10.45-11.15 – Refleksion to-og-to og opsamling: Hvordan er det relevant for os?
  • 11.15-12.00 – Individuel refleksion og opsamling: Hvilke nye muligheder ser vi?
  • Hvad skal vi undersøge for at kunne skabe en forandring?

Hvilke første skridt kan vi tage allerede nu?

Pris
Prisen for en workshop for en afdeling er DKK 20.000 ekskl. moms. Det er inklusive et formøde, hvor vi diskuterer tilrettelæggelsen af workshoppen.

Vil du vide mere?
Hvis du er interesseret i en workshop eller har spørgsmål, så kontakt Kristian Eiberg eller Anders Monrad Rendtorff.

EventsTræning & workshopsForandringskommunikationLederkommunikation
Case
BASF: thought leadership åbner døre til nøglemålgrupper
Thought leadership
Thought Leadership
Verdens største kemivirksomhed har ikke behov for at være kendt i den brede befolkning, men fokuserer i stedet på nogle få udvalgte målgrupper. En strategisk funderet thought leadership-indsats giver kendskab og dialog med nøglemålgrupperne.
Case
Samsung: Nordisk thought leadership program for verdens største elektronikproducent
Thought Leadership Program Samsung Brand Voices
Thought Leadership
RelationsPeople har udviklet et thought leadership program - Samsung Brand Voices - for at styrke Samsungs brand som en pioner inden for fremtidsteknologi i de nordiske lande.
Case
BASF: Medietræning hjælper verdens største kemivirksomhed med at formidle komplekse budskaber
Budskaber
MedietræningThought Leadership
Uanset hvor rutineret en leder eller talsperson man er, kræver det øvelse og en masse træning at kunne levere budskaber i øjenhøjde til en journalist. Det ved verdens største kemivirksomhed, og derfor bliver deres talspersoner medietrænet løbende.
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Case
Købstædernes Forsikring: stærkere position gennem thought leadership
RelationsPeople Kommunikationsbureau
LederkommunikationThought Leadership
Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin