• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau
+ Tilmeld nyhedsbrev

Vinderen af RelationsPeople
Prisen 2020 er kåret

For sjette år i træk afholdt RelationsPeople i samarbejde med Copenhagen Business School overrækkelsen af RelationsPeople Prisen. Prisen uddeles hvert år til det bedste cand.merc.(kom.) speciale, der udmærker sig ved at tænke innovativt og i særlig grad leve op til studiets læringsmål.

26. september 2020

Med god afstand og individuelle snacks arrangeret omkring håndspritten, løb RelationsPeople Prisen for sjette år i træk af staben. Niveauet har været tårnhøjt, og dommerne har fået kam til håret, da de skulle vælge det vindende speciale. Men selvom feltet var tæt, lykkedes det alligevel Ida Boe og Denise Kohlhaas at løbe med titlen for deres speciale ”CSR-rapportering som løftestang for mangfoldighedsudvikling – et empirisk studie af A.P. Møller-Mærsk og Novo Nordisk”.

Specialet undersøger, hvordan CSR-rapportering understøtter mangfoldighedsudviklingen i de to virksomheder og funderer på et solidt teoretisk grundlag, der giver mulighed for en omfattende, tværgående analyse. For at udfolde materialet har de to forfattere udviklet deres egen model til at evaluere mangfoldigheden i virksomhederne: ”diversity development assessment tool” eller blot ”DDAT”. Værktøjet bidrager til at belyse mangfoldighedsudviklingen blandt virksomheder – et fokus der oplever stort politisk momentum disse dage.

Netop disse højdepunkter blev da også fremhævet, da administrerende direktør i RelationsPeople Kristian Eiberg præsenterede, hvorfor dommerkomitéen havde valgt netop Ida og Denises speciale som det vindende. Begrundelsen for valget omfattede blandt andet, at specialet viste særlig organisatorisk indsigt, solidt akademisk håndværk og behandlede en moderne tematik med et klassisk undersøgelsesdesign. Egenudviklingen af værktøj høstede også stor ros og giver mulighed for, at andre virksomheder kan drage nytte af Ida og Denises arbejde.

Du kan også læse om sidste års vinder her.

Om prisen og specialet siger Denise og Ida selv:
”Vi er utroligt stolte og overvældede over, at vi har vundet! Vi håber, at vores speciale kan bidrage på flere parametre både teoretisk, metodisk og praktisk. Udover at belyse sammenhængen mellem CSR-rapportering og mangfoldighedsudvikling i multinationale virksomheder, vil evalueringsværktøjet kunne tilpasses til at evaluere udviklingen i andre dimensioner inden for corporate social responsibility. Det gør værktøjet fleksibelt og operationelt inden for CSR-dagsordenen. Det er værdifuldt i denne tid, hvor der er stor fokus på grøn omstilling.”

Fordi Denise er fra Tyskland og er bosat i Köln, var hun i dagens anledning med via en Skype-forbindelse. Derfor blev svaret på spørgsmålet om, hvad pengepræmien skal bruges til, at de skal ses og fejre hinanden med en god middag, så snart corona tillader det. Og netop kulturforskellen har også spillet en vigtig rolle i løbet af deres samarbejde:
”At vi kommer fra to forskellige kulturer, har to forskellige modersmål og to meget stærke personligheder, har lært os, at tålmodighed, åbenhed og nysgerrighed kan få os igennem op- og nedture. Det har tilladt os at få glæde af vores kompetencer hver især, og dén læring kan vi tage med os resten af livet.”

Til fremtidige specialestuderende siger Ida og Denise:
”Vælg et emne, I virkelig er interesserede i. Det holder motivationen oppe, selv når man synes, at alt ser sort ud. Og husk at have det sjovt undervejs! Så kommer resten helt af sig selv.”

 

Tilmeld nyhedsbrevArtiklerRelationsPeople-prisenPublic relations
Case
Accenture: thought leadership-platform for ledere
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relationsThought Leadership
For at understøtte Accentures positionering på det danske marked og styrke deres salg, udviklede RelationsPeople sammen med Accenture en platform for udvalgte talspersoner inden for de vigtigste forretningsområder.
Case
Codan: online sikkerhedskampagne, der gik viralt
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Forsikring er lavinteresse hos mange forbrugere, og det gør det kompliceret at gøre sig relevant for forsikringsselskaberne. Codan valgte derfor at dykke ned i et emne, der i forvejen optager danskerne: sikkerhed online.
Case
Codan: Kampagne for at få flere unge til at bruge reflekser
RelationsPeople Kommunikationsbureau
KampagnerPublic relations
Hvert år tager Codan og Børneulykkesfonden temperaturen på danskernes refleksvaner, og år efter år peger tallene på, at unge mellem 15-34 år er de dårligste til at gå med reflekser. Det skulle #blivset gøre op med.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
ArtikelRelationsPeople-prisen
Hvad er potentialet i outdoor marketing?
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Public relations
Gennem de sidste ni år, har vi hos RelationsPeople uddelt en pris for det bedste cand.merc.(kom.)-speciale i samarbejde med Copenhagen Business School. Det er et samarbejde, der har til formål at rette fokus på og hylde de studerende, der har formået at levere et værdifuldt kommunikationsspeciale, som afslutning på deres lange uddannelse.
Artikel
LinkedIn har fået en ny annoncefunktion – og den kan sætte fut i jeres thought leadership positionering
RelationsPeople Kommunikationsbureau
by Anita Østergaard Sørensen
Public relationsThought Leadership
LinkedIn er et oplagt sted for virksomheder, ledere og medarbejdere at positionere sig, rekruttere, sælge, brande sig og interagere med en målgruppe. Den gode nyhed er, at det nu er blevet en hel del nemmere vha. LinkedIns nye annonceformat, ’thought leader’-annoncer. Og det er heldigvis ikke svært at gøre brug af.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin