• Om os
  • People
  • Cases
  • Inspiration
  • Job
  • Kontakt
  • Ydelser
  • NYHED
  • Da
  • En
RelationsPeople
Workshop: Sådan bliver du en bedre kommunikationsrådgiver for din topleder

Workshop: Sådan bliver du en bedre
kommunikationsrådgiver for din topleder

Der har aldrig tidligere været større krav til de øverste ledere om at kommunikere klart og engagerende både internt og eksternt. Det skaber nye muligheder for de kommunikationsafdelinger, der rådgiver toplederne, men det stiller også nye krav.

Vi har udviklet en halvdagsworkshop til kommunikationsteams eller afdelinger, der overvejer at styrke rådgivningen af topledere. Gennem faglige indlæg og diskussioner hjælper vi jer med at reflektere over, hvordan I kan gribe de øverste lederes kommunikation an, og hvilke muligheder I har for at styrke arbejdet i netop jeres organisation. Anders Monrad Rendtorff og Kristian Eiberg, der begge har mere end 20 års praktisk erfaring med at rådgive ledere om kommunikation, faciliterer deltagernes refleksioner på workshoppen.

RelationsPeople har gennem de sidste to år fået omfattende indsigt i dansk praksis på området gennem et forskningsprojekt med Københavns Universitet, ’Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver’. Anders og Kristian har bl.a. interviewet 55 erfarne rådgivere af topledere og 18 topledere i den private og offentlige sektor, samt afprøvet vores konklusioner på en lang række danske og internationale kommunikationsteams. Forskningsprojektet løber som minimum til 2021. Du kan læse mere om toplederrådgivning samt vores whitepapers her.

Om workshoppen
Workshoppen er baseret på vores egne erfaringer som rådgivere, indsigter fra forskningsprojektet og internationale analyser.

Temaer
Alle organisationer har forskellige behov, som vi kan tilpasse oplæg og diskussioner til. Eksempler på emner kan være:

  • Hvordan kan du som rådgiver arbejde målrettet med at styrke din relation til dine ledere?
  • Relationen er ofte båret af anledninger, så hvordan arbejder I proaktivt med at udnytte dem og positionere jer i relationen?
  • Hvordan navigerer du i den interne og eksterne forretningskontekst? Hvordan kan I fx arbejde med ’peer management’ for at styrke interne relationer, der gør jer i stand til at se om hjørner?
  • Hvordan organiserer du/I og lederne arbejdet med lederkommunikation i praksis?
  • Hvad er fx værdien af at have en plan, og hvordan kan I tænke hele organisationens interne kommunikation som et integreret ’system’?
  • Hvad er gode, praktiske råd, der virker?

Eksempel på workshopprogram

  • 09.00-09.15 – Introduktion til dagens program
  • 09.15-09.30 – Diskussion: Hvor er vi i dag, og hvad overvejer vi at styrke?
  • 09.30-09.45 – Kort forskningsoplæg om relationen mellem rådgiver og topleder
  • 09.45-10.15 – Refleksion to-og-to og opsamling: Hvordan er det relevant for os?
  • 10.15-10.30 – Pause
  • 10.30-10.45 – Kort forskningsoplæg om forretningskonteksten
  • 10.45-11.15 – Refleksion to-og-to og opsamling: Hvordan er det relevant for os?
  • 11.15-12.00 – Individuel refleksion og opsamling: Hvilke nye muligheder ser vi?
  • Hvad skal vi undersøge for at kunne skabe en forandring?

Hvilke første skridt kan vi tage allerede nu?

Pris
Prisen for en workshop for en afdeling er DKK 20.000 ekskl. moms. Det er inklusive et formøde, hvor vi diskuterer tilrettelæggelsen af workshoppen.

Vil du vide mere?
Hvis du er interesseret i en workshop eller har spørgsmål, så kontakt Kristian Eiberg eller Anders Monrad Rendtorff.

Tilmeld nyhedsbrevWorkshopTræningForandringskommunikationLederkommunikation
Case
En stærkere position blandt erhvervskunder gennem thought leadership
LederkommunikationThought Leadership
Købstædernes Forsikring ønskede at positionere sig stærkere på cyberforsikring over for et vigtigt kundesegment af mindre danske virksomheder. Med afsæt i egne analyser, et event og den aktuelle debat skabte vi en række anledninger til at kommunikere til både eksisterende og potentielle kunder.
Case
Lancering af koncernstrategi for 140 ledere
Lederkommunikation
TV 2 Danmark havde udviklet en ny koncernstrategi og skulle lancere den for alle chefer og medarbejdere. COVID-19 betød, at lanceringen måtte ske virtuelt.
Case
Udviklingsforløb for kommunikationsrådgivere
Træning
For at etablere og styrke et moderne mind-set og stærkere rådgivningskompetencer, udviklede RelationsPeople et træningsforløb for rådgiverne på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet.
Case
Udvikling af grundhistorie og model for content-produktion
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
Roskilde Kongrescenter ønskede at få større glæde af den ledige kapacitet, de oplevede mellem koncerter og sportsbegivenheder. RelationsPeople hjalp derfor med et forløb designet til at identificere målgrupper og arbejde strategisk med redaktionsplaner.
Case
Kommunikationstræning for lokale ledere
LederkommunikationTræning
For en stor virksomhed som Securitas kan det være en udfordring at kommunikere relevant og nærværende til alle de lokale afdelinger. RelationsPeople udviklede derfor et kursus målrettet mellemlederne, så de påtog sig større ansvar for kommunikationen og gjorde afstanden mellem hovedkvarter og lokale afdelinger mindre.
Case
Nordisk kommunikationsfunktion for verdens største kemivirksomhed
Corporate BrandingKommunikationsstrategi
BASF, verdens største kemivirksomhed, ønskede at synliggøre deres mange videnstunge forretningsområder i Norden, hvor de også oplevede udfordringer med at kommunikere om deres bæredygtighedsagenda.

RelationsPeople
En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41
DK 1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

RelationsPeoples
behandling af persondata

cookie-indstillinger
facebookinstagramlinkedin
Dette site bruger cookies. Acceptér - Afvis eller gå til cookie-indstillinger for at ændre dine præferencer. Læs mere
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Uncategorized

Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Gem & Acceptér