• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople
RelationsPeople Kommunikationsbureau

Ram rigtigt med solide indsigter

Vil du vide mere?
Kontakt:

Kristoffer
Kristoffer Kej

Direktør og partner
+45 22 65 52 56
kristoffer@relationspeople.dk

Analyse er vigtigt, når I skal forstå udgangspunktet og rammerne for jeres kommunikation – uanset om målet er at udvikle en strategi, bygge et employer brand eller starte et nyt influencer-samarbejde. Derfor indgår analyse i langt de fleste af vores samarbejder, så vi sikrer, at både vi og kunden er enige om det afsæt og de udfordringer, vi arbejder ud fra.

Sådan arbejder vi med analyse

Analyse er et redskab, vi benytter os af i sammenhæng med de fleste af vores kompetencer. Det optræder i mange forskellige udformninger både som kvalitative interviews, fokusgruppeinterviews, stakeholderanalyser, konkurrentanalyser, kvantitative rundspørger og meget mere. Vigtigst af alt er det, at analysen giver indsigter i netop det, som kunden efterspørger. Og det kan vi med mange års analyseerfaring hjælpe med.

Vi har stor erfaring i at designe og gennemføre analyser – både som selvstændige leverancer og som en integreret del af projekter, hvor der er behov for at bygge strategi og indsats på solide indsigter. Vi er metodisk stærke og gode til at designe analyser, der giver gode indsigter.

Vores værktøjskasse rummer blandt andet stakeholderanalyser, kundeundersøgelser, konkurrent- og markedsanalyser, medieanalyser og opinionsundersøgelser til anvendelse i pressehistorier.

Se eksempler på vores arbejde med analyse: Kommunikationsstrategi for nyt bykvarter og Udvikling af vision, mission og værdier

Kristoffer Kej
Undersøgelse
Ny rapport om ESG-kommunikation
ESG-undersøgelse blandt kommunikationschefer
by Eva Harpøth Skjoldborg
AnalyseESG
Hvad er de fem kritiske opgaver lige nu? Skal ESG skrives ind i virksomhedens kernefortælling eller have sin egen? Hvilken rolle kan kommunikationschefen spille ift. ESG-kommunikation? Får vi brug for nye formater og kanaler?
Case
Superligaen A/S: Årlig tilskuerundersøgelse
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Superligaen stod i 2011 med en udfordring med svigtende tilskuertal og var interesserede i en kommunikationsindsats, der kunne trække flere tilskuere til de danske fodboldstadioner.
Case
Helsingør Kommune: Stakeholderanalyse kvalificerer strategisk beslutning i kommune
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Kultur- og Turismeudvalget i Helsingør Kommune skulle beslutte, hvordan de kommunale museer bedst muligt kunne understøtte kommunens Vision 2030 og turismepolitik.
Case
Dansk Byggeri: Medlemsanalyse skal inspirere strategisk proces
RelationsPeople Kommunikationsbureau
Analyse
Dansk Byggeri havde gennemført den årlige kvantitative medlemsundersøgelse og ønskede at få dybere indsigter fra medlemmerne som bidrag til en strategisk proces.
Case
Matas: Udvikling af barometer for stærkere positionering
Positionering med barometer
AnalysePublic relationsThought Leadership
Matas har i flere år rådgivet om sundhed både i butikkerne med vejledning om produkter samt på deres online platforme, som blandt andet tæller Matas.dk, helsebixen.dk og webapoteket.dk. På Matas.dk kan man f.eks. finde alt fra artikler om mental sundhed til live sessions med en fysisk træner. Alt sammen strategiske initiativer for at styrke positionen som forbrugernes vejleder inden for sundhed.
Artikel
Virksomhedernes dom over tre hypede tendenser
Audience
by Sofie Desmareth Riemann
AnalyseKampagner
På tærsklen til et nyt år har RelationsPeople spurgt Arla, Auping, Lakrids by Johan Bülow og Nespresso, hvilken fremtid de spår tre udvalgte – og noget hypede – tendenser i 2019.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin