• Om os
  • Ydelser
  • Cases
  • Inspiration
  • People
  • Job
  • Kontakt
  • Bog
  • Søg
  • Da
  • En
RelationsPeople

Lønnet praktik hos RelationsPeople: Vil du kickstarte din karriere i bureauverdenen?

Send din praktikantansøgning til Alexandra:

Alexandra RelationsPeople
Alexandra Infantino Charquero

Seniorkonsulent
+45 31 39 54 38
alexandra@relationspeople.dk

Skal du i praktik som en del af din uddannelse, og har du lyst til at prøve kræfter med livet på et kommunikationsbureau? Hos RelationsPeople søger vi lige nu en praktikant til efterårssemestret 2025.

Vi har haft praktikanter hos RelationsPeople siden 2000. De er kommet fra mange forskellige uddannelser, men har haft til fælles, at de har haft lyst til at tage fat og været nysgerrige på en bred vifte af kommunikationsdiscipliner – for du kommer til at prøve lidt af hvert hos os.

Din faglige og personlige udvikling i fokus

Hos RelationsPeople går vi meget op i at udvikle os fagligt.

Din praktik starter med, at du sammen med din leder laver en udviklingsplan, der matcher dine ambitioner og erfaringer, så du får mest muligt ud af dit praktikophold. Derudover har vi løbende interne kurser, konsulentakademier og kompetenceteammøder, hvor vi alle bliver klogere.

Mød vores tre ledere, Kristoffer, Kristian og Sofie her

 

Hvad kan du forvente hos RelationsPeople?

Vi er et mindre bureau med godt fællesskab og høj faglighed. Som praktikant bliver du en vigtig del af holdet fra dag ét. Vi sidder i et åbent kontorlandskab, og vores hverdag er præget af tæt samarbejde med både kolleger og kunder. Opgaverne spænder bredt, så du får masser af erfaring på tværs af discipliner.

Selvom vi går op i høj faglighed, gode resultater og udvikling, så dyrker vi også det sociale. Hvad enten det er til vores fredagsbarer, middage i byen eller vores årlige strategiseminar, hvor vi kombinerer faglig udvikling med gode oplevelser, så nyder vi i høj grad hinandens selskab.

Hvad får du med videre?

Som praktikant hos RelationsPeople får du:

  • Erfaring med kommunikationsfaget gennem opgaver som PR, branding, kampagner, tekstproduktion, events, analyse og projektledelse.
  • Erfaring med konsulentarbejdet med store internationale kunder
  • En hverdag, hvor dine idéer tæller lige så meget som dine kollegers.
  • Tæt sparring med din leder og makker, så vi hele tiden sikrer, at du er på rette spor.
  • Faglig og personlig udvikling gennem træningsforløb og kurser.
  • Masser af sociale arrangementer, hvor vi styrker holdånden og har det sjovt.

Hvem leder vi efter?

Vi søger en praktikant på minimum 5. semester, der er drevet af nysgerrighed, og som har mod på at lære og bidrage aktivt. Du skal kunne samarbejde tæt med andre, håndtere deadlines og være klar på at lære både dine kolleger og kunders verden at kende.

Vi hylder skæve idéer og nye vinkler, og vi værdsætter, når man tør tænke stort. Det vigtigste er, at du byder ind, er engageret, og lærer af processen, hvis du rammer ved siden af.

Hos os er hver kollega vigtig både fagligt og socialt, og vi forventer, at du bringer godt humør og energi med ind i fællesskabet.

Hør fra en tidligere praktikant her

 

Praktisk info

  • Fuldtidspraktikant til efterårssemesteret 2025
  • Ansøgninger modtages fra 28. april 2025. Vi afholder samtaler løbende.
  • Vi aflønner efter hvad der er muligt fra din uddannelsesinstitution.

Har du spørgsmål eller er du allerede klar til at sende din ansøgning? Så kontakt Alexandra på alexandra@relationspeople.dk eller på +45 31 39 54 38.

 

Alexandra Infantino Charquero
https://relationspeople.dk/wp-content/uploads/2023/10/2023-OKT-praktikantvideo-final-m-tekst.mp4

Mød en tidligere praktikant

Praktikant

Christina Lagoni er tidligere praktikant og arbejder i dag som Head of subscription hos Frihedsbrevet.

Mød en tidligere praktikant

Navn: Christina Lagoni, f. 1991
Uddannelse: BSc, journalistik og virksomhedsstudier, Roskilde Universitet 2015 Cand.merc (Business administration and e-business) 2020
Nuværende titel: Abonnementchef (Head of subscription), hos Frihedsbrevet. Barsel frem til sommeren 2023 med Luna

Hvorfor ansøgte du?

Jeg ville gerne tilføje et praktisk element til min bachelor, og jeg ønskede at arbejde med kommunikation i en mere kommerciel kontekst, end den jeg kendte fra mit studie. Efter at have fået tilbud fra andre praktiksteder, sagde jeg ja til RP, fordi jeg havde en virkelig god fornemmelse under vores samtale. Det tiltalte mig, at det var et mindre bureau med meget erfarne profiler, som primært løste opgaver for kunder i det private både B2B og B2C.

Hvad er det bedste du tager med dig fra din tid hos RelationsPeople?

For at bruge en kliché, oplevede jeg i den grad at få fyldt noget i værktøjskassen. Jeg skrev copy, jeg arrangerede events, var med til medietræninger, kundemøder, jeg lavede analyser og rapportering. Den klassiske PR-disciplin, som går ud på at ringe til journalister, skrive pressemeddelelser og lignende, kunne jeg virkelig tage med videre, da jeg i mit efterfølgende job skulle “sælge ind” på samme måde, som en historie skal sælges. Her var det godt ikke at være bange for presse sig på og lave cold canvas.

Hvad var den fedeste oplevelse, socialt og/eller fagligt?

Jeg fik lov at være en del af det team, der lavede en kampagne for Nørrebro Bryghus. Her fik jeg ansvar for kundens sociale medier og koordinering af dele af kampagnen. Det kulminerede med et event med musik og specialøl, og det er jo ikke en helt dårlig ting at få med som fattig studerende.

Hvad laver du i dag?

Jeg laver ikke PR eller kommunikation i dag, men jeg vil alligevel mene, at min tid hos RP og andre kommunikationsjobs har banet vejen til det, jeg laver i dag. Frihedsbrevet er et nyt digitalt medie, der både adskiller sig ved at have kritisk graverjournalistik som det primære produkt, men også ved at være uafhængig af statslige midler. Jeg er ansvarlig for, at Frihedsbrevets medlemmer får den bedste oplevelse med Frihedsbrevets produkter på tværs af platforme.

Praktikant

Mød en tidligere praktikant

Praktikant

Sofie Bach Mogensen er tidligere praktikant og arbejder i dag som Digital marketing specialist hos Gorrissen Federspiel

Mød en tidligere praktikant

Hvorfor ansøgte du?

Det var faktisk ret tilfældigt, at jeg fik praktikpladsen. Jeg havde egentlig ikke planer om at søge at praktikforløb, men på 2. semester af min kandidat cand.merc.(kom) underviste Kristian Eiberg i “Case Competition” som jeg deltog i med en gruppe. Efter eksamen nævnte han praktikmuligheden og jeg synes, det var en god mulighed for at udvide min horisont, så jeg sagde mit studiejob op og startede i praktik måneden efter.

Hvad er det bedste, du tager med dig fra din tid hos RelationsPeople?

Helt overordnet fik jeg muligheden for at arbejde med alt lige fra pressepitches, medietræning, events, tekstproduktion, analysearbejde, strategisk brug af digitale kanaler og meget mere. Bredden har givet mig en grundlæggende forståelse, som jeg er sikker på, stadig gavner mig i dag. Fagligt var det generelt ret vildt at blive taget med på så mange konkrete projekter og få lov til at producere og bidrage – selv som praktikant. Jeg kan stadig huske, at jeg til min jobsamtale fik pointeret at “når man går hjem herfra, må man aldrig have ondt i maven”. Det lyder måske lidt banalt, men der kan være mange fordomme om “det hurtige bureauliv”, så det var en positiv indstilling at blive mødt med. Det, synes jeg, siger meget om, hvilken arbejdsplads RelationsPeople er, og hvad man godt kan tillade sig at forvente af en arbejdsplads.

Hvad var den fedeste oplevelse, socialt og/eller fagligt?

Jeg fik lov at undervise og vejlede en klient i deres brug af sociale medier. Sammen med en kollega stod jeg for en workshop, hvor vi underviste klienten i strategi og generel brug af platformene. Jeg var både involveret i at forberede indholdet til workshoppen og foretaget noget af undervisningen selv. Det var ret vildt. Socialt var det godt at opleve den flade struktur, hvor alle blev hørt. Der var en dejlig åbenhed i forhold til sparring og feedback – og det blev understøttet af en rigtig god social kultur med aktiviteter og gode snakke.

Hvad laver du i dag og hvordan er du kommet dertil?

I dag arbejder jeg på et af Danmarks største advokatkontorer, hvor jeg har ansvaret for de digitale kanaler og såvel vores betalte som organiske indhold på sociale medier. På den måde har jeg taget erfaringen om digitale kanaler med mig fra min tid hos RelationsPeople – og selvfølgelig udvidet min viden og kompetencer undervejs.

Kommunikationschefen, der ansatte mig, havde faktisk selv haft Kristian Eiberg som underviser, da hun læste cand.merc.(kom.). Så jeg bilder mig ind, at navnet “RelationsPeople” på mit CV havde en positiv effekt i ansættelsesprocessen.

 

Praktikant
Job
PR-konsulent og projektleder til internationale brands
BrandingRelationsPeople Kommunikationsbureau
by Kristoffer Kej
Artikel
Bæredygtighedskommunikation: Dilemmaledelse for fuld udblæsning
by Kristian Eiberg
ESGLederkommunikation
Når kommunikatører skal kommunikere om bæredygtighed skal de stå tidligt op. Indholdet er svært og fuldt af dilemmaer. Løsningen er at udvikle et stærkt narrativ og etablere en effektiv tværfaglig organisering.
Artikel
Fra aktivitet til effekt: Sådan måler du dit employer brand strategisk
by Kristoffer Kej
Employer Branding
I vores dialog med virksomheder oplever vi, at det ofte er en udfordring at sætte de rigtige mål for employer branding-indsatsen. Derfor havde vi den 27. marts inviteret til webinar om måling af employer branding. Her får du de tre centrale pointer fra webinaret.
Event
Morgenbriefing: sådan når du de unge under 30
by Kristoffer Kej og Alexandra Infantino Charquero
Employer Branding
TikTok-generationen, zoomerne eller Gen Z. Der er mange betegnelser for gruppen af personer, der er født mellem cirka 1995-2012. De er kendt for mange ting, men først og fremmest, er det generationen, der synes, at arbejdsmarkedets spilleregler er en smule sus og delulu, og det er noget, de tidligere generationer highkey elsker at yappe om.
Artikel
Ny rapport: 7 sandheder om greenwashing
ESG
by Eva Harpøth Skjoldborg
ESG
Greenwashing er et tilbagevendende tema i både medier og virksomheders kommunikation – men hvor opstår de største risici egentlig? Og hvordan kan man tage noget af forvirringen ud af at kommunikere om bæredygtighed?
Event
Employer branding: Webinar om strategi og måling d. 27. marts 2025
Webinar
by Alexandra Infantino Charquero
Strategi og måling er to nøgleområder i employer branding. Alligevel arbejder mange uden, og risikoen er et employer brand uden retning, og det er anledningen til, at du nu kan komme til webinar om netop strategi og måling og blive klogere på opgaven.

RelationsPeople
Vester Farimagsgade 41
1606 København V

Tilmeld nyhedsbrev

Behandling af persondata

Skift cookieindstillinger

facebookinstagramlinkedin